Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

RoosOpJeHoed schreef op 23-03-2024 om 11:59:

Man is jarig dus die mocht kiezen. Het wordt sushi

Gefeliciteerd!

Dewi-Sri2 schreef op 23-03-2024 om 18:10:

[...]
Wat doen jullie trouwens met broccoli, behalve soep maken? Ik heb het per ongeluk dubbel gehaald. Koken in water en opdienen vind ik vreselijk, dat lust ik echt niet, en ik wil ook niet elke keer noodle soup maken. Goede ideeën, anyone?

Quiche maken? (met brie en gedroogde tomaatjes bijv) Of smaakt dat dan ook te gekookt? 

Ook lekker vind ik bieten met broccoli en komijn, verrassende combinatie. (uitje fruiten, knoflook, bieten (rauw of voorgekookt), broccoli in kleine roosjes mee laten stomen en iets van couscous erbij serveren? En heel veel komijnzaadjes dus strooien. 

Hier broodje falafel met home made knoflooksaus, volkoren pitabroodjes en een komkommersalade.

Morgen terong belado, niet geinfluenced maar ik heb volgens mij met dat recept zelf ooit geinfluenced hier. Dus mooi dat het een blijvertje is. Met zilvervliesrijst en ik denk een gekookt ei erbij en misschien ook maar weer komkommer.

Dewi-Sri2 schreef op 23-03-2024 om 18:10:

I
Wat doen jullie trouwens met broccoli, behalve soep maken? Ik heb het per ongeluk dubbel gehaald. Koken in water en opdienen vind ik vreselijk, dat lust ik echt niet, en ik wil ook niet elke keer noodle soup maken. Goede ideeën, anyone?

Kleinere roosjes van maken of zelfs helemaal fijn malen als een soort rijst en door een roerbak of pastasaus.

Ik was werken en man had soto ayam gemaakt.
Was lekker en we hebben elk nog een kom voor morgen.

Pfoe, lange dag gehad hier. Ik heb spaghetti gekookt (dat haal ik normaal nooit, te ingewikkeld met eten) en daarbij maakte ik een tomatensaus met aubergine, ui, knoflook, kappertjes en olijven. Dubbele portie, de andere helft ligt inmiddels al in de vriezer. Toe een magnum, ik kon me na alle reclames niet meer inhouden. Wel een miniformaatje, die grote krijg ik niet op. Of nouja, kan wel, maar na de helft eet ik dan niet meer voor mijn plezier.

Hm, pastasaus met aubergine..

Donderdag werkte ik en ging ik uit werk naar een werkelijk weergaloos concert (van John Mayer). Ik bakte op werk nog gauw wat patatjes met een flinke salade erbij. 
Gister had lief spitskool-postelein-stamppot gemaakt met een speklapje erbij. Vandaag kookte ik op werk voor een bruiloft en at citroenrijst, pompoencurry en coleslaw. Allemaal lekker. 
Morgen ga ik worst maken met een vriendin. Nog even wat vlees uit de vriezer halen. 

Moosey schreef op 23-03-2024 om 21:49:

Donderdag werkte ik en ging ik uit werk naar een werkelijk weergaloos concert (van John Mayer). 

Ben niet een bietje jaloers hoor 

Ik was vrijdag naar John Mayer. En ik zag op instagram dat iemand anders die ik ken van het viva forum (zwangerschapsgroepje) er ook was. Grappig.

We eten vanavond spinaziepakketjes. Het oudste kind is vandaag uit logeren, en dus ligt iedereen nog lekker te slapen in mijn huis, want wij zijn de twee die altijd vroeg wakker zijn....

We krijgen bezoek: voor zelfgemaakte ravioli gevuld met ricotta,kaas,en kruiden. Met een spinazie salade.
Hoofd:lammkoteletten met caponata.
Toetje: tarte tatin met ijs.

Dewi: ik maak een hartige taart met broccoli...met roquefort kaas, en een guss met room en eieren.

Ik maak vanavond couscous met gegrilde groente, ik heb zo'n bakje olijven met feta dat erdoor gaat en ik bak er chipolataworstjes bij.

Oja en die broccoli: je kan het ook in kleine roosjes meewokken met verschillende smaakmakers (ketjap, gember, of juist een kokossaus) of in een (pasta)saus verwerken. Of er een traybake mee maken. Of door de keukenmachine halen en het als broccolirijst door mac 'n cheese gooien of door iets anders. Hartige taart is al genoemd, soep kan ook. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-03-2024 om 09:39

pasta met kip/spinazie en pesto

Voor de broccoli is al alles genoemd wat ik ook had bedacht. Ik doe het ook door thaise currie, noodle gerechten etc.

Vanavond eten wij gepofte aardappel met een sausje van cremefraiche, knof en bieslook. Ik maak er een salade bij en een karbonaadje die ik lekker lang ga stoven. 

Wij eten de rest van de Saoto en ik heb geloof ik nog een paar dim sum in de diepvries die stoom ik.

Wraps met gehakt, ui, knoflook, kidneybonen, paprika, champignons en tomaat. Erbij zure room en guacamole. 

Dank allemaal voor de broccolisuggesties. Helaas griezel ik van stamppot, dus dat gaat hem niet worden, maar de hartige taart is de vorige keer erg goed bevallen. Ik denk dat ik die vanavond ga maken, met venkel en cherrytomaatjes. Ik doe de laatste St. Agur erbij, die is ook blauw. Geweldig idee van jou, Ted!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.