Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gister maakte ik de paella die eigenlijk voor zondag op de planning stond. Was lekker en iedereen at er smakelijk van.

Vandaag waren het gebakken aardappels met boontjes en een kaasschnitzel.  Die laatste dus niet, want man kookte en was eigenwijs. Alles was al bijna klaar, toen bedacht hij dat hij de kaasschnitzels in de oven wilde bakken, die nog niet aanstond. Ik zei dat dat ding niet op tijd warm was, hij zei van wel en toen kregen we dus een lauwe kaasschnitzel die 5 minuten in een niet warme oven had gezeten. Echt, manmanman... hij at hem zelf nog eigenwijzer ook gewoon op. Wij niet.

Voor morgen heb ik een restje nasi en een restje bami uit de vriezer gehaald. Daarbij maak ik saté. Kroepoek, seroendeng, gebakken uitjes en augurken on the side.

Vanavond mosselen, zo blij dat stiefzoon dit graag eet.

yette

yette

06-03-2024 om 07:29 Topicstarter

Ik haal mousaka uit de vriezer. Hoop dat het niet te nat is geworden door het invriezen. Als toetje Turkse yoghurt met perzik uit blik en geroosterde amandelen. 

Wij aten dus lekker indiaas in aan niet zo mooi luxe restaurant maar het was heel lekker en goedkoop.
Vandaag gaan we weer op pad dus eten vanavond gewoon in het hotel.

Vanavond een agv-tje: broccoli, gebakken aardappeltjes en een spinaziekaasrondo.

Gisteren werd het :

Voor : Burrata e crudité invernali, salsa alle acciughe e alici marinate 
Hoofd : Orecchiette alle cime di rapa, pepperoncino e pane croccante 
Toe : Affogato (met cacaocrumble)

Glas sauvignon blanc als apéro en een glas pinot noir bij het eten.

Het was erg lekker en gezellig.

Vandaag improviseer ik een kruising tussen lahmacun en TexMexpizza : turkserig gekruid lamsgehakt op wraps uit de koekenpan en op het bord nog rode fijngesneden puntpaprika, sla, rode ui en yoghurt-knofsaus erop. Zoiets...

Lekker Irma:  Affogato maak ik ook vaak als toetje....en cime di rapa vins ik ook erg lekker....

Ik maak vanavond spaezli,met wild wijn geschnetzeltes en rode kool... past bij het weer, het sneeuwt...

yette

yette

06-03-2024 om 09:30 Topicstarter

Ted68 schreef op 06-03-2024 om 08:52:

Lekker Irma: Affogato maak ik ook vaak als toetje....en cime di rapa vins ik ook erg lekker....

Ik maak vanavond spaezli,met wild wijn geschnetzeltes en rode kool... past bij het weer, het sneeuwt...

Je schudt er à la Swedish Chef al zingend een flesje of 1 - 2 in?! 

Gisteren aten we bami met sate 
Vandaag selderij stamppot met spekjes en lenteui 

Ted68 schreef op 06-03-2024 om 08:52:

Lekker Irma: Affogato maak ik ook vaak als toetje....en cime di rapa vins ik ook erg lekker....

Ja, ik maak ook vaak affogato als toetje. Erg simpel, lekker en eigenlijk iedereen lust het. Ik gebruik voor de afwisseling ook wel chocolade- ipv vanilleijs. Of zout-caramel (en van Mövenpick heb je het ook gemengd bij de coop). Ook lekker.

Hier alleen sneeuw op hoogte. Niet in het dal en ook niet in de tuin (800 m) gelukkig.

Maandag aten wij snijbonen met gemarineerde kippendij en gebakken aardappeltjes. 
Gisteren werd er voor ons gekookt. Spaghetti met gehakt en groenten.
Vanavond maak in nasi met kroepoek en een gebakken ei erbij. 

Jynta, ik moest best een beetje lachen om jouw man en zijn kaasschnitzel Zonde wel. Hadden jullie geen honger achteraf?

Vandaag aten wij 'snelle stroganoff', ooit uit de Allerhande getrokken (https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R577354/snelle-stroganoff-met-aardappelpuree) en inmiddels maak ik het allang niet meer zoals het oorspronkelijke recept, maar veel lekkerder (o.a. toevoeging van mosterd, komijn en worcester sauce. En kip ipv varkensreepjes, rijst ipv aardappelpuree)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-03-2024 om 18:03

ik had nog een naanbrood liggen en daar maak ik een pizzaatje van. 

RoosOpJeHoed schreef op 06-03-2024 om 17:51:

Jynta, ik moest best een beetje lachen om jouw man en zijn kaasschnitzel Zonde wel. Hadden jullie geen honger achteraf?

Vandaag aten wij 'snelle stroganoff', ooit uit de Allerhande getrokken (https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R577354/snelle-stroganoff-met-aardappelpuree) en inmiddels maak ik het allang niet meer zoals het oorspronkelijke recept, maar veel lekkerder (o.a. toevoeging van mosterd, komijn en worcester sauce. En kip ipv varkensreepjes, rijst ipv aardappelpuree)

Haha hier moet ik dan weer om lachen want zo gaat dat precies met mij en recepten. Die dienen op een gegeven moment alleen nog als achtergrond-inspiratie 

Ik toverde gisteravond een bakje uit de vriezer waar "Turksige tomatensaus" op stond. (en de datum was ook behoorlijk lang geleden...bakje gemist in de vriezer blijkbaar) Toen het ontdooid was, had ik nog steeds geen idee wat het precies was. Maar het was lekker. Iets met veel tomaat, ui en ik denk sumak. Ik at er kasha (= geroosterde boekweit) bij.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.