Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik werkte een beetje belachelijk hard de afgelopen week, had als extraatje drie dagen festival gedraaid maar de baan bleef daarnaast wel net zo veeleisend. Afgelopen weekend en een druk weekend gedraaid en nog 101 dingen voor de nieuwe kaart gedaan. Die staat nu eindelijk zo’n beetje. Mocht er iemand nog tips hebben om rijst langer lekker te houden (ik had de hoop dat bruine rijst wat minder snel zou uitdrogen in de koeling dan witte, en ik meng er al olie door, maar ik geloof dat ie toch heel snel weer hard wordt) dan hou ik me aanbevolen. Het is een onderdeel van een salade dus hij wordt niet opgewarmd voor serveren. 
Ik at dus ook best beroerd, zaterdag een boterham en gister een vrij tragische diepvriespizza uit de winkel bij werk, wel opgeleukt met lekker veel blauwe kaas. Vanavond maar iets met véél groenten dus. Volgens mij is de koelkast ook leeg, dus kan ik from scratch bedenken wat. Misschien een salade. Of witlof uit de oven. 

Hoei Moosey, maar goed dat je nu weer even voor jezelf zorgt dan! Rijst goedhouden, daar heb ik geen ervaring mee.
Wij eten vanavond vis uit de oven met broccoli en gebakken aardappelen. 

Wat de rijst betreft: verder dan luchtdicht verpakken kom ik niet... Ja of invriezen, maar dat is vast niet het antwoord dat je zoekt...

Ik krijg straks bezoek en heb een lekkere tonijnsalade voor bij de lunch gemaakt. Of nouja, ik hoop dat hij lekker is, door een mega heftige verkoudheid proef en ruik ik niets. Getest: geen corona, maar alsnog irritant. Voor na de lunch nog appelflappen gemaakt als zoet hapje bij de thee/koffie.

Vanavond iets uit de diepvries, waarschijnlijk de vegetarische auberginechili. Rijst erbij en evt. restjes van het stokbrood van de lunch.

Zaterdag ging de BBQ aan. Ik maakte lamsgehakt-spiezen en courgette-paddenstoelen-halloumi-spiezen. Met yoghurt-kruiden-knofsaus en flatbread en gegrilde rode ui. En sla.

Gisteren maakte ik pasta met gerookte zalm, kerstomaatjes en brocoliroosjes met een beetje room roze peper en dille.

Vandaag rumsteak met daslookboter en little gem van de gril, zoete aardappelfriet uit de oven.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-04-2024 om 16:34

stamppot rode biet met spekjes

Niets: ikheb de griep,en man en kinderen eten in de stad :  het is Sechselauten, een jaarlijks feest.

Beterschap Ted! Jammer dat je nu het feest moet missen. Of ging je toch al niet mee?

Wij hebben broccolisoep vandaag, met broodjes

Wij morgen ook broccoli, met krieltjes want die moeten op. Nog even in de vriezer kijken voor vlees of vega.

Volkoren macaroni met spinazie, had ik vandaag.

Beterschap Tes en Afrodite!

Rijst, zou je kunnen invriezen en ontdooien in de stoomoven, een beetje lauwwarm door de salade kan best (beter dan koelkast-koud misschien)

Wij aten (zoals bijna elke maandag), aardappeltjes uit de airfryer,  snijbonen en een kaasschelp.  

Rijst als onderdeel van een salade, die zou ik dan in de dressing bewaren. 
Vandaag een salade van tonijn, edamame, broccoli, olijven, augurken, parmesan flakes. 

en verder:

Stoofje van wild zwijn met ui, paprika, zilverui, paddestoelenmix en daarbij Piadina’s met kaas en hartige hangop met komkommer, ui en kervel. 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 15-04-2024 om 18:41:

Beterschap Tes en Afrodite!

Rijst, zou je kunnen invriezen en ontdooien in de stoomoven, een beetje lauwwarm door de salade kan best (beter dan koelkast-koud misschien)

Wij aten (zoals bijna elke maandag), aardappeltjes uit de airfryer, snijbonen en een kaasschelp.

Dat zou absoluut de beste oplossing zijn maar met een terras van 150 couverts heb je voor dat soort dingen nou net geen tijd Maar ik ben bang dat het wel op iets soortgelijks neer moet komen, of de rijst toch vervangen door iets. Maar voor een indonesischige salade is het toch wel echt de leukste koolhydraat vind ik. 

In dressing bewaren kan ik nog proberen, ik denk dat het een combinatie van uitdroging en een chemisch proces in de zetmelen is waardoor rijst zo snel hard word in de koeling. Misschien doet zuur daar nog iets tegen.

Ik ging shoppen bij de Lidl en vond Italiaanse groene asperges. Die mocht ik van mezelf. Kort gebakken en een salade mee gemaakt met romaine, geroosterde paprika, gerookte zalm en een eitje. En gebakken aardappeltjes erbij. Lekker. 

Beterschap Ted! 

Ik heb nog steeds weinig smaak ( ) maar voel me verder wel prima. Vanavond een simpel rijstgerecht met gewokte Chinese roerbakmix, babymais en erbij een satecordonbleu uit de airfryer. Ik ga weinig moeite doen voor kruiden, want man proeft ook niets. 

Dinsdag dus vanavond werken. Neem een broodje kaas mee en een hardgekookt ei en zal tussendoor wel wortels  en fruit eten vandaag.
Voor vanmiddag thuis staat er een blik kippensoep klaar want ik lust wel wat warms want verwacht een paar keer door de regen te moeten fietsen 
Man heeft een bakje curry aangevuld met wat overgebleven kikkererwten en naan en chutney.

Ted68 schreef op 15-04-2024 om 17:38:

Niets: ikheb de griep,en man en kinderen eten in de stad : het is Sechselauten, een jaarlijks feest.

En, krijgen we een mooie zomer, Ted? Ik hoop dat je je weer wat beter voelt!

Wij eten vanavond massoor dahl met rijst, raita en K&K naan en mangochutney.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.