Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

22-03-2024 om 22:26

bij het feestje was het patat, runderstoof, saté stokbrood en smeersels. Zelfde cateraar als vorige  week, dus dat was prima. Maar voorlopig hoef ik niet weer eten van hem. En het mankeerde niet aan het eten, maar het viel me even verkeerd. 

. dat is balen. Maag nu weer rustig?

Ik moet straks werken en man zorgt als het goed is voor het eten.

Morgen komen vrienden eten,dus vandaag gaan we voorbereiden...  De Caponata word straks alvast gemaakt.

En vanavond eten we een gevulde tomaat,witlofsalade, en een entrecote.

yette

yette

23-03-2024 om 08:34 Topicstarter

Enchilada's

Kaaaaaaaatje schreef op 22-03-2024 om 11:27:

[..]

Dit klinkt goed, hoe smaakte het?

Het was oké, maar wel een beetje saai. Je mist iets van 'bite' doordat je de groenten tot pesto maalt. Daardoor is iedere hap hetzelfde, maar de frutjes vonden het wel erg lekker dus misschien maak ik het nog weleens.

Gisteravond orecchiette met aubergine, basilicum, tomaten en zongedroogde tomaten gemaakt met een tomatenmascarponesaus erdoor en mozzarella erop (en dan even in de oven). Smaakte erg goed en zelfs de frutjes schepten een tweede keer op, "deze aubergine is wél lekker!". 

Vanavond aanschuivers, ik maak daging smoor in de slowcooker, erbij terong balado (pittig auberginegerecht) en een mild sperziebonengerecht. Nog wat komkommer in het zuur erbij, natuurlijk rijst en kroepoek.

Teigera schreef op 23-03-2024 om 08:38:

[..]

Het was oké, maar wel een beetje saai. Je mist iets van 'bite' doordat je de groenten tot pesto maalt. Daardoor is iedere hap hetzelfde, maar de frutjes vonden het wel erg lekker dus misschien maak ik het nog weleens.

Gisteravond orecchiette met aubergine, basilicum, tomaten en zongedroogde tomaten gemaakt met een tomatenmascarponesaus erdoor en mozzarella erop (en dan even in de oven). Smaakte erg goed en zelfs de frutjes schepten een tweede keer op, "deze aubergine is wél lekker!".

Vanavond aanschuivers, ik maak daging smoor in de slowcooker, erbij terong balado (pittig auberginegerecht) en een mild sperziebonengerecht. Nog wat komkommer in het zuur erbij, natuurlijk rijst en kroepoek.

In dat geval ben ik voor beiden wel benieuwd naar het recept (de beide pasta's that is...)

Mijn lief maakt vananavond nasi. Dat is dan weer iets wat ik volgens hem niet kan maken, dus dat laat ik me prima aanleunen.

Vanavond Pekingeend met witte rijst. Zin an.

Ik weet voor de komende week al wat ik eet plus de tijden waarop ik het ga klaarmaken. Fulltime werken en veel sporten vraagt toch om een strakke planning. Maar ik ga niet overstappen naar het weekmenu topic, bovendien kán het altijd nog veranderen.

Vandaag tijd zat, en het wordt: gegrilde bloemkool met hartige yoghurt. Deze keer yoghurt van Fage met zout, peper, knoflook, komkommer, munt, hanepoot (tuin) en bij wijze van opleuking gepofte pompoenpitten, granaatappelpitjes (diepvries) en viooltjes (tuin). Erbij kip ketjap en dan kook ik een lading brown basmatirijst voor de hele week én vandaag. 

Man is jarig dus die mocht kiezen. Het wordt sushi

Pasta pesto. 
We moeten nog gaan winkelen, dus ik ga ginds beslissen wat ik er allemaal indraai en of ik hem vegetarisch maak. 
Zin in spinazie met tomaatjes maar we eten maandag al spinaziepuree. Even met partner overleggen.

Hier moeten we het nog beslissen, dus even overleg met vriend en de kinders. Misschien patat ofzo, geen idee.

Ik heb het zooooo koud. Rondje hardgelopen en ik was iets te optimistisch gekleed én het waaide hard én ik kreeg een hagelbui om mijn hoofd. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-03-2024 om 17:15

ik heb zelf kipshoarma gemaakt, en dat eet ik met marokaans panbrood. Ik bak er wat ui en champignons door. 

Het wordt inderdaad patat met snacks. Vriend maakt saté erbij.

Ik was iets heel anders van plan, maar de vacuum verpakking van de boudin blanc in de ijskast bleek kapot te zijn. Tja, dan moet het dat maar worden, al heb ik er niet zo'n zin in. Gelukkig is het nog weer om buiten frietjes te bakken en ik doe er een salade bij. Moet maar kunnen voor een keertje.

Wat doen jullie trouwens met broccoli, behalve soep maken? Ik heb het per ongeluk dubbel gehaald. Koken in water en opdienen vind ik vreselijk, dat lust ik echt niet, en ik wil ook niet elke keer noodle soup maken. Goede ideeën, anyone?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-03-2024 om 18:58

Dewi-Sri2 schreef op 23-03-2024 om 18:10:

Ik was iets heel anders van plan, maar de vacuum verpakking van de boudin blanc in de ijskast bleek kapot te zijn. Tja, dan moet het dat maar worden, al heb ik er niet zo'n zin in. Gelukkig is het nog weer om buiten frietjes te bakken en ik doe er een salade bij. Moet maar kunnen voor een keertje.

Wat doen jullie trouwens met broccoli, behalve soep maken? Ik heb het per ongeluk dubbel gehaald. Koken in water en opdienen vind ik vreselijk, dat lust ik echt niet, en ik wil ook niet elke keer noodle soup maken. Goede ideeën, anyone?

ik maak er vaak stamppot van. En dan pittige gehaktballetjes of zo erbij

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.