Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Doperwten zijn niet mijn favoriete eten, net als tuinbonen. Beetje muf ofzo.

Vanavond eten wij deel 2 van de rund/linzen boeuf bourguignon met kropsla+knoflookdressing en als brunch een ovenomelet met ontelbare koelkast restjes plus gestoomde babyspinazie.

Lekker rustig op het werk, alle carnavallers hebben nog vrij en vele niet carnavallers zijn de regio/het land ontvlucht 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-02-2024 om 18:10

restverwerking: Prei, gehakt, gekookte eieren, rijst  en zilveruitjes. Beetje ketjap erbij en klaar

yette

yette

13-02-2024 om 18:13 Topicstarter

Teigera schreef op 13-02-2024 om 16:55:

Ik had ook al gegoogeld op yette's maaltijd en zag deze: https://www.teaforturmeric.com/keema-matar/ . Met rundergehakt en allerlei andere zaken die ik wel in huis heb. Yette, je bent duidelijk aan het influencen vandaag!

Leuk is dat  ik hoop dat het jullie smaakt! 

(Ik denk trouwens dat het met gehakt van alleen lam of schaap wel authentieker is, dat ga ik de volgende keer eens proberen!)

Er wordt hier weer lekker over eten gekletst en geinfluenced. Leuk!

Er werd vandaag voor ons lasagne gemaakt en die smaakte me heerlijk. 

Ik heb deze gevonden. Ik ben vaak wel fan van de website saveur.com :

https://www.saveur.com/article/Recipes/Ground-Lamb-and-Peas-in-Yogurt/

Vandaag dus op de jarige haar verzoek pastasaus uit de vriezer met een combi van penne en strikjes pasta.
Erbij had ik een simpele salade gemaakt met komkommer en paprika.

Morgen aardappelschijfjes uit de airfryer met wortels met honing uit de oven en een vegading.

Uiteindelijk gegeten vandaag:
- Pizzapunt (van d dweilkaart)
- 3/4e frikandel (van d dweilkaart)
- 1 friet satesaus & uitjes
- 1 kipcorn
- 1 dürum döner 
- 1 broodje hamburger met curry&ui

Morgen ga ik groenten eten….

Zijvraagje: heeft er al ooit iemand hier het groen van de bloemkool gebruikt om te koken? Al een paar keer gezien dat mensen deze roosteren in de oven of er soep van maken, maar kan me bij de smaak niets voorstellen. Tips?

Wobbelkont schreef op 14-02-2024 om 00:18:

Uiteindelijk gegeten vandaag:
- Pizzapunt (van d dweilkaart)
- 3/4e frikandel (van d dweilkaart)
- 1 friet satesaus & uitjes
- 1 kipcorn
- 1 dürum döner
- 1 broodje hamburger met curry&ui

Morgen ga ik groenten eten….

Ziet er naar uit dat je een fijne dag had met je kroegentocht, hoop dat je hoofd wat meevalt.

Wij zouden vanavond Thais afhalen bij een restaurant, maar ik kon er gisteravond niets over vinden... Blijkt dat ze sinds januari gesloten zijn  Dus nog even bedenken wat we dan gaan afhalen. Chinees zou kunnen, maar niet zo'n zin in. Mogelijk wordt het Indisch. 

Sowieso een beetje een beladen/ingewikkelde dag, voor het eerst kan ik me niet meer verschuilen achter "wij doen niet aan Valentijnsdag, want dat is de verjaardag van mijn vader." We doen er nu nog steeds niets aan, hoeft ook niet, maar ik vind het zo confronterend dat mijn vader nooit meer zal "verjaren". 

Het wordt vanavond Mac 'n Cheese met prei en rode puntpaprika. 

En ik ga de ingrediënten voor de keema matar in huis halen voor komend WE. Helaas blieven mijn huisgenoten geen komkommer, dus ik verzin er iets anders bij.

Geen komkommer!? Rare huisgenoten..

Afro

Moirmel, ja, ik gebruik het wel ns. Smaakt gewoon wat kolig, als groene kool het meest denk ik. Ik rooster het wel, in niet te grote stukken want de nerf blijft wat taaiig. De randjes worden dan lekker knapperig. 

Ik heb een beetje stress op werk (standaard pre-hoogseizoen-stress, gaat wel weer over) en werkte maandag door en voedde mezelf met nacho’s grande. Gister salade voor lunch gemaakt met de rest van de bonen en toen ik latig thuis kwam stond er nog witlof met ham en kaas uit de oven met wat aardappels eronder. Lekker. 

Straks ga ik een Valentijnsdiner koken voor 80 man. Ik droomde net al dat ik de helft van het hoofdgerecht was vergeten voor te bereiden, dus dat is alvast een goed begin

afrodite 

En Moos sterkte met de stress. Komt vast helemaal goed met dat diner 

Wij eten vanavond nacho grande

Afrodite  dat is inderdaad een heel rare gedachte

Moosey, sterkte! Slechte generale (in je droom dan) zorgt vast voor goede uitvoering.

Wij eten vanavond tomaten uit de oven, gevuld met gehakt-quinoa-kruiden. Ik wilde graag de quinoa opmaken die ik in het kastje vond. 
Volgende week komt de keema matar op tafel, denk dat ik er een snelle linzencurry bij maak en rijst.

Hier wordt het een kha andijviestampot ( dus bloemkool ipv aardappelen) en een tartaartje erbij.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.