Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Hier aardappels die bijna zelf weglopen en witlof die op moet. Voor de kids heb ik een restje sperziebonen en een restje doperwt/wortel. Erbij een kipcordonbleu.

Nog even overleggen of ik puree maak van de aardappels of dat ik ze even opbak. Dan eet ik ze gewoon gekookt.

Hier wordt het spinazie gewokt met ui en knoflook met feta erover en een kaasschnitzel erbij want die moeten op.

yette

yette

21-02-2024 om 08:28 Topicstarter

irmaladouce schreef op 20-02-2024 om 11:04:

Ik kan niet kiezen bij wie ik vanavond wil eten : yette (maak je die lamsshoarma zelf en zo ja, heb je een recept?), Kaaaaaaaaatje (dat komt er ook vast heel leuk uit te zien), of Ted, of toch afrodite?

Maar ik heb restverwerking op het menu staan... ik maak pasta
all'amatriciana met een twist van groentelarestjes.

Nee hoor, die kwam van de halal-slager. 

Gisteren maakte ik een ovenschotel met Griekse gehaktdingetjes en geroosterde ratatouille in tomatensaus. Dat aten we met rijst. Vandaag pasta carbonara met een salade. 

En ik moet eigenlijk ook Herman bakken vandaag, als ik daar de tijd voor vind. Da's dat vriendschapsbrood. Maar die schuif ik waarschijnlijk door naar morgen - een dagje langer fermenteren, lijkt me geen probleem (misschien moet ik hem dan nog wat suiker voeren vandaag?) 

Oudste kind is jarig wenst pizza....deeg is al klaar. De rest word straks gekocht.

yette

yette

21-02-2024 om 09:08 Topicstarter

Gefeliciteerd, Ted 

Gefeliciteerd Ted!
Wij aten gisteravond spaghetti met een roomsausje met in de oven geroosterde courgette met rozemarijn, en garnalen en tomaten. Was erg lekker. Vanavond geen idee nog wat ik krijg, lief en de kinderen gaan iets bedenken en de boodschappen regelen. 

Vanavond volkoren couscous met gamba’s, bospeentjes en snijbonen.

yette schreef op 21-02-2024 om 08:28:

[..]

En ik moet eigenlijk ook Herman bakken vandaag, als ik daar de tijd voor vind. Da's dat vriendschapsbrood. Maar die schuif ik waarschijnlijk door naar morgen - een dagje langer fermenteren, lijkt me geen probleem (misschien moet ik hem dan nog wat suiker voeren vandaag?)

Dat dat nog bestaat!

Ik heb er zelf nooit aan meegedaan maar hoorde het wel van vrienden met kinderen maar is jaren geleden dat ik er iemand over heb horen praten.

Herman??? Nog nooit van gehoord.

Gisteren aten we pompoensoep met geitenkaas tosti’s.
Vanaaf maak ik broccoli-zalm quiche. De restjes lekker morgen voor lunch als ik thuis werk 

Jaaaaa Herman, goeie ouwe Herman die wilde ik nooit in huis want gluten. Ik vraag me af of je die ook glutenvrij kunt maken. Vast wel. Maar Herman groeit zo hard, dat je op een gegeven moment omkomt in de broodjes Herman 

Vriendlief kookt en dat word gele linzenspaghetti carbonara want hij treurt nog steeds om het restje dat ik al een hele tijd geleden in een ovenomelet had gemikt. Ik maak er gegrilde courgettelinten bij met tomatenplakjes, olijven en wat slablaadjes.

En verder zat er in de thermos iets miso-soepigs van miso, kipbouillon, walnoten, ui en Chinese kool. Oja en gember, knoflook, citroenzest. Met kikkererwtenwafels met (zelfgemaakte) hummus van zwarte bonen. Zag er volgens collega’s heel onappetijtelijk uit. Mooi, geen gebedel vandaag 

Gefeliciteerd Ted.

We aten Bami, ik stond namelijk weer eens in de supermarkt te bedenken wat ik in hemelsnaam moest koken en het werd dus weer vrij ongeinspireerd....

ToetieToover schreef op 21-02-2024 om 17:42:

Vriendlief kookt en dat word gele linzenspaghetti carbonara want hij treurt nog steeds om het restje dat ik al een hele tijd geleden in een ovenomelet had gemikt. Ik maak er gegrilde courgettelinten bij met tomatenplakjes, olijven en wat slablaadjes.

He, ik zat net te denken wat ik naast de pasta carbonara moest maken vanavond, maar een salade met gegrilde courgette is een goed idee. Misschien doe ik dat!

Ik heb dus nog nooit carbonara gemaakt, dus ben benieuwd.

Hier wordt het een broodje hamburger. Het broodje is een Italiaanse bol. Het wordt nog even spannend of we überhaupt hamburgers in huis hebben, anders moet man die vandaag maar halen.

Hier is man jarig maar ik ga niet iets super speciaals koken want we zijn morgen en overmorgen weekendje weg dus uit eten maar ik maak bloemkoolnasi met pittige speklapjes. Wel iets wat hij heel lekker vindt maar toch redelijk gezond.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.