Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Nog gefeliciteerd  aphrodite, jammer  dat je verjaardag  zo'n deceptie  was. 
Wij steken  hier vandaag  ook de barbecue  aan. Al mijn kinderen komen. Gezellig!

Veel BBQ-plezier voor iedereen die dat gaat doen!

Afrodite, hopelijk heb je vandaag weer een fijnere dag. 

Ik at gisteren gevulde ravioli met ricotta en basilicum, gevulde courgettebloemen, snijbiet en sperziebonen. En een royale hoeveelheid parmezaanse kaas.

Vanavond dan eindelijk toch die mosselen! 

Wat balen Afrodite,  hopelijk verloopt de rest van de vakantie beter!

Wij aten vrijdag geen mac maar wel friet van de friettent. Ik had een hard broodje met gefrituurde kip en een paar frietjes.
Gisteren aten we bij familie, vooraf wat kleine tapas en caprese. Hoofdgerecht was kip in roomsaus met ui en paprika,  gekookte aardappelen, haricot verts en twee soorten salade. Was heerlijk na al dat vakantie eten. 
Vanavond gaat hier de bbq aan. Ik ga zometeen zelf tzatziki maken en een lekkere salade erbij.  

Hey Afro, gaat het vandaag beter? Ik hoop het zo voor je, sterkte!

Ik heb vrijdag onbedoeld een goede tip opgedaan voor mensen die wel hummus zouden willen eten, maar niet van komijn houden. In de Olympische hectiek heb ik niet goed opgelet en per ongeluk ketoembar (korianderpoeder) gebruikt in plaats van komijn. Mijn vriendin, die dol is op hummus, zolang het maar niet uit de winkel komt, vond het heerlijk! Echtgenoot ook, trouwens.

Ik denk dat wij vanavond aan de aardappelsalade gaan, geïnspireerd door een ander topic. Daarbij maar weer eens boudin blanc en wat geïmproviseerde sla. Geen zin om uitgebreid te koken, want het is hier bloedheet. Ik zegen mijn airco. Bbq-en is met deze temperaturen geen optie, je brandt van het terras af.

hoi, mag ik mee schrijven,?

Ik heb vanavond worstvlees( heb geen zin om de worst zo te bakken) en een salade of kidneybonen. Denk eerder dat het de salade word, die is tot dinsdag en de kidneybonen tot 2026.

Noem mij maar gewoon Nami

Hoi Nami, natuurlijk mag je meeschrijven. Iedereen die van koken en/of eten houdt, is welkom. 
Worstvlees, wat hier chair de saucisse genoemd wordt, gebruik ik ook vaak. Lekker in pastasauzen, of, grondig opgeleukt, als Indische/Aziatische gehaktballetjes.

ik ben geen Japanse. Kurashi betekent levenstijl in het Japans. Ben Nederlandse 

Getsie Afro, wat een rotdag zo! Zelfs als het je verjaardag niet zou zijn, was het nog vervelend. Hopelijk hebben jullie nog wel een fijne vakantie en komt het cadeau van je moeder  terecht.

Welkom Nami!

Wij eten vrij inspiratieloos, ik heb geen zin om te koken: volkoren wraps met gerookte kip, edamame, tomaatjes, komkommer en een lik (sorry Dolfje ) wasabimayo of cocktailsaus.

Afro, dat klinkt als een oprechte K U T dag! Hopelijk heb je vandaag een betere dag gehad.

Welkom Nami.

Wij aten gister in een pretpark. Man en kinders een pizza achtige wrap, ik had loaded Nachos. En over de dag wat meegebrachte (krenten)bolletjes, kibbeling en churros met Nutella (kwijl).

Vandaag aten we aardappelschijfjes, doperwt en wortel, kippendij met champignonsaus en voor de jongste een kipburger.
Ik slacht straks nog een meloen, hoop dit die nog lekker is want anderhalve week geleden ofzo op vakantie gekocht.

Thnx voor de lieve berichtjes. Ik vond mezelf een behoorlijke aansteller, maar het was oprecht een klotedag.

Vandaag ging het qua ritme van zoon stukken  beter, bijna gelijk aan thuis, dus dat scheelde ontzettend. Vanavond heb ik weer gekookt, want zoon was te moe na het zwembad, maar dat was niet erg. Ik had van de AH zomerkrassenactie een zakje tortillakruiden mee. Leek me makkelijk, op vakantie, dan hoef je niet al die kruiden zelf mee te nemen. Normaal haal ik nooit van die kruidenmixen, dat doe ik liever zelf. Officieel moest er kip door, maar wij hadden gehakt. Verder paprika, champignons en mais. Jammer genoeg smaakte het vooral naar pittig en had het verder niet echt smaak. Ik dacht dat dat aan mij lag (keelpijn van gisteren is nu keelpijn plus loopneus, een rare gewaarwording met deze temperaturen), maar man had dezelfde mening. Zoon had nog wat puree met wortel en wat ongekruid gehakt en hij heeft lekker maïskorrels met z'n vingers zitten eten. Kind blij, wij rust. 

Oeh de meloen is heerlijk!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-08-2024 om 20:29

flink stuk gefietst vandaag en geëindigd met een patatje en een kaassoufle op het terras. Morgen weer in het ritme van werken. 
En voor morgen heb ik een salade bedacht met kipstukjes, rode ui, bonen, en ff kijken wat er meer ligt. Oh gegrilde perzik is ook wel lekker mss

Vandaag watermeloensalade met zwarte bonen, feta, rode ui en munt. What else met dit weer?! Morgen wordt het weer zo warm, ik maak saoto soep met kip, ei en taugé en een groene groentenmix met pindasaus. Mijn eetlust daalt als de temperatuur stijgt. 

Naminokurashi schreef op 11-08-2024 om 15:34:

hoi, mag ik mee schrijven,?

Ik heb vanavond worstvlees( heb geen zin om de worst zo te bakken) en een salade of kidneybonen. Denk eerder dat het de salade word, die is tot dinsdag en de kidneybonen tot 2026.

Noem mij maar gewoon Nami

Welkom Nami!

Wij hadden familieBBQ en daar at ik vooral salade (mijn watermeloensalade ( Toetie) en een Ottolenghi met gebakken pitabrood en dadels en wat brood en een stukje zalm en een stukje ribeye. Was lekker en erg gezellig. Net keek ik met lief een zeer gedateerde kookshow waarin iemand onder andere bulgur maakte, dus dat eten we morgen. Onder andere met suçuk, goed excuus voor lief om een Marokkaanse winkel te bezoeken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.