Eten
Dolfje
21-03-2024 om 07:14
Wij eten vanavond courgetti met gehakt en saus uit zak al bedenk ik me net dat ik ook nog andere tomatensaus heb.
anijsblokje
21-03-2024 om 07:20
Boekweit met bleekselderij, tomaat en blauwe kaas. Recept (al kan je het nauwelijks zo noemen) komt uit A la minute van Mari van Maris.
afrodite05
21-03-2024 om 07:22
Ik heb even zitten schuiven met de planning, ik had namelijk wel de ingrediënten voor de bietjesstamppot van gisteren, maar had dat niet op het digitale weekmenu gezet. Qua verse ingrediënten enzo moest ik dus even eea veranderen. Voor vanavond heb ik nu gewokt gehakt met paksoi, champignons en ketjap (en knof en ui) en daarbij gaat rijst.
Oja en voor de lunch heb ik gisteren met een deel van de bietjes een salade gemaakt met linzen en feta. Straks nog even wat walnoten eroverheen strooien voor ik naar werk ga.
Teigera
21-03-2024 om 08:48
Goed voor jezelf gezorgd met zo'n lunch afrodite! Ik moet dat ook weer eens gaan doen. Ik eet nu eigenlijk elke dag brood. Ik maak het zelf thuis, dus wel afwisselend qua beleg en soorten brood, maar dat kan natuurlijk beter.
Vanavond koken lief en frut I samen, pulled chicken met wraps en groenten in bakjes op tafel- iedereen kan pakken waar hij trek in heeft.
RoosOpJeHoed
21-03-2024 om 09:33
Gebakken rijst met prei, wortel, witte kool en boontjes. Erbij gebakken ei en pinda's.
yette
21-03-2024 om 14:03
Pittig-zoete sobanoodle-salade van Ottolenghi. Met oa gefrituurde aubergine, mango, sesam, véél verse kruiden. Misschien een kaasplankje toe met wat vers geroosterde honing-chili amandelen, ivm de eiwitten. Niet dat we die eiwitten ooit hebben gemist bij dit recept, maar ik al een paar dagen zin in geitenkaas en amandelen 
Dewi-Sri2
21-03-2024 om 16:58
yette schreef op 19-03-2024 om 16:38:
@ Dewi, waarschijnlijk had ik moeten weten van implantaten waar je problemen mee kon krijgen (hoe/wat/waar/welke/waarom???). Maar ik schrik. Hoop heel erg dat het iets van achteraf is dat 'even' verholpen kan worden.
Zo suf, het bleek goddank niet het implantaat zelf te zijn, maar tandvlees dat ingegroeid was. Vraag me niet hoe zoiets mogelijk is. Wat kan je dingen (die je niet zelf kunt zien) toch anders aanvoelen dan ze zijn. Het probleem is verholpen, dus vanavond worden het frietjes (ik kan eindelijk weer buiten frituren), sla en steak tartare. Zonder kappertjes, en dat is jammer, maar ik heb gisteren de laatste op onze zelfbouwpizza gedaan. Maar ik verzin wel een alternatief.
ToetieToover
21-03-2024 om 17:30
Moosey schreef op 20-03-2024 om 20:52:
Als ik letterlijk de vleugels van duiven Toetie? Dat zit toch geen vlees aan lijkt me?
Lief kookte een curry met kip, bloemkool en courgette. Rijst erbij. Was lekker.
Het waren inderdaad geen vleugels. Ik had het uit de diepvries gehaald en ik vond het er wel zo uitzien. Maar het bleken dus borstfilets te zijn. Ook erg klein natuurlijk 😋
FaithfulDuck87
21-03-2024 om 17:32
gebakken krieltjes met kip en een salade van tomaat, komkommer, rode ui en wat zilveruitjes.
Ted68
21-03-2024 om 17:59
Tagliatelle met een saus: kipfilet ,creme fraiche,ui,paprika, en peterselie
yette
21-03-2024 om 18:10
Dewi-Sri2 schreef op 21-03-2024 om 16:58:
[..]
Zo suf, het bleek goddank niet het implantaat zelf te zijn, maar tandvlees dat ingegroeid was. Vraag me niet hoe zoiets mogelijk is. Wat kan je dingen (die je niet zelf kunt zien) toch anders aanvoelen dan ze zijn. Het probleem is verholpen, dus vanavond worden het frietjes (ik kan eindelijk weer buiten frituren), sla en steak tartare. Zonder kappertjes, en dat is jammer, maar ik heb gisteren de laatste op onze zelfbouwpizza gedaan. Maar ik verzin wel een alternatief.
Oh dat soort implantaten. Breek me de bek niet open ... 
Gelukkig was het snel te verhelpen!
Jynta1981
21-03-2024 om 18:55
Ik maakte vandaag dus dit en zelfs bij de kinders viel het in de smaak, wel ook kip erin gedaan: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1198531/curry-met-krieltjes-ei-tuinerwten-en-spinazie
Ik had wel kerrie gebruikt, want curry madras had ik niet. En gemberpoeder ipv verse.
Jynta1981
21-03-2024 om 21:56
Dewi-Sri2 schreef op 21-03-2024 om 16:58:
[..]
Oh dat is heeeeeeeel fijn en scheelt heeeeeeeeel veel geld!
Dolfje
22-03-2024 om 08:43
Ik ben eigenlijk van plan dit te gaan maken https://eatertainment.nl/recept/parmezaan-kipnuggets-uit-de-airfryer-met-spicy-mayonaise-en-citroendi. Daar heb ik alles voor in huis maar vandaag komen er klusmannen en die moeten ook in de keuken zijn. Dus of ik daar zin in heb is de vraag. Als back-up heb ik "verse" erwtensoep van de Ah en kunnen we een omelet bakken.