Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette schreef op 16-02-2024 om 18:31:

[..]

Quiche met zalm? Gougères? Gevuld eitje?

Ik had geen gevulde eitjes gemaakt. Maar goed ook, want vriendin bleek te griezelen van eiwit. Tja, dat blijkt ook te kunnen.

Dolf, fijn compliment 

Veel plezier, Yette.

De kip met mangochutney was heerlijk. Die komt vaker op het menu. Met mangochutney wordt alles lekker.

Gisteren dahl met linzen en spinazie gemaakt en dat aten we met naan.

Ik wilde vanavond eigenlijk deel 2 eten maar we waren vanaf 12 uur op een verjaardag en kregen een lekker taartje. Verder niets en na 2 uur opgestapt en toen in de file terecht gekomen dus toen we om 4 uur thuis kwamen scheurden we van de honger. Aantal boterhammen naar binnen gewerkt. Dan eet je toch net te veel dus geen trek meer in de dahl en net wat toastjes met kaas en paté gegeten.

@yette : de kameer matar was heel goed geïnfluenced ! We hebben gesmuld !  Jovo merkte slechts op dat het mss nóg lekkerder was geweest zonder de erwten 🤪

Well, whatever...

irmaladouce schreef op 17-02-2024 om 20:56:

@yette : de kameer matar was heel goed geïnfluenced ! We hebben gesmuld ! Jovo merkte slechts op dat het mss nóg lekkerder was geweest zonder de erwten 🤪

Well, whatever...

Ik at niet thuis. Er stond zuurkool met rozijnen, aardappelpuree en worst op het menu.

anijsblokje schreef op 17-02-2024 om 23:08:

Ik at niet thuis. Er stond zuurkool met rozijnen, aardappelpuree en worst op het menu.

En dat was thuis en daarom ben je "gevlucht"? Of stond dat op het menu waar je wel was?

Ik maak vanavond auberginechili, een recept dat ik op de instagram van Foodies tegenkwam. https://www.foodiesmagazine.nl/recepten/smoky-auberginechili/ Ben benieuwd of het wat is. Hopelijk wel, want het is een vierpersoons portie dus we moeten er twee keer van eten 

Man bakt vandaag pizzas from scratch. Met tonijn, ui, kappertjes. Met paprika, ui, courgette, ansjovis, olijven. Met pikante salami, ui. Enzo...

Wij eten de rest van de soep. Verder nog even kijken wat erbij.

Ik weet het nog niet. Jongste is uit logeren, dus ik ga oudste vragen wat ze wil. Misschien wil ze ook wel samen koken (puber, dus dat weet je nooit).
Ik ga zo sporten en heb verder nog geen plannen, dus alle tijd.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-02-2024 om 08:48

ik heb een grote pan met tomatensoep gemaakt en erbij broodjes shoarma met sla en knoflooksaus. Genoeg voor een man of 15, denk dat ik genoeg heb. 

@afrodite: Ik at ergens anders- het meeste wat ik post kook ik zelf maar gisteren dus niet. 
Hopelijk is de auberginechili lekker! 

Hier vanavond een traybake met kikkererwten, venkel, courgette, aubergine en pompoen. (of zo) 

Hier komt vanavond de keema matar op tafel. Volgens dit recept: https://www.teaforturmeric.com/keema-matar/. Erbij een frisse raita en naan. 

Hier komen de laatste frikandellen en kroketten op tafel.... Moet tot mei wachten , dan ben ik in NL en haal een nieuwe voorraad. Maak er patat en tomaten mozzarella salade bij.

Teigera schreef op 18-02-2024 om 09:24:

Hier komt vanavond de keema matar op tafel. Volgens dit recept: https://www.teaforturmeric.com/keema-matar/. Erbij een frisse raita en naan.

yette is a super influencer ... 

Dolfje schreef op 18-02-2024 om 08:17:

Wij eten de rest van de soep. Verder nog even kijken wat erbij.

Het wordt een restje rijst met k&k gehaktballetjes met pindasaus en komkommer erbij.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.