Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Fijn Moosey!   
De broccolitaart in het voren maken is niet gelukt, te lamlendig. Wel net een rondje met man en zoon in de zon gestrompeld, niveau slak. Maar hey, vitamine D! Straks maar aardappelen schillen.

Ik heb sperziebonen gegeten vandaag.

Wij hadden driekleuren-linzen met lente-ui, komkommer en tomaat en (diepvries) granaatappelpitjes met in de dressing citroensap en -zest en granaatappelmelasse, voor de leuk nog wat gepofte pompoenpitten en gegrilde halloumi.

Olijfolie erover. Wat is dat prijzig geworden zeg. 
En:

Bietensalade (en dan ben ik nog steeds niet door de voorraad bieten heen  ) met crème fraîche, komkommer en zoute haring. Met zadencrackers. 

rionyriony schreef op 04-03-2024 om 18:13:

Ik heb sperziebonen gegeten vandaag.

Met….?

Uit eten was fijn. Vooraf deelden we pimentos de padron en een klein pizzaatje. Als hoofd had ik een knolselderijburger. Allemaal lekker. 

When in Portugal en er staat Caldo verde bij het buffet dan is het dat uiteraard.
Waarschijnlijk gaan we morgen buiten het hotel eten. Indiaas denk ik.

OMG pimentos de padron, die vind ik zoooo lekker. Goede herinneringen ook eraan, dat helpt altijd. 

Hier vanavond kipsaté op, uiteraard met pindasaus, atjar en friet. Salade zat er niet bij...helaas te laat gezien, (ik ga er altijd vanuit dat dat er wel bij zit...maar blijkbaar hadden we bij de bijgerechten moeten speuren) dus toen thuis nog maar wat groente gegeten.

Hmm kipsaté, dat is lang geleden! Staat hier niet op het menu.

Ik ga vandaag twee maaltijden maken en dan even kijken hoe de dag loopt, wat mijn maag kan hebben. De broccolitaart ga ik vandaag maken (met hamblokjes, bladerdeeg en kaas) en een preischotel met gehakt, aardappelschijfjes, kerrie en ook kaas. Ik denk dat de broccoli wat milder is, maar we gaan het zien. Hetgeen wat we niet eten, gaat de diepvries in.

Man en ik zijn vanavond door vrienden voor een etentje uitgenodigd. In een Italiaans restaurant, geen pizzeria. Ik zal straks eens naar de kaart speuren en bekijken wat er voor lekkers te kiezen valt.

Heb voor mijzelf en man een verse minestronesoep. De rest eet hornli met gehakt..en verse appelmoes.

Ik vond een zakje voor saus in de voorraadkast (jaja, wij eten weleens iets met een zakje, meegenomen uit Duitsland afgelopen zomervakantie uit nieuwsgierigheid): "rustikales filetpfännchen" heet het. In ieder geval, je maakt het klaar met stukjes varkensvlees (hamlapje gekocht), spekjes, champignons en dan een roomsaus met dus die sauspoeder erdoor. Heb nog spinazie die er mooi doorheen kan, en erwtjes. Erbij gekookte aardappelen. Zal wel niet heel spannend zijn, maar vaak vinden de frutjes dit soort 'vlees(vervanger) met saus en groenten'-gerechtjes heel prima en eten ze goed. Al aten ze de börek en linzensoep van gisteren ook heel goed, dus hoef ik me daar niet echt druk over te maken.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

05-03-2024 om 16:56

ik ben bezig met bolognesesaus en eet er pasta bij. Dan ook nog wel 3 porties in de vriezer. 

Ipv naar het buffet ( wat echt heel goed is hier) lopen we straks even het dorp in en kijken we of we in het Indiase restaurant terecht kunnen. Heel de middag lekker in de zon gezeten zitten lezen.

2,5 gebakken ei ui kaas etc op broodjes.
En nu net nog een bakje met carbona en kop rooibos thee.

yette

yette

05-03-2024 om 20:36 Topicstarter

Hier vanavond een gepofte aardappel met kruidenboter, rundersaucijzen, een tomaten-bonen-bosui-potje en roomsaus met groene peperkorrels en mosterd. 

Saucijzen. Ik moet elke keer opzoeken hoe je dat schrijft 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.