Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

ToetieToover schreef op 04-04-2024 om 19:50:

[..]

Bietenchips van ah!

AHI_4354523130303632353930?revLabel=1&rendition=400x400_JPG_Q85&fileType=binary

Lijkt me wel iets voor jou 😁. Ik heb in bad gewacht tot de oven mij piepte, daar word ik altijd blij van, in bad drijven. Ik ben inderdaad best braaf en eet 1x per week chips. Ik vind er gewoon niet zoveel aan dus dat is makkelijk. Mijn lief komt op zaterdag altijd met chips en frisdrank thuis, ‘voor het bezoek’. Uhuh. Doe mij maar een paar gekookte eitjes ofzo.

🤣

Nutriscore E! Dan kan ik beter een zak doritos nemen 😂. Morgen weer broccoli bij de lunch 🤩

MijnNaamIsHaas73 schreef op 04-04-2024 om 20:56:

[..]

🤣

Nutriscore E! Dan kan ik beter een zak doritos nemen 😂. Morgen weer broccoli bij de lunch 🤩

Hahaha heel slecht voor je. Net als aardappelchips ook geen groente is natuurlijk. Ik heb zojuist -true story - bietjes met haring en zadenmix klaargemaakt voor de brunch morgen. Met dille/honing/mosterddressing.

Oh nee, niet dat gezeur over Nutriscores graag! Wat een manipulatieve bende. 

Hier stond vanavond een falafel wrap op het menu, het was nodig om mezelf te trakteren. Misschien dat ik de volgende keer de falafel salade neem, dus zonder wrap, want eigenlijk ben ik geen voorstander van wraps maar ja, deze combinatie is altijd wel lekker! 

@Haas: Ik heb een recept met broccoli, bieten en volgens mij komijnzaad. (Uit A la minute van Mari Maris) Het komt neer op: olie, uitje, knoflook fruiten, flikker daarna alles in de pan (ik gebruik voorgekookte bieten, het recept zegt verse) en strooi rijkelijk met de komijn. Klaar. Verrassend, simpel en lekker. Ik eet er vaak (volkoren) couscous of soortgelijke korrels bij. 

Ik bakte haloumni, en in een andere pan rode ui, courgette, paprika en een restje bloemkool. Die kruidde ik met baharat. Dat deden we in een broodje. Dat was lekker. Maar nu heb ik weer honger, dat is minder lekker.....

Ik ga vandaag weer werken. Vanavond een simpel AVG'tje: gekookte aardappelen, gestoomde snijbonen en qua vlees moet ik even de diepvries bekijken. Mogelijk een kipburger voor in de airfryer ofzo.

Wij eten vandaag wat ik laatst van plan was maar nu heb ik de tijd vanmiddag want geen schilder of wat dan ook over de vloer. Het wordt zoete aardappelfrietjes uit de airfryer met daarbij zelfgemaakte kipnuggets 
https://eatertainment.nl/recept/parmezaan-kipnuggets-uit-de-airfryer-met-spicy-mayonaise-en-citroendip
Al doe ik die dan in de oven.
Erbij komkommersalade.

Kaaaaaaaatje schreef op 04-04-2024 om 22:30:

Ik bakte haloumni, en in een andere pan rode ui, courgette, paprika en een restje bloemkool. Die kruidde ik met baharat. Dat deden we in een broodje. Dat was lekker. Maar nu heb ik weer honger, dat is minder lekker.....

Oh halloumi, weet nog dat de eerste keer dat ik dat had op een van onze meets was. Weet niet meer wie dat toen mee had gebracht.

Ies

Ies

05-04-2024 om 07:48

Gister pasta met een tomatensaus, met allerlei groente erin, vooral veel prei. Met parmezaan, verse basilicum en pijnboompitten, salade erbij. Erg lekker! 

Ies

Ies

05-04-2024 om 07:49

En vandaag een bloemkool- broccoli soep met brood.

Ies schreef op 05-04-2024 om 07:49:

En vandaag een bloemkool- broccoli soep met brood.

Soep is altijd goed wat mij betreft 

Vanavond...pannenkoeken! (die zijn altijd goed wat mij betreft)

Vandaag opnieuw een assortiment bruschette. Man kreeg gisteren tegen sluitingstijd van de bakker allerlei brood/broodjes mee. Gratis ! Hij was daar na werk iets gaan drinken met een collega. Ik maak er nog een slaatje van het een of ander bij.

En nu heb ik zin in halloumi...

yette

yette

05-04-2024 om 12:24 Topicstarter

Dolma's in rode saus, een gehaktdingetje voor de anderen en een zalm-tilapia pannetje voor mij, focaccia, zelfgemaakte knoflooksaus & salade. 

Ik ga vanavond uit eten met een vriendin. Frut I maakt samen met lief een soort 'kapsalon', en voor toe heb ik amandelpudding voor ze gemaakt (deze zomer een zakje meegenomen uit Tsjechië).

Ik ga een GB-weekje doen: 4x uit eten in de komende 7 dagen  .

Vanavond pinxtos 😋

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.