Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Goedemorgen
Vanavond komt er gehaktballetjes in een sausje op tafel, het sausje komt uit een uit Duitsland meegenomen pakje (frut I uitgekozen toen we daar op vakantie waren) en moet nu maar eens op. Het zit niet zo in m'n systeem, dat soort gerechten. Erbij rijst en erwtjes en worteltjes. Want dat moet volgens het pakje . Ik heb er nog niet veel trek in eerlijk gezegd, haha. 

Jammer Dewi, ik zou je review daarvan wel willen lezen  

Hier start vanavond de avondvierdaagse dus wij eten soep met tosti's.  Lekker makkelijk en snel. 

Ik krijg de kriebels van die verhalen over slangen. Ik kan veel hebben, maar dat... Brrr Gelukkig ligt hier hoogstens een tuinslang in de tuin.

Ik ga vanavond broccoli wokken met bosui, sojasaus en wat sesamzaad. Voor zoon en mij bak ik er zalm bij (hij krijgt gekookte broccoli) en man krijgt wat kipnuggets uit de airfryer. Hij is geen visliefhebber, maar hopelijk voed ik zoon wel op tot visliefhebber. De pangafilet ging er laatst in elk geval prima in, dus ik heb goede hoop. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

21-05-2024 om 12:16

pasta bolognese 

Ik moet vandaag werken tijdens etenstijd dus ik neem een bakje mee wat ik tussendoor even weghap, komkommer in stukjes en gerookte kip met lemon pepper.
Man eet pannenkoeken, met beslag uit de diepvries. ik moet er niet aan denken maar we hadden laatst een pak eiwitpannenkoeken beslag en alles gemixt  maar ik vond ze niet lekker dus er was veel beslag over. Man heeft het in porties ingevroren en al eerder een portie opgemaakt en dat was volgens hen prima . Rare man heb ik

yette

yette

21-05-2024 om 14:31 Topicstarter

Ik ga zometeen wat spiezen halen voor op de bbq. Hoop dat ze lamsvlees hebben. We houden het verder simpel: dolma's, salade, stokbrood met boursin en tarama. 

Hier ook pasta met rode saus, waarvan ik een flinke batch ga maken voor in de vriezer van onze vriend met twee jonge dochters die recent plots zijn vrouw verloor. We gaan donderdag bij hem langs. 
vanavond bak ik bij de pasta nog groene asperges. 

Op het satefeest (nou ja, saté.. Ik werkte ooit in een eetcafé waar kipsate op de kaart stond. Vaste gasten van Indonesische afkomst wilden die soms best eten, maar bestelden dan consequent ‘de vleespen  met pindasaus’ want met saté had t niks te maken volgens hen ) was t inderdaad stokbrood met pindasaus voor de vega’s. Ook lekker, daar niet van. En t was ook érg gezellig. Ben blij dat ik zo verstandig was om voor het slapen gaan nog een liter water te drinken en toen ik vroeg even wakker werd nog één, anders had ik me niet zo best gevoeld vandaag denk ik. 

Dolf, als jij begint over eten meenemen, weet ik dat het dinsdag is .

Hier vanavond zeer pittige indische gehaktballetjes zonder saus, met rijst en een heel licht gerechtje van chinese kool. De balletjes draai ik van chair en ze gaan zonder olie of wat dan ook de gietijzeren schaaltjes in. Ik ben iedere keer weer verbijsterd hoeveel vet daar uit komt.

Ik kom hier maar steeds geen taugé tegen. Stom dat ik drie weken geleden in Nederland vergeten ben mungboontjes mee te nemen.
Ik heb net wel even op internet gesnuffeld, en je kan ze hier ook online krijgen, maar wat een eigenaardige toestand weer. Bij 1 leverancier krijg ik 1 kg voor € 3,33, en 500 gram voor €11,95 . Het zal wel kwaliteitsverschil zijn, maar ik kijk toch maar even verder.

Oh ja, Moos, wat saté betreft is het boek 'Indostok' van Vanja van der Leeden zeer aan te bevelen. Ik heb het zelf helaas (nog) niet, maar ik heb in het exemplaar van mijn zus zitten snuffelen. Hele leuke ideeën, zeer origineel! Zelf ben ik voorlopig wel klaar met de saté ayam, maar voor grotere groepen mensen (behalve vega's natuurlijk) is het wel een veilige keuze. Ik vind altijd alles van de marinade afhangen en eventueel de saus. Bij mijn saté domba doe ik nooit saus, die vind ik zo al lekker genoeg.

Vanavond voor mij zalm en salade...heb op mijn werk risotto gegeten. En voor man en kinderen gevulde paprika,met rijst en gehakt.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

21-05-2024 om 18:28

Ik was op het werk weer blij met de saladebar die er staat. Heerlijke, frisse, eigengemaakte salades. Van alles wat in een kommetje, en lekker smullen

Vandaag tomatensoep met sperziebonen en witvis en daarbij een portobello gevuld met roomkaas, tijm, knoflook en zadenmix en later

nog zo’n portobello, deze keer gecombineerd met een slamix uit de moestuin met vinaigrette en een reibekuchen (ui/aardpeer/aardappel).

Mjaaa, erg goed gemarineerd is de vleespen meestal ook niet. En ook te grote hompen vlees, leerde ik van mijn Indo-vrienden. Dan heb je dus veel te veel vlees ten opzichte van je marinade-oppervlak. Zal dat boek ns checken, klinkt leuk!
Mijn absolute favoriet is saté kambing, maar dat moet je meestal met een lampje zoeken. Daarna saté domba inderdaad. 

Dewi-Sri2 schreef op 21-05-2024 om 17:26:

Dolf, als jij begint over eten meenemen, weet ik dat het dinsdag is .

Binnenkort veranderd dat want dan wordt het de donderdag 

Dolfje schreef op 21-05-2024 om 21:02:

[..]

Binnenkort veranderd dat want dan wordt het de donderdag

Dat zal wennen zijn voor ons 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.