Eten
RoosOpJeHoed
18-02-2024 om 15:25
Die auberginechili ziet er best aardig uit Afrodite, ik ben benieuwd of het je bevalt.
Hier weer terug na een week vakantie in Drenthe om het Carnaval te ontlopen. Normaal vind ik koken in een vakantiehuisje vreselijk behelpen, maar hier hadden we een hele fijne keuken (Hof van Saksen heeft de huisjes gerenoveerd, een enorme verbetering).
Vanavond maak ik kip madras met sperziebonen en volkoren basmatirijst.
Jynta1981
18-02-2024 om 17:31
Hier kozen man en oudste turk brood met shoarma van kippendij. Met sla en sausjes.
Dewi-Sri2
18-02-2024 om 18:07
Ted68 schreef op 18-02-2024 om 10:20:
Hier komen de laatste frikandellen en kroketten op tafel.... Moet tot mei wachten , dan ben ik in NL en haal een nieuwe voorraad. Maak er patat en tomaten mozzarella salade bij.
Hoe doe je dat Ted, frinkandellenvoorraden meenemen? Verse? Diepgevroren? Maar hoe dan? Ze staan ook op mijn wensenlijstje, want frikandellen zijn mijn guilty pleasure. Hier in Frankrijk zijn ze niet te krijgen. Maar over een maandje of wat gaan we weer naar Nederland, en ik heb al een lange boodschappenlijst van dingen die mee moeten
. Toko, here I come!
Straks een heel simpele pasta carbonara. En ik dacht dat ik feuilletéedeeg had meegenomen, maar het blijkt pizzadeeg te zijn. LEZEN, TRUT!! Ik denk dat ik daar morgen een hartige taart van maak. Vriendin heeft gisteren eieren meegenomen van hun kippen, waarvan ze met klem adviseerde ze niet rauw te verwerken, dus dit is een goed doel. Overgebleven courgette kan daar ook in.
yette
18-02-2024 om 19:02
Gisteren aten we op ons logeeradres cannelloni met gehakt, rode saus, verse spinazie en hüttenkäse. Was erg lekker en machtig. Leuk idee voor een keer door de lasagne, die hüttenkäse. Want ipv dat ik buisjes pasta vul, stapel ik liever plakjes pasta.
Vanwege het weer zijn we vanmiddag maar niet meer de duinen in geweest, dus waren we eerder thuis. We hebben net een kommetje Unox aspergesoep gegeten (eens maar nooit meer, wat een smakeloze teleurstelling
) en De Vader is nu bezig met krieltjes uit de oven, Duitse curryworst en tomatensalade.
Teigera
18-02-2024 om 19:24
De keema matar en raita vielen zeer in de smaak, vier lege bordjes en ik mag het vaker maken. Dus top! Bedankt yette.
afrodite05
18-02-2024 om 19:33
Ook de auberginechili was erg lekker! Alleen die 40 minuten indikken was een beetje overbodig, het had meteen al de goede consistentie. En ik geloof dat niemand zo'n grote koekenpan heeft dat dit erin past. Gelukkig had ik dat van tevoren bedacht en mijn grootste creuset braadpan gebruikt, dat paste prima. Misschien had het ook in het normale formaat gepast, maar ik roer altijd wat slordig en met die grote pan blijft alles tenminste binnenboord bij zulke hoeveelheden.
Ted68
18-02-2024 om 19:46
Dewi: Ik koop diepvries in,en heb een coolbox bij me,met heelveel vries elementen. De dag dat ik ga, is dat het allerlaatste wat ik in pak,en thuis het eerste wat uitgepakt word.En tot nu toe is hetaltijd goed gegaan....Ik heb 860 km van Nl naar daar waar ik woon.
Jynta1981
19-02-2024 om 07:20
Ik heb voor vanavond chili con carne uit de vriezer gehaald. Dat eten we met wraps en Ijsbergsla. Denk dat ik voor mezelf wat rijst maak.
afrodite05
19-02-2024 om 07:49
Ik maak vanavond pasta pepertje. Dat is een recept uit mijn studententijd, eigenlijk gewoon pasta putanesca (of hoe je dat ook schrijft). Ik heb nog een pluk rucola liggen, dus dat gaat er ook bij op het bord.
Dolfje
19-02-2024 om 08:20
Hier wordt het koolhydraatarme wortelstamp met een kiprookworst, dat laatste nog nooit gehad en per ongeluk bij picnic besteld dus ben benieuwd of dat smaakt.
yette
19-02-2024 om 08:38
afrodite05 schreef op 19-02-2024 om 07:49:
Ik maak vanavond pasta pepertje. Dat is een recept uit mijn studententijd, eigenlijk gewoon pasta putanesca (of hoe je dat ook schrijft). Ik heb nog een pluk rucola liggen, dus dat gaat er ook bij op het bord.
Lekker!!!
De juiste Nederlandse spelling is: h-o-e-r-e-n-p-a-s-t-a
En die rucola is een gevalletje compensatie-salade.
Teigera
19-02-2024 om 09:20
Hier wordt het ook vanavond compensatiesla
, erbij komen frietjes en een pluimfeestburger op een broodje.
afrodite05
19-02-2024 om 09:43
yette schreef op 19-02-2024 om 08:38:
[..]
Lekker!!!
De juiste Nederlandse spelling is: h-o-e-r-e-n-p-a-s-t-a
En die rucola is een gevalletje compensatie-salade.
Hahahaha
Ik zit nu alleen te denken: is puta nu Italiaans of Spaans? Gezien de pasta zou ik zeggen Italiaans, maar in het Spaans is het volgens mij ook puta. Ach, misschien is het in beide talen een meisje van plezier, lichtekooi, prostituee, ....
Ok, opgezocht: puttana is Italiaans voor hoer. Weten we dat ook weer. In het Spaans is het inderdaad puta.