Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

He bah, Moos, naar nieuws. Sterkte!

Ik maak vanavond wraps met kip, paprika, zwarte bonen en creme fraiche. Er zullen vast ook tomaten en stukjes komkommer bij gaan, of erin. Oh en uiteraard ook kaas erop/erin. 

Wij eten vanavond een traybake met pompoen, stuk overgebleven bloemkool en runderchipolatas en ras al hanout erover.
Vanaf morgen zijn we een dikke week op vakantie. All inclusive maar zullen vast ook uit eten gaan.

yette

yette

29-02-2024 om 08:06 Topicstarter

Ik hoop dat je lief snel weer naar huis mag, Moos! Triest dat ook jullie weten wat je (bij gebrek aan beter) in het ziekenhuis wil eten. Hier in het lokale ziekenhuis vind ikzelf de 'rijsttafel' de beste keus. 
Voor het geval je niet een paar dagen achter elkaar maaltijdsalade wil eten ... weet je dat je ook iets in het ziekenhuis kan laten bezorgen? Je kan dan wel het beste even bellen om af te spreken of de courier het op de kamer, bij de lift of bij de ingang komt overdragen. 
De Zoon heeft trouwens altijd een pot sambal badjak in zijn vluchttasje. Minstens zo belangrijk als schoon ondergoed en een adapter  

Wij eten vandaag romige geroosterde paprika-tomatensoep en een variant op quiche Lorraine (als extra gaat er wat risottokliek en gepofte knoflook in). Quiche meenemen naar het ziekenhuis, doe ik trouwens ook wel eens. 

Sterkte Moosey! Ik hoop dat jullie gauw weer lekker thuis kunnen eten.

Fijne vakantie Dolfje, veel plezier!

Wij eten vandaag nasi goreng (heb de rijst gisteren al gekookt) met veel groenten, kipsaté, beetje pindasaus, kroepoek en zoetzure komkommer.

Wij aten eergister bloemkool, aardappels en een rundervink.
Gister aten we pasta met hamblokjes, spinazie, uitje, roomkaas en champignons.
Vandaag eten we roti, staat nu te pruttelen. Nou ja, je mag het geen roti noemen denk ik, want we eten het met wraps. Ik woon namelijk in een durrup dus geen rotiplaten te koop hier. 

Morgen partijtje van de jongste en dan eten we patat met een snack tijdens het discozwemmen in het zwembad. Jottem, ik haat zwemmen. Met een beetje geluk hoef ik er niet in en zit ik met koffie aan de kant met een tijdschrift. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

29-02-2024 om 17:13

wrap met kip, prei, ui, paprika, mais in een chilisausje. 

Heel simpel vandaag: vol au vent (overschot van familiefeest, dus gewoon opwarmen) met broccolipuree. 

Ik vond nog biefstuk van de kerst in de vriezer.

Het kan ook entrecôte zijn geweest; daar wil ik vanaf wezen. Ik denk het ja.

Wij aten weer een vriezervondst: rode pastasaus met semi vegetarische kipgehaktballetjes. Erbij gekookte pasta, afbak stokbrood en een salade

Sterkte Moos!

En fijne vakantie Dolfje!

Wij aten stamppot andijvie. Uitje, knoflook en champignons bakken met ketjap, op het laatst nog even de andijvie meenemen (helemaal rauw vind ik het niet lekker). Aardappelpuree maken, alles door elkaar flatsen, pinda's erover en zelfs zoon zat te smullen.

RoosOpJeHoed schreef op 29-02-2024 om 19:27:

Sterkte Moos!

En fijne vakantie Dolfje!

Wij aten stamppot andijvie. Uitje, knoflook en champignons bakken met ketjap, op het laatst nog even de andijvie meenemen (helemaal rauw vind ik het niet lekker). Aardappelpuree maken, alles door elkaar flatsen, pinda's erover en zelfs zoon zat te smullen.

Oeh, leuke stamppot tip: klinkt heerlijk!

wij aten vandaag:

Op de huid gebakken makreelfilets met ketjap/misosaus, zoet-zure komkommers en brown basmati rijst. 
En pompoensoep met hartige hangop, gepofte pompoenpitten en opgebakken broodblokjes + chorizoblokjes. 

Wij aten vanavond parelcouscous met fijngesneden gedroogde abrikozen erdoor, met falafel, een yoghurt-feta-muntsausje, met sumac roergebakken courgette en tomaten en feta. Was heel lekker.

Moos, veel sterkte. Niet fijn.

Ik moest wel ff lachen om de sambal badjak, Yette. Als het zo vaak raak is, dan maar zorgen dat het eten aangenaam is 

Gisteren bakte lief een omelet op brood voor me. Ik was op pad geweest en kwam behoorlijk ziek thuis. Had wel trek. Weet niet wat er aan de hand was maar het is in de loop van de nacht weggetrokken gelukkig. Vandaag gewoon gewerkt en nergens meer last van. Had voor gisteren een bakje uit de vriezer getrokken met een restje gehakt met rode kool schotel. Dat vandaag klaargemaakt met een paar vers gekookte aardappels erbij. 

Fijne vakantie Dolf!

Wij zitten even in een spannende tijd. We zijn aan het bieden op een huis en mochten vandaag ons uiterste bod doorgeven. Daarnaast zijn we ingeloot op een nieuwbouwwoning, maar we kwamen er gisteren achter (dom dat we daar niet eerder naar hebben gekeken) dat de tuin zodanig ligt, dat je alleen in de ochtend in de zon kan zitten, wat doorgaans alleen in de zomervakantie kan. De rest van de dag zit je in de schaduw van je eigen huis, of je moet voor je huis op je oprit willen gaan zitten. Hoofd zit dus vol. En we waren zo blij dat we twee opties hadden, dat ene huis en dit nieuwbouw... Nu is het maar de vraag of er überhaupt een doorgaat. 

Maar gelukkig heb ik het mezelf makkelijk gemaakt qua eten: gisteren heb ik bij de Lidl verse pizza's gehaald voor vanavond. Ook een appeltaartje omdat ik wist dat schoonvader gistermiddag zou komen, ik dacht: alle drie een stukje en dan heeft man vandaag nog een stukje, 
maar schoonvader had zelf een of andere vreselijke roomtaart meegenomen (niet mijn smaak), die hij eergisteren met korting kocht. Dus die verse knapperige appeltaart is niet meer vers en knapperig, de roomtaart die al over datum is staat ook nog deels in de koelkast en ik ben vandaag en morgen werken. Hopelijk heeft man trek, want ik moet nog steeds kilo's kwijt en ik ga geen calorierijke dingen eten die ik mwoah vind. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.