Eten
anijsblokje
18-05-2024 om 19:57
Volkoren spaghetti met een saus van tomaten, bleekselderij, wortel, olijven, kappertjes enzo en parmezaanse kaas.
Dewi-Sri2
18-05-2024 om 20:58
Ik had ook geen enkele inspiratie. Voor echtgenoot biefstuk tartaar gemaakt (met de keukenmachine
), voor mezelf een heel klein pakje gerookte zalm, sla en rozemarijnaardappeltjes uit de oven met heel veel knoflook. Dat moet het maar zijn voor vandaag. Morgen zie ik wel weer verder.
Dolfje
18-05-2024 om 21:17
Wij waren dus uit eten. Vooraf momo's met kip en kipstukjes in een saus( weet zo ff niet meer hoe dat heette). Hoofd had man korma met naan en ik had sizzling tandoori kip. Erbij hadden we saag paneer, paneer in een hele lekkere saus en dahl. Was allemaal lekker alleen de korma was wat flets /laf van smaak.
afrodite05
19-05-2024 om 06:10
Nog een nakijkdag, dus nog een keer simpel: couscous met gegrilde groente en gehaktballetjes.
Dolfje
19-05-2024 om 09:10
Hier worden het simpele broodjes knakworst. En heb geloof ik nog een bak soep in de diepvries.
yette
19-05-2024 om 09:54
Mijn ouders komen bbq-en. We maken runderspiezen, merguez, gepofte aardappel, geroosterde paprika, little gem en courgette met knoflookolie, brood met kruidenboter en tarama, salade met wat tuinbonen en radijs en toe een banaan van de bbq met rietsuiker er rum. Ik vrees dat we vroeg moeten beginnen, anders krijgen we het niet op 
Ted68
19-05-2024 om 10:35
Hier word een vuurtje gemaakt....Man haalt turksbrood. En ik heb netkip gemarineert, en kalfsbraadworsten uit de vriezergehaald. Maak er een bak salade bij.
Dolfje
19-05-2024 om 11:18
yette schreef op 19-05-2024 om 09:54:
Mijn ouders komen bbq-en. We maken runderspiezen, merguez, gepofte aardappel, geroosterde paprika, little gem en courgette met knoflookolie, brood met kruidenboter en tarama, salade met wat tuinbonen en radijs en toe een banaan van de bbq met rietsuiker er rum. Ik vrees dat we vroeg moeten beginnen, anders krijgen we het niet op
Als wij nu in de auto stappen zijn we dan nog op tijd om te helpen opeten?
ToetieToover
19-05-2024 om 11:31
Oeh ik wil ook barbecueën! Alleen weet ik niet of ik er veel tijd voor kan vrijmaken. Ik vermoed dat we vanmiddag hongerig thuiskomen, al kunnen we natuurlijk best even iets anders eten terwijl we wachten tot de barbecue goed brandt. De kleine tafelbarbecue is best snel. Aaaaah ik wil het
ik wil het
ik wil het
en dan graag iemand die vóór ons kookt. Best een goede afweging, hoeveel uur rijden naar Yette
(de tuinbonen laat ik over voor de liefhebbers).
Brunch was een salade met bliktonijn+de olijfolie uit het blik, balsamico, knoflook, ei, sperziebonen, komkommer, kerstomaat, ui, olijven, tomaatreepjes op olie, artisjokharten uit een potje. Volgens mij was dat alles wel. Met een verkruimelde linzenwafel bovenop omdat ik een jolige bui had, en fijngeknipte kruiden (peterselie, bieslookbloemen, lavas).
yette
19-05-2024 om 11:37
Dolfje schreef op 19-05-2024 om 11:18:
[..]
Als wij nu in de auto stappen zijn we dan nog op tijd om te helpen opeten?
Ik denk dat je wel op tijd kan zijn voor de kliek
Wij rijden er een uur of 12 over.
Het wordt hier ein-de-lijk een paar dagen droog. Plafonnetje schilderen dus.
Dolfje
19-05-2024 om 11:54
yette schreef op 19-05-2024 om 11:37:
[..]
Ik denk dat je wel op tijd kan zijn voor de kliek
Wij rijden er een uur of 12 over.
Oh dat vind ik te ver
Dewi-Sri2
19-05-2024 om 15:57
Ik heb een zondagse lunch gemaakt met peer uit de oven gevuld met fourme d'ambert, gehakte hazelnootjes en tijm, en paté, kaas, stokbrood, een restant mortadella en een glaasje wijn. Helaas hebben we gisteren de eieren en de cornichons voor bij de paté bij de Hyper U blijkbaar op de band bij de kassa laten staan. Arme echtgenoot, maar hij was toch helemaal tevreden.
Vanavond maak ik van het restant stokbrood crostini met een koud tomatenprutje (tomaten uit blik, die is hiervoor veel lekkerder). Tomaten goed laten uitlekken. Olijfolie erdoor, beetje rozemarijn en tijm, (gedroogde) basilicum want ik kon niet aan verse komen, peper, camarguezout, veel knoflook, eventueel piment d'espelette en versgemalen zwarte peper.
Brood insmeren met olijfolie en verse knoflook, roosteren, beleggen met tomatenprutje Daarbij (niet tegelijkertijd) uiensoep en wat ik ook maar tegenkom.
Dewi-Sri2
19-05-2024 om 17:42
Dolfje schreef op 19-05-2024 om 16:08:
Ik ga een vliegtuig kopen en bij Dewi en Yette eten elk weekend
Van harte welkom, we hebben een mini-vliegveldje achter het huis liggen (niet van ons, hoor). Met auto doe je er een uur of 10 over als je op zondag rijdt en heel vroeg vertrekt
. Ik kook alleen niet echt koolhydraatarm of -vrij.
Wij stonden vanmiddag tijdens een wandeling in onze tuin (we zijn plannen aan het maken) in het hoge gras ineens oog in oog met een tamelijk grote, dikke slang. Geen idee wat het was, want we zijn er gauw van doorgegaan, met zoveel mogelijk lawaai als we konden produceren. Echtgenoot was nog erger geschrokken dan ik. Ik heb wel eens gehoord dat slangenvlees ook heel lekker kan zijn, maar ik denk niet dat ik op jacht ga...
rionyriony
19-05-2024 om 18:02
Ik had vandaag bami. Ik vond hem wat beter dan de bami die ik eerder deze week had gegeten. Ik had deze keer alle groenten fijn geraspt in de kitchenaid en daar wordt het kennelijk lekkerder van.