Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Spinaziestamppot met oude kaas en een gekookt eitje

Vanavond zilvervliesrijst met geroerbakte bimi en een halve kipfilet

ik ben inspiratieloos. Geen tijd om boodschappen te doen maar ik zag dat er een zak broccoli in de vriezer ligt dus daar ga ik iets mee maken. Maandag is altijd vegetarisch dus het zal wel iets van pasta uit de oven worden denk ik. 

yette

yette

19-02-2024 om 15:20 Topicstarter

Mijn paprika's moeten op en gaan met een flinke ui door de lams-shoarma. Erbij: rauwkost, geraspte oude kaas, zelfgebakken pitabroodjes en wat ik zoal tegenkom aan olijven, knoflooksaus, feta etc. 

Gisteren hadden we kipstukken uit de oven met aardappels, artisjokken, citroen, peterselie, olijven en tomaten.

Goed dat we een nieuw recept probeerden, jammer dat het niet echt lekker werd.

Vandaag maak ik tarte tartin met wortel, pastinaak en gekarameliseerde ui. Ik heb net voor het eerst in mijn leven tijdens een vergadering staan koken, maar het werkte eigenlijk best wel goed hahahahaha....

Gevulde aubergine met tomaat, feta, en gehakt.

Wij eten een AVGtje: sperziebonen,  aardappels en een saucijsje.
Morgen ook maar dan met witlof en aardappelpuree.

wij eten vanavond spaghetti bolognese

Ik maak vanavond loaded fries. Ovenfrietjes met daarop een gehaktsaus met chipotlesaus, tomatenpuree en een restje geraspte courgette, uiteraard kaas erover en als de zooi uit de oven is gaan er wat klodders guacamole (van de diepvriesavo) overheen. Dus eigenlijk een soort nachoschotel maar dan met frietjes ipv nacho's. 

Klinkt goed Afrodite!

Man kookt voor zichzelf pasta met gehakt en saus uit zak. Ik moet nog even kijken wat ik meeneem vanavond.

Ik kan niet kiezen bij wie ik vanavond wil eten : yette (maak je die lamsshoarma zelf en zo ja, heb je een recept?), Kaaaaaaaaatje (dat komt er ook vast heel leuk uit te zien), of Ted, of toch afrodite?

Maar ik heb restverwerking op het menu staan... ik maak pasta 
all'amatriciana met een twist van groentelarestjes.

Hier vanavond volkoren couscous met druiven (die waren te zuur om zo te eten dus hopelijk helpt dit - antiverspilling), spinazie, munt, peterselie, feta en een dressing met voornamelijk olijfolie en citroensap. Volgens het recept waar ik dit op gebaseerd heb moeten er ook nog amandelen door, ik kijk tijdens het maken wel of ik vind dat dat iets toevoegt. 

Wat komen hier weer lekkere gerechten voorbij! Hier een beetje saai (doch lekker en gezond) broccolisoep met volkorenbroodjes.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-02-2024 om 14:25

ik had nog wat shoarma over, en die doe ik een een wrap die ook nog over was. Heb nog wat champignons liggen, ui, en nog wat sla. 

Ik twijfel tussen een "verse" pizza halen bij de Lidl en een spinazielasagne die ik nog in de diepvries heb. Man is voor de pizza als ik hem de keus geef, maar met gisteren die frietjes en morgen een broodje hamburger op de planning, kies ik toch maar voor de lasagne. Die pizza komt dan volgende week ofzo wel weer. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.