Eten
yette
01-03-2024 om 08:57
Ik gebruik het kliekje geroosterde paprika-knoflook-tomatensoep voor rode orzo zoals bij de Griek (manestra), erbij gegrilde bifteki en Griekse salade.
Wobbelkont
01-03-2024 om 09:57
Vanavond aardappeltjes uit de oven, met groene kruiden. Daarnaast simpel gekookte snijbonen en een kalkoenschnitzel. Maak daarnaast ook een pastasalade met oa. hamblokjes en spinazie. Zondag de hele dag op de voetbalclub en wil toch graag een gezonde avondmaaltijd mee, in plaats van iets uit de frituur.
RoosOpJeHoed
01-03-2024 om 10:07
Pasta met een saus van restjes: paprika, ui, tomaat, wortel, prei. Heb ook nog hamblokjes en geraspte kaas, dus moet iets van te maken zijn.
MijnNaamIsHaas73
01-03-2024 om 13:43
Ik ga vanavond uit eten. Ik denk dat ik voor de carpaccio ga en een van de visgerechten. Geen idee wat man en kinderen eten
ToetieToover
01-03-2024 om 13:59
vandaag alhier:
Lunchsalade met kikkererwten, romaine sla, avocado, komkommer, zadenmix en garnalen. En verder nog gefrituurde inktvisringen met saus, iets later op de dag.
En nóg later vandaag (vanavond) glutenvrij gebak omdat we na onze training langs een glutenvrije bakkerij komen. Dan hapert mijn fiets gewoon ineens zomaar. Stopt ermee. Tja en dan moet je afstappen en kun je net zo goed even de bakkerij binnenlopen. ![]()
Ted68
01-03-2024 om 18:37
Gisteravond gewerkt tot 19 uur, en daarna een broodje ei gegeten.
Nu heb ik een stuk rundvlees in de oven, en daar maak ik broccoli bij. We gaan zo eerst maar ons apero nemen, en eten dus om ca 21 uur.
Dorestad
01-03-2024 om 19:26
een vraag voor jullie kookwonders.
Een vriend van ons is hobby boer. Elke 2 jaar heeft hij op die manier een koe rijp voor de slacht. Wij kopen bij hem altijd een vleespakket. Maar hij heeft altijd reststukken die bijna niemand wil. De vorige keer nam ik lever mee.
Nu kreeg ik de tong mee en de staart. Diepgevroren, dus ik hoef er niet acuut iets mee. Ik heb nog nooit eerder tong en staart bereid en ook nog nooit gegeten. Heeft iemand van jullie tips wat ik kan maken? (Die tong, bijna halve diepvriesla in 1 x vol)
Moirmel
01-03-2024 om 19:38
@Dorestad:
Tong is een klassieker hier.
Tong een uur of drie in een kom zout water laten weken om de vuiligheid te verwijderen.
Tong gedurende zeker twee uur koken (water niet weggieten, dit is de basis voor je saus), daarna het vel verwijderen en in blokjes snijden. Met het kookvocht een bechamelsaus maken, champignons bakken en samen met het vlees toevoegen.
Serveren met kroketten en klaar.
Als je dit nog nooit gegeten hebt wens ik je een heerlijke avond.
Dorestad
01-03-2024 om 20:58
Moirmel schreef op 01-03-2024 om 19:38:
@Dorestad:
Tong is een klassieker hier.
Tong een uur of drie in een kom zout water laten weken om de vuiligheid te verwijderen.
Tong gedurende zeker twee uur koken (water niet weggieten, dit is de basis voor je saus), daarna het vel verwijderen en in blokjes snijden. Met het kookvocht een bechamelsaus maken, champignons bakken en samen met het vlees toevoegen.
Serveren met kroketten en klaar.
Als je dit nog nooit gegeten hebt wens ik je een heerlijke avond.
Dankjewel voor dit recept. Ik kan me niet herinneren dat ik dit ooit gegeten heb. In ieder geval nooit bereid heb. (Ik ben opgegroeid met een vader die jager en visser is, wij kregen 5x per week wild en vis, dus ook niet echt doorsnee)
Mijn zoon heeft even meegelezen. We gaan hier (even) een gezamenlijk projectje van maken.
Moosey
01-03-2024 om 22:48
T Is lekker hoor, tong! Zacht en mals. Ik zou er eerder iets als een madeirasaus bij maken dan bechamel, maar t is maar wat je lekker vindt.
Dank allen voor het medeleven. Het gaat wel ok met lief, maar hij moet wel nog het hele weekend blijven
Na gister ‘pokebowl’ en vandaag ‘salade nicoise’ van de ziekenhuiskaart gaan we morgen Yettes tip opvolgen en sushi bestellen.
Dolfje
02-03-2024 om 00:58
Ff een snelle zwaai uit zuid Europa, het is hier in de avond behoorlijk fris..hopelijk morgen overdag wel lekker weer. Hotel is een beetje aan de chique kant, eten en drankjes en kamer is prima.
anijsblokje
02-03-2024 om 03:07
@Moosey:
Die tip van yette opvolgen lijkt me een heel goed idee. Laat de sushi maar komen dus!
Ik at gisteren falafel en vanavond ga ik waarschijnlijk venkel/cannellinibonen-soep maken, met volkoren broodjes erbij.
Nu zou slapen fijn zijn. 
MijnNaamIsHaas73
02-03-2024 om 11:57
Sterkte Moosey! Ik hoop dat de sushi smaakt en dat je lief snel mee naar huis mag.
Veel plezier Dolfje!
Ik at gisteren een voorgerecht dat bestond uit 7 verschillende gerechtjes uit alle windstreken van de wereld. Lekker maar niet heel bijzonder. Daarna steak met zwarte knoflooksaus en friet, daar gold hetzelfde voor.
Vanavond weer uit eten vanwege een jarige in het gezin. Helaas is de keuze gevallen op all you can eat. Ik heb hard gelobbyed voor iets anders maar dat heeft niet mogen baten. Het eten is best prima (als je goed kiest) ik vind het alleen een ontzettende vreetschuur en ongezellig om steeds van tafel te moeten en soms te wachten in de rij op je eten.
Jynta1981
02-03-2024 om 13:17
Gister dus patat met mayo en een kaassouflee in het zwembad, tijdens het disco zwemfeest van de jongste. Voor de kids ook nog een ijsje, groot feest dus. Vanmorgen bakte vriend pannenkoeken voor de hele bups, lekker! Ik had er 1 met kaas en 1 met poedersuiker.
Ik ben de rest van het weekend alleen met de meisjes. Vanavond wordt het aardappelgratin, kippendij met champignonsaus en boontjes. Straks eerst een verjaardag.
Morgen maak ik paella, al kan het zijn dat ik die doorschuif naar maandag aangezien vriend morgen ook nog niet mee eet. Of we eten het óók maandag, dat is ook een goed idee, want het is altijd meer dan zat. Denk dat dat het wordt.