Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

wauw Yette, wat een verhaal.

Ik ging gisteren voor het eerst in 2 jaar (denk ik?)( werken, want ik heb een nieuw team en die hebben op woensdag teamdag op kantoor. Het team is heel leuk, maar ik ben wel een beetje moe na 3 dagen op rij werken.

Vriend was een beetje moe van de hele middag taxi spelen voor de kinderen. Dus we aten nogal laat, maar wel lekker. Stamppot met prei, rode pesto, chorizo en tomaat. Vandaag doen we een restje, want ik moet vandaag ook werken en daarna zal ik wel helemaal kapot moe zijn.

Wat we eten vanavond?
Of lekkere erwtensoep, hebben nog restjes in de koelkast, of een tapasplank je als we niet zo veel honger hebben

Brrrr yette, wat naar. 
@Moirmel: Recept voor Rode kool met appeltjes - Miljuschka misschien werkt dit wel goed voor je rode kool? Gewoon bevroren in de pan kiepen en koken.  Wij eten vanavond noedels met kip, "Japanse roerbakgroenten" (paksoi edamame nog wat dingen, heb een zak voorgesneden groenten gekocht) met lekkere Aziatische smaakmakers (zwarte bonensaus onder andere, lief maakt er wel iets moois van). Morgenmiddag na school zetten we de frutjes meteen in de auto en gaan we een weekendje op mini-vakantie wat zuidelijker in ons landje, veel zin in. Het wordt nog mooi weer ook.

Nou stom ik post wat maar het is weg.
Ben je mooi klaar mee Yette met zo'n hond.
Gisteren waren we naar het buurland met trein en veerboot en daar gaan lunchen.
Ik had ontzettend lekkere salmorejo en papas ailoli.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

07-03-2024 om 16:07

ik maak een hutspotje met pittig gehakt

Couscous, bloemkool & garnalen.

Ha, ha, wilde net rodekool van Miljuschka schrijven...Die vind ik het allerlekkerst. 

Vanavond risotto, met saltimbocca. En sla.

Wat naar Yette. En mooi dat je toch de positieve kant van de herinnering vast hebt gehouden!
Was inderdaad echt een heel vet optreden, ik was er ook bij 🤩

ik lees mijn opmerking terug en realiseer me... ik ging niet voor het eerst in 2 jaar werken. Maar ik ging voor het eerst in 2 jaar op woensdag werken. En dat is even wennen. Bleek het ook echt te zijn. Ik lig er helemaal af, maar ben toe moe om de trap op te lopen naar boven.....

Kaaaaaaaatje schreef op 07-03-2024 om 22:18:

ik lees mijn opmerking terug en realiseer me... ik ging niet voor het eerst in 2 jaar werken. Maar ik ging voor het eerst in 2 jaar op woensdag werken. En dat is even wennen. Bleek het ook echt te zijn. Ik lig er helemaal af, maar ben toe moe om de trap op te lopen naar boven.....

Dat is even wennen! Ik ben niet zo lang geleden een dag extra gaan werken naar fulltime en dat vind ik ook wennen. Mijn weekenden zitten zo vol ineens. Want in de avond weinig puf voor anders dan sport en koken/eten en een beetje handwerken.

We kookten iets wat leek op moussaka, voldoende voor twee dagen. Iets met aardappelen, courgette en een tomatensaus met daarin bonenpuree en chorizo en bovenop een bechamelsaus met kaas. Want kaas

En we hadden een ovenomelet voor eveneens twee dagen. Met eieren, bonenpuree en paprika erin gestoken zodat het een beetje geblakerd was. Erbij wat gewokte ui, spinazie en snijbiet. 

Vanavond eten we patat uit de airfryer, een  salade met alles wat ik vind in de koelkast (ik denk komkommer, tomaat,  paprika en kaas en ik denk dat ik nog iets van pijnboompitjes haal) en nog iets van een kipding denk ik.

Morgen gaan we gourmetten voor vriend zijn verjaardag, want de jarige mag kiezen. Hij haalt zelf vlees bij de slager en ik heb het eea al gekocht: afbakstokbrood, stukje brie, huzarensalade, sausjes, kruidenboter, champignons, ui, paprika etc).

yette

yette

08-03-2024 om 07:31 Topicstarter

Bulgur met aubergine, courgette, tomaat etc. en halloumi. 

Volkorenbrood met gerookte zalm en een salade met bleekselderij en paprika.

We vertrekken vanmiddag voor een weekendje naar een vakantiehuisje. Lief heeft gisteren een grote bak nasi gemaakt, we hebben er nog wat satéstokjes bij en dan is iedereen vast voldaan. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.