Eten
afrodite05
25-02-2024 om 21:29
afrodite05 schreef op 25-02-2024 om 07:21:
Wij gaan eind van de ochtend/vanmiddag wandelen met vrienden, startpunt en eindpunt bij een restaurant. Dus we beginnen met koffie/thee en gaan daarna daar lunchen. Er stond genoeg lekkers op de kaart, dus nog geen keuze gemaakt.
Vanavond maak ik couscous met erwtjes, feta en munt. Erbij simpele pangafilet.
Man had bij de lunch een hamburger besteld (uiteraard) die niet goed viel. Dus heb ik alle pangafilet in m'n eentje gegeten en er staat nog een portie couscous in de koelkast voor morgen.
De tip van peterselie erbij: volgens het officiële recept moest dat inderdaad, maar ik hou niet van peterselie dus bewust weggelaten.
Teigera, wat ontzettend heftig. Dikke
voor jou. Sterkte.
afrodite05
26-02-2024 om 06:54
Vanavond eten wij gebakken gnocchi (die bak ik eigenlijk altijd, veel lekkerder dan koken) met roerbakgroente waar champignons en cavalo nero in zitten en ik moet even kijken of we nog braadworst hebben. Zo ja, gebruik ik dat gehakt, anders wordt het rundergehakt dat ik zelf nog even moet kruiden.
irmaladouce
26-02-2024 om 09:10
RoosOpJeHoed schreef op 25-02-2024 om 20:33:
Logisch Teig, dat je daarom piekert. Je wilt er zijn voor je vriendin, maar wat kun je doen in zo'n situatie? Precies wat jij nu hebt gedaan: laten zien dat je er bent. Ze zal vast heel blij zijn met zo'n vriendin die zo'n eind komt rijden om er gewoon te zijn voor haar.
![]()
Dit denk ik ook, Teigera. Maar het blijft natuurlijk lastig en naar. Sterkte.
Vrijdag aten we left overs van een apéro dînatoire die man van werk meebracht. Zaterdag aten we entrecôte parisienne, aardappelkroketjes, gestoomde brocs en sla. Gisteren verse lintpasta met gemengde-paddenstoelen-roomsaus met daarover grofgehakte rucola en versgeraspte Parmezaan.
Vandaag met kaas gevulde reuzengnocchi (ik ben benieuwd, ik nam ze van de Lidl mee waar ik zelden kom, want niet op mijn normale route) met een simpele tomatensaus en mozza uit de oven.
yette
26-02-2024 om 10:11
Verdrietig hoor, Teig!
Ik herken dat je je zorgen maakt over of jouw bezoek te vermoeiend is, maar uiteindelijk is dat aan haar. Ze weet dat ze het aan kan geven. Blijkbaar is het
Bij mijn vriendin, die een paar jaar geleden is overleden, was ik ook bang dat ze over haar eigen grens ging. Die stond bijvoorbeeld met veel pijn een lekkere lunch voor ons twee in elkaar zetten en wilde daar dan mijn hulp niet bij. Ze zei dat ze er voldoening uit haalde dat ze zoiets nog kon en dat pijn hebben en moe worden er nou eenmaal bij hoort als je de tijd die je samen hebt, optimaal wil benutten. Ook wij woonden niet bij elkaar om de hoek.
Dat uitgebreid samen lunchen, hebben we er tot het laatst ingehouden. De laatste keer haalde ik oa risolles en lemper en aten we op haar verzoek in de tuin van het hospice. Het was januari en het vroor. We hebben daar bijna twee uur gezeten. Onze tijd optimaal benut. Zij lekker ingepakt, met bed en al. Ik bibberend, met een rode natte neus, een volle blaas, gevoelloze tenen en dode vingers. Of ik mijn grens wel aangaf, vroeg ze ...
yette
26-02-2024 om 12:50
Oh suf, ik kwam om te zeggen wat we eten: gevulde paprika's met gehakt, ui, mais, zwarte bonen en rijst. Erbij nacho's met zelfgemaakte kaasdip.
En ik zie dat ik hierboven een onafgemaakte zin heb staan. Geen idee meer wat het moest worden 
Moosey
26-02-2024 om 12:58
Fijn dat het fijn was Teig! En eens met de rest, meer dan checken of ze het trekt kun je niet doen, aan haarzelf om grenzen aan te geven. En als ik jou zo hoor zal ze ook genoten hebben 
Hier vanavond ofwel erwtensoep uit de vriezer of een pastaatje rode saus. We hebben geen groenten meer in huis. Zal ns vragen wat lief zin in heeft, die is helaas alweer zieliger dan ik. Gammel, koortsig en een hele pijnlijke uitslag (gordelroos wellicht) op z’n hoofd. En ik trek het even slecht, merk ik. Het is exact acht dagen goed gegaan sinds het vorige gekwakkel. We zijn allebei héél erg toe aan een tijdje geen gedoe..
Teigera
26-02-2024 om 13:56
Jullie zijn lief
, bedankt. Waardeer jullie medeleven erg.
En yette, heerlijk verhaal van je vriendin, zulke waardevolle momenten samen!
Moosey, wat naar dat gekwakkel en leven van gedoe-naar-gedoe in plaats van gewoon normaal. Sterkte gewenst, ook voor je lief.
Ik ga vanavond uit eten met m'n moeder, die gaat komend weekend op vakantie voor een kleine twee maanden. Dus even bijkletsen is dan wel leuk. Lief en de frutjes eten enchilada's met oa kip, avocado, puntpaprika en zwarte bonen - frut I kookt zoveel mogelijk zelf met hulp van lief natuurlijk.
Wobbelkont
26-02-2024 om 15:08
Vanavond en morgen eet ik volkoren noodles met broccoli, bospeentjes, rundergehakt en shiitake. En ik kook straks ook alvast voor woensdag en donderdag: een preistamppotje met kaas en gehaktballetje
ToetieToover
26-02-2024 om 17:06
OMG ik was gisteren vergeten dat ik mee-eters had en vandaag alweer. Vergeten: +2 eters. Gelukkig is één daarvan mijn dochter en die gaat Mexicaanse pizza’s maken met mij. Ze wandelt nu naar de winkel voor de missende ingrediënten. Met avocado-tomaten-komkommer-salade en ijsbergsla met knoflooksaus.
Lunch was een restje van gisteren. Want ik had teveel gekookt
Dolfje
26-02-2024 om 17:58
Hier staat een koolhydraatarme quiche met broccoli, cottage cheese en wat feta in de oven en in de airfryer van die soort vegetarische krokante " kip". Moest allemaal op voor we vrijdag op vakantie gaan vandaar.
Jynta1981
26-02-2024 om 18:43
Wij aten de noodles die gister op de planning stonden. Gister aten we een tosti en ik een bak kwark met banaan, druiven en meusli.
Dorestad
26-02-2024 om 23:15
voor de allereerste keer boerenkoolspruitjes gegeten. Had mijn vader op mijn verzoek eens geteeld. Ik vond ze in de tuin al allerleukst decoratief lijken. Ze ogen als grote spruitjes . De smaak is boerenkool.