Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Fijn Koor, dat het helder is wat er aan de hand is met je lief! En hoewel dit heel vervelend klinkt, gaat het weer voorbij.

Ik kookte vanavond uit een delicious, kipdij met garnalen, zongedroogde tomaatjes, basilicum in een romig sausje. Erg lekker. Erbij had ik gebakken aardappeltjes (vriezer even ontdaan van alle restjes aardappelen, ruimt weer mooi op) en gewokte spinazie.

Fijn dat nu duidelijk is wat je partner heeft,Koorevaar...........

Ik heb gisteren in bed gelegen, heb de griep....... We zouden naar vrienden gaan, maar dat ging dus helaas niet door....
Man had wat momo"s gemaakt.
Vandaag de BBQ aan: heb kip,kalfsbraadworsten, en een tomaten mozzarella salade. Man koopt nog turks brood erbij

Ipv friet en snacks werd het Mexicaans. Ik had een burrito met barbacoa en toppings zoals guacamole en zure room. Man had taco's ( zachte maïs tortilla's) met kip. Was best behoorlijk lekker.

Hier staat aardappelgratin op het menu, met groene asperges. Ik weet nog niet of ik die ga grillen, wokken, kort koken, ...  Voorkeur voor grillen, maar geen zin om dat te doen. En ik moet er nog iets van vlees bij bedenken. 

Afrodite, ik maak groene asperges vaak in de oven, dan is het niet zoveel werk. Misschien een idee voor je. https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1187005/gegrilde-groene-asperges-met-tomaat

Koreveen, fijn dat bekend is wat je man scheelt, hopelijk slaan de medicijnen snel aan en is hij er vlot vanaf.

Wij eten vanavond weer 'nasi'. Eten we best vaak, bijna wekelijks, maar het is ook zo lekker makkelijk en er kan een hoop groente in: wortel, witte kool sperzieboontjes, prei, ui en knoflook. Dat lekker wokken met voorgekookte rijst, ketjap, sojasaus, kruiden en een gebakken ei erbij. Ik bedenk me nu dat ik wel de rijst nog moet koken...

Ies

Ies

14-04-2024 om 12:30

Koreveen, beterschap voor je man! 
Gister tomatensoep met basilicum, brood erbij met kaas en tapenades. Een salade met allerlei restjes, o.a.  bietjes worteltjes, kiemgroente. Met gekookt ei en pbp. 
Een ratjetoe, maar daar houd ik wel van. 

Ies

Ies

14-04-2024 om 12:31

En vandaag gaan we ergens eten.

Ik ben nu verse kippensoep aan het koken, veel kruiden, piment en soepgroenten en taugé erin en dan in de kom nog sambal of chili flakes.
En ik maak straks een flammkuchen met spekjes en rode ui en wat gebakken kastanjechampignons. De rest van de champignons gaan in de pastasaus die ik morgenvroeg ga maken.

Gevulde courgette hier vanavond. Met champignons en tomaat, vooral. Ik eet er mogelijk boekweit bij, of misschien bulghur, ik weet het nog niet. Ik hoop dat ik de restjes parmezaanse kaas ook op kan maken door dat er bovenop te strooien.

Gisteren at ik in een zalig restaurant allerlei midden oosterse gerechten, met oa zeebaars en tahin en ook veel shoarma-achtige gerechten. De volgende keer bestel ik het vegetarisch, ik merk dat ik vlees steeds vaker minder lekker vind (of niet nodig?). Grappig hoe dat werkt. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

14-04-2024 om 17:27

Vanmorgen bij verjaardag al hartige taart gehad, dus dat werd mijn warm eten. En ik eet straks een wrap met tonijnsalade/sla/komkommmer

MijnNaamIsHaas73 schreef op 12-04-2024 om 20:49:

Ik mis KV, ik hoop dat alles goed is met je (en je lief) 🍀

Lief dat je me miste en inderdaad grappig dat we tegelijk reageerden.

Andere dames, ook allemaal dank voor de beterschapswensen.

Blij dat het niets ergers is en nu er gericht medicatie gegeven wordt, voelt hij hij zich al stukken beter.

Vanavond stukje zalmfilet uit de stoomoven en lief krijgt gekookte bietjes en ik eet ze ovengeroosterd

Heel veel sterkte voor jou en je lief, KV! Fijn dat hij zich beter voelt.

Vandaag van 6.00 tot 16.00 in de auto gezeten, en nu zijn we weer in Nederland. We hebben een appartementje gehuurd met zeer beperkte kookgelegenheid, dus we hebben ouderwets Chinees gehaald bij ons favoriete afhaalrestaurant. Heerlijk, hoewel we er hier vaak een beetje onze neus voor ophaalden. Maar zo twee keer in het jaar is het toch wel erg lekker. Vooral de loempia (al heb ik aan een klein stukje van die van echtgenoot wel genoeg).

Ik wandelde heerlijk door strand en duin vandaag met twee oude vriendinnen. Was heerlijk ze weer te zien. En het weer viel alles mee! Denk dat ik zelfs een beetje gekleurd ben in m'n gezicht (en ik had me wel ingesmeerd). Op zich welkom hoor, want na zo'n winter ben ik aardig wit. Lunch was een flatbread met baba ghanoush, geroosterde aubergine, granaatappelpitjes. Heel smakelijk. 
We aten vanavond courgettesoep, quiche met zalm en prei, ciabattabrood, vega gehaktballetjes. "Hapjes" dus.

Wij eten vanavond spinaziestamppot met gekookt ei en een hamburger erbij.

Ik maak straks pastasaus met champignons en gehakt en courgetti. Lekker makkelijk voor vanavond.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.