Eten
Kaaaaaaaatje
12-04-2024 om 10:38
Teigera schreef op 11-04-2024 om 15:21:
Lief van jou Kaaaaaaatje
. Die pasta kerstomaatjes klinkt lekker zeg. Heb je daar een recept voor of doe je maar wat?
Wij eten vanavond pasta pesto met courgette, tomaatjes en mozzarella. We moeten einde middag naar school om van allerlei knutselwerken enzo te bewonderen, dus we zijn pas laat in de gelegenheid te koken. Dit is dan lekker snel klaar.
Het mooie is dat ik vind dat ik een hele concessie doe, terwijl hij elke dag eet wat ik hem voorschotel zonder te zeuren. Nou ja, ik moet hem niet vergiftigen en er zijn 2 of 3 dingen die hij echt liever niet eet.
Vanavond maak ik linguine met venkel, chorizo, tomaat en garnalen. Kijken of de kinderen dat eten.
En hieronder het recept. Ik doe altijd wat minder olie en als ik de dag erna nog iemand moet aan kunnen kijken ook minder knoflook.....
Ingrediënten (4 personen):
• 500 gr kersttomaatjes
• 150 ml olijfolie
• 6 tenen knoflook in plakjes
• 2 rode pepers, gehalveerd, zaadjes verwijderd, in dunne ringetjes
• 6 anjovisfilets in olie (blikje), uitgelekt
• 1 el kappertjes, afgespoeld, uitgelekt, grof gehakt
• 2 – 3 el witte wijn
• 400 gram spaghetti
• Sap van 1 citroen
• 3 el fijngehakte bladpeterselie
• Gerapste Parmezaanse kaas
Bereiding:
Verwarm de oven voor op 180 graden. Leg de kersttomaatjes op een bakplaat, besprenkel met 2 1/2 el olie en bestrooi met zou en peper. Rooster 20 minuten in de oven tot de tomaat geslonken en licht gekarameliseerd is.
Verhit de rest van de olie in een grote koekenpan op middelhoogvuur. Roerbak de knoflook, rode peper en anjovis 1-2 minuten tot de anjovis smelt. Voeg de kappertjes, witte wijn en kerstomaatjes (inclusief baksappen) toe en breng zachtjes aan de kook. Laat al roerend 3 minuten koken tot de saus dik en vol is. Proef en breng eventueel op smaak met zou ten peper.
Kook intussen de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking beetgaar. Giet af en schep door de saus. Voeg de citroensap en peterselie toe en bestrooi met de Parmezaanse kaas.
Teigera
12-04-2024 om 16:31
Klinkt echt héel lekker Kaaaaaatje! Dankjewel. En dank voor de opmerkingen over minder olie en knoflook
. Niet op het menu zetten als ik in de avond nog weg wil.
Vanavond bak ik pannenkoeken. Ga frut I leren hoe dat moet!
FaithfulDuck87
12-04-2024 om 16:51
wraps met krokante kipstukjes, sla, ui, en wat er nog meer in de koeling ligt
ToetieToover
12-04-2024 om 17:15
vandaag de rest van de falafelballetjes met knoflooksaus en een salade van watermeloen, rode ui, feta, chiazaad en munt
en verder
gebakken garnalen met een restje broccoli en ehm tja dat was het eigenlijk wel. Beetje hoisinsaus.
RoosOpJeHoed
12-04-2024 om 18:30
Wij aten volkoren penne met een saus gemaakt van courgette, ui, knoflook, crème fraîche, spekjes, Parmezaanse kaas en Italiaanse kruiden. Was best lekker én ik wist mijn portie op 550kcal te houden (voor wie ook mee schrijft in het Gezonde leefstijl 2024-topic
)
yette
12-04-2024 om 18:45
Klinkt goed Kaat! Een soort luxe variant op hoerenpasta, eigenlijk.
Hier eten we vanavond op verzoek van de jarige enchilada's. Helaas moet het in drie lichtingen: de jongste at al om 17.30 want die moet werken, de rest eet rond 19.30 en om 21.30 krijgt De Dochter ook nog wat. Maar die zit nu eerst 3 uur in de trein.
Koreveen
12-04-2024 om 20:46
Hey ladies, lief heeft combi van maagzweer en een ontsteking aan de dikke darm. De ontsteking is gelukkig bijna over. Voor de maagzweer nog rustig aan doen met eten, licht verteerbaar en niet kruidig. Lastig om daarmee te variëren. Gelukkig wat sites gevonden met inspiratie. Ik eet wel wat anders want het “ziekenhuiseten” komt m’n neus uit. Maar ff niet noemenswaardig.
Gelukkig gaat het wat beter nu de medicatie aan slaat. We gaan nl va maandag een paar dagen weg en dat willen we wel laten doorgaan
MijnNaamIsHaas73
12-04-2024 om 20:49
Ik mis KV, ik hoop dat alles goed is met je (en je lief) 🍀
Wij aten gisteren bij een vietnamees restaurant voordat we naar een voorstelling gingen. Was erg lekker. Vooraf een gedeelde selectie van verschillende voorgerechten. Als hoofdgerecht had ik geroosterde eend met ik denk chinese kool en fried rice.
Vandaag maakte man broodje shoarma met gebakken ui en champignons. Rauwkost en sla erbij.
Jynta1981
13-04-2024 om 08:55
Wij eten vanavond ook broodje shoarma van kippendij, ui, champ, paprika. Erbij turks brood of pita. Knoflooksaus, shoarmasaus en ijsbergsla on te side.
Morgen gaan we lunchen bij vrienden en ik haal zo een zak macaroni uit de vriezer, lekker makkelijk.
afrodite05
13-04-2024 om 09:17
Dolfje schreef op 12-04-2024 om 21:55:
Beterschap voor je lief Koor en hopelijk leuke dagen weg.
Ditzelfde ook namens mij!
Wij gaan vanavond k&k diepvriespizza's (margarita) opleuken met salami, olijven, courgette en champignons. Dit was even makkelijker dan met bodems klooien, geen zin in.
Voor vanmiddag is er nog een flink restant van de couscous van gisteren. Ik had extra veel gemaakt, dus top.
yette
13-04-2024 om 10:09
Ook hier vandaag diepvriespizza. Dan weet ik zeker dat de vrienden van onze jarige het lusten.
Dolfje
13-04-2024 om 10:31
Wij gaan straks naar Amsterdam, borrelen voor een concert dus vast bitterballen of nacho's oid 
MijnNaamIsHaas73
13-04-2024 om 16:17
Koreveen schreef op 12-04-2024 om 20:46:
Hey ladies, lief heeft combi van maagzweer en een ontsteking aan de dikke darm. De ontsteking is gelukkig bijna over. Voor de maagzweer nog rustig aan doen met eten, licht verteerbaar en niet kruidig. Lastig om daarmee te variëren. Gelukkig wat sites gevonden met inspiratie. Ik eet wel wat anders want het “ziekenhuiseten” komt m’n neus uit. Maar ff niet noemenswaardig.
Gelukkig gaat het wat beter nu de medicatie aan slaat. We gaan nl va maandag een paar dagen weg en dat willen we wel laten doorgaan
Blijkbaar ben ik telepathisch begaafd
, onze berichten hadden elkaar gekruist. Fijn dat ze erachter zijn wat er aan de hand was en dat het zo te lezen goed te behandelen is. Al kost dat even wat geduld. Beterschap en alvast veel plezier bij jullie dagen weg!
Wij eten vanavond caesar salade met friet. Ga zo de croutons maar eens maken. Zit nu nog even te genieten van de laatste zonnestralen (in onze tuin)