Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Veel plezier Teigera!

Ik had eigenlijk pasta op de planning staan, maar geen zin in. Dus net langs de appie gegaan en ingrediënten gehaald voor paddenstoelenrisotto met krokante bacon, tijm en rucola. Parmezaanse kaas is vanzelfsprekend. 

veel plezier Teig!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-03-2024 om 15:24

gebakken aardappeltjes met gehakt en sperziebonen. Ws een eenpans-bakgerecht

Wij hadden vanmorgen koffie en pastel de nata op een terras en een lekkere sandwich tussen de middag.

Soep van oa venkel en cannellinibonen, volgens dit recept: https://www.rtlnieuws.nl/lifestyle/eigen-huis-tuin/artikel/5337177/recept-venkelsoep-met-witte-bonen-en-mediterraans-brood (ik maakte het al een keer eerder) maar dan met volkoren (misschien zuurdesem)brood erbij. 

yette

yette

09-03-2024 om 07:06 Topicstarter

Hier toevallig ook soep en brood vandaag, maar dan knolselderijsoep met zhoug en een broodje zelfgemaakte linzenburger met feta en tomaat.

Aaaaaaahhhhhhh…. Ik heb VRIJ! 3 hele dagen. Daar was ik aan toe. (In)spannende tijden op werk, plus het gedonder met lief, ik ben wel effies klaar. 
Donderdag kookte lief een soort nasi en serveerde daar rauwe zalm, nori en bosui bij. Was erg lekker. Gister at ik nog een deel van die nasi op werk. 
Vandaag nog geen idee. Zo eerst lekker sporten en een rondje over de markt, dan zien we wel weer. 

Vandaag onze laatste vakantiedag hier, misschien dat we weer in het Indiase restaurant in het dorp gaan eten.

Vanavond rendang, met gewokte groente

Geniet van je vrije dagen, Moos!

Witlofsalade met appel en mandarijn, zelfgemaakte honing-mosterddressing. Erbij gebakken krieltjes en een gekookt eitje.

Heftig verhaal Yette!

Geniet van je weekend weg, Teig en jij ook van je vrije dagen, Moos 

Donderdag was ik eten met een vriendin. Vooraf had ik tonijn tataki. Was heel lekker maar vrij weinig voor de 14,50 die ik ervoor betaalde (zag ik achteraf pas, let daar nooit op)
Daarna botermalse iberico wangetjes met te weinig portsaus en goed friet en een heel klein beetje groenten. Was dus wisselend 

Gisteren pad Thai gemaakt. Blijft toch een favoriet 
Lief is nu de bbq aan het opstoken en gaat picanha maken met chimichurry saus, op,de bbq gegaarde pittige bloemkool en kruiden aioli.  Mjummmm

Hier toch geen rendang....heb net heel veel wildeknoflook geplukt, en maak nu sucadelappen in bier, en ravioli gevuld met citroen,ricotta,en wilde knoflook...

Ik heb geen zin om te koken, dus man springt een gat in de lucht: frietjes met dellen en excuussla.

Ted68 schreef op 09-03-2024 om 14:15:

Hier toch geen rendang....heb net heel veel wildeknoflook geplukt, en maak nu sucadelappen in bier, en ravioli gevuld met citroen,ricotta,en wilde knoflook...

Bärlauch, Ted? Daar ben ik superfan van. Maarre, daar is t  nog een beetje vroeg voor in mijn regionen... ( en nu ben ik eigenlijk heul nieuwsgierig waar jij  precies woont...)

Voor Irma: ik woon ca 20 km van Zürich......We hebben geloof ik de winter gehad... en nu komen de natuur schatten langzaam uit de grond...

Bij jullie duurt het nog.....ik ben heel vaak in de buurt ....aqui terme

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.