Eten
yette
02-03-2024 om 13:47
Ik was gistermiddag ineens ziek en gooide mijn complete maaginhoud eruit. Ben dus in bed gekropen. De Vader had geen tijd & zin om mijn dagmenu te maken, dus ze aten zijn favoriete maal: patat met separatorvlees. Zonder groenvoer.
En ik at drie Engelse dropjes.
Na een zweterige, korte nacht ben ik aardig opgeknapt en nu zelfs op weg naar Duitsland voor boodschappen. Vanavond aan de slag met mijn plannen van gisteren: orzo, bifteki, Griekse salade.
ToetieToover
02-03-2024 om 17:25
Vandaag eten wij bietjes met paneer (ovenschaal 1 met walnoten, balsamico, olijfolie, mosterd en honing) en zoete aardappelen (ovenschaal 2, plakjes met kaneel, komijn, chilies en restje kruidenroomboter). Met kropsla met knoflooksaus. Toetje is omgekeerde appeltaart met karamel.
Karamel en kaas, dat zijn mijn favoriete smaken. Niet tegelijk. Alhoewel ik dat nooit heb geprobeerd. ![]()
Ted68
02-03-2024 om 18:48
Heb net patat en kippepootjes gemaakt,met komkommer salade, en tomaten mozzarella salade. Man en kinders, en aanhang gaan naar Dune.....Ik heb een andere smaak, dus blijf heerlijk thuis...
Moosey: sterkte,hoop dat de sushi lekker was
FaithfulDuck87
02-03-2024 om 18:49
hier een kiploempia, met wat pindasaus en ik heb net nog een kom kwark op met aardbeien en wat granola
afrodite05
02-03-2024 om 20:12
Wij hebben na een lange, vermoeiende en emotionele dag pasta gegeten met spekjes, ui, knoflook, spinazie en een restje crème fraiche met een likje roomkaas. Handje geraspte kaas erdoor.
Teigera
02-03-2024 om 21:09
En afrodite, wanneer hoor je wat over de woning(en)?
Wij aten gisteravond vriezervondsten: lief at spaghetti, met kaaskorstje opgewarmd in de oven - frutjes en ik aten minikrieltjes en vis (zij een stukje vis en een stukje cordon blij, ik alleen vis) en we aten er verse spinazie bij. Vanavond at ik met alleen de frutjes, heb poffertjes gebakken voor ze. Feestje
.
Kaaaaaaaatje
02-03-2024 om 21:42
Teigera schreef op 29-02-2024 om 20:27:
Wij aten vanavond parelcouscous met fijngesneden gedroogde abrikozen erdoor, met falafel, een yoghurt-feta-muntsausje, met sumac roergebakken courgette en tomaten en feta. Was heel lekker.
Owh, goed idee, dit ga ik later deze week proberen.
afrodite05
02-03-2024 om 21:43
afrodite05 schreef op 01-03-2024 om 06:33:...
Wij zitten even in een spannende tijd. We zijn aan het bieden op een huis en mochten vandaag ons uiterste bod doorgeven. Daarnaast zijn we ingeloot op een nieuwbouwwoning, maar we kwamen er gisteren achter (dom dat we daar niet eerder naar hebben gekeken) dat de tuin zodanig ligt, dat je alleen in de ochtend in de zon kan zitten, wat doorgaans alleen in de zomervakantie kan. De rest van de dag zit je in de schaduw van je eigen huis, of je moet voor je huis op je oprit willen gaan zitten. Hoofd zit dus vol. En we waren zo blij dat we twee opties hadden, dat ene huis en dit nieuwbouw... Nu is het maar de vraag of er überhaupt een doorgaat.
...
@ Teigera, even bovenstaande gekopieerd. Helaas heeft de verkoper van het eerstgenoemde huis voor andere kopers gekozen. Geen idee of dat een hoger bod was of betere voorwaarden en allebei. Dus nu blijven we zitten met een optie op een nieuwbouwhuis met een tuin die niet de functie heeft die wij zouden willen omdat je constant in de schaduw zit. Flink balen dus, want dat houdt in dat we deze optie waarschijnlijk gaan laten zitten en dat we weer naar iets anders moeten zoeken. Dat was gisteren even een emo druppel na alle verdriet van de afgelopen maanden, flinke jankbui van mijn kant, terwijl het ergens ook een opluchting is dat we nu niet zo'n beetje alles in dat eerste huis hoeven aan te pakken. Meer het idee dat we dus nog langer in ons huidige huis blijven en nog geen uitzicht hebben op ons happily ever after huis. Maar eigenlijk moeten we natuurlijk niet zeiken want we hebben gewoon een dak boven ons hoofd en er zijn genoeg mensen op deze wereldbol die daar een spreekwoordelijke moord voor zouden doen. Maar toch. Kak.
Teigera
02-03-2024 om 21:50
Ja zeg, daar mag je zéker wel om balen afrodite! Ook al hebben andere mensen het zwaarder, dat is zeker waar, maar dat neemt niet weg dat je graag voor jezelf anders had gezien. Hoop dat jullie snel een andere goede optie tegenkomen (je weet maar nooit!).
Dolfje
03-03-2024 om 08:10
Teigera schreef op 02-03-2024 om 21:50:
Ja zeg, daar mag je zéker wel om balen afrodite! Ook al hebben andere mensen het zwaarder, dat is zeker waar, maar dat neemt niet weg dat je graag voor jezelf anders had gezien. Hoop dat jullie snel een andere goede optie tegenkomen (je weet maar nooit!).
+1.
Dolfje
03-03-2024 om 08:12
Wij zitten in een all in hotel en over het eten hebben we hier echt niks te klagen. Vaak heb je bij zulke hotels een beetje vreet schuur idee maar dat is hier helemaal niet. Uitzicht is prachtig ook. Het enige is dat de temperatuur een beetje tegenvalt. Man en ik gaan nu eerst eens even sporten, fitnessruimte is ook prima in orde.
MijnNaamIsHaas73
03-03-2024 om 14:42
Balen van de woningen Afrodite. Tuin met slechte zonligging zou ik ook niet doen. Hopelijk komt snel jullie paleisje op je pad.
Wij vieren hier vandaag een verjaardag, ik heb 2 pannen soep gemaakt, tomatencreme en kippensoep. Verder een salade van tomaat,komkommer, paprika kikkererwten en platte peterselie, met veel citroensap en olijfolie. Daarbij komen nog pizza's die we in punten serveren en een lading borrelhappen. We zullen niet verhongeren
yette
03-03-2024 om 16:02
Gefeliciteerd, Haas!
Hier staat een pan rendang te pruttelen. Maar dat gaat in porties de vriezer in.
Vanavond lahmacun met vegetarische döner en de Griekse salade en knoflooksaus van gisteren (daarvan had ik alvast dubbel gemaakt).
Koreveen
03-03-2024 om 16:50
ToetieToover schreef op 02-03-2024 om 17:25:
Karamel en kaas, dat zijn mijn favoriete smaken. Niet tegelijk. Alhoewel ik dat nooit heb geprobeerd.
Hahaha, Ben benieuwd als je dit gaat proberen maar het lijkt mij geen goede combi
Koreveen
03-03-2024 om 16:57
Vrijdag aten we op de huid gebakken zalm met broccoli en rostirondjes.
Ik had zaterdag een gezellig shopdagje met 2 vriendinnen. Lunch met tosti tuna melt en sriracha mayo. Paprika-tomaat soepje erbij. Laat in de middag een high tea met Courgette/zongedroogde tomaat soepje, quiche met tomaat, paprika, courgette, sandwich mouhamarra, BLT sandwich, brownie, arretjescake, appel cake, raspberry pie en toen zat ik stuffed.
Lief is de bbq aan het opstoken en hij heeft pizza deeg gemaakt. Er gaan pizza’s op met tomaten saus,parmaham, mozzarella en basilicum