Eten
MijnNaamIsHaas73
09-02-2024 om 19:38
wij aten spaghetti met in knoflookolie gemarineerde tomaat en kappertjes, met mozzarella, rucola en basilicum. Stokbroodje erbij
ToetieToover
10-02-2024 om 08:37
Ik heb net een ouderwetsche boeuf bourguignon opgezet, met daarin zwarte linzen als moderne twist. Die eten we vanavond met aardappelpuree en sperziebonen. Ook staat er een angel food cake in de oven voor mijn bijdrage aan de gezamenlijke Molkijkavond. Te serveren met rozenbotteljam, frambozen en slagroom.
Lunch wordt hartige havermoutpap met de andere helft van de runderbouillon, restjes pecorino en parmezaanse kaas.
Ted68
10-02-2024 om 09:32
Ga vanmiddag Osso Bocco maken, met polenta. Past helemaal bij het weer hier.... Nevel.
Dolfje
10-02-2024 om 09:51
Wij aten nasi goreng met pindasaus en kroepoek bij vrienden, was lekker. En daarna carnaval dag 1 met veel bier.
Dadelijk broodje gebakken ei met spek en op naar dag 2. Waren vannacht om 2 uur thuis maar dat wordt het vandaag zeker niet want gaan de stad in en voor zover ik weet gaat er niemand van onze vrienden die kant op.
Wobbelkont
10-02-2024 om 10:32
Ik ga zometeen het dorp in om de laatste dingetjes voor Carnaval te halen. Daarna zet ik thuis een flinke pan groentesoep op, en vanavond maak ik nacho’s uit de oven met rundergehakt en een flinke salade. Klinkt voor mij in ieder geval als een goede ondergrond 
Moirmel
10-02-2024 om 10:54
Omdat er geen 1-persoon porties meer in de diepvriezer steken, ga ik zo meteen een grote pot macaroni met kaassaus en broccoli maken waarvan ik allemaal kleine porties ga invriezen voor partner.
Vanavond eten we een ovenschotel van spruitjes en krieltjes.
afrodite05
10-02-2024 om 13:22
Hier staat iets hipperigs op het menu (of is quinoa inmiddels alweer passé?). Quinoasalade met krokante kikkererwten, gestoomde broccoli, paprika, tomaat en feta. Ik ben niet zo'n fan van quinoa, maar de laatste verpakking moet leeg.
En nu heb ik ook zin in nacho's. Of loaded fries ofzo. Tja.
irmaladouce
10-02-2024 om 15:29
Ik maak een mexicaanserige hartige taart/quiche vanavond. Met rode puntpaprika, rode ui, zwarte boontjes, maïs, koriander en andere kruiderij en geraspte cheddar.
anijsblokje
10-02-2024 om 17:56
Gisteren heerlijke Libabese mezze in een restaurant. Donderdag werd het een restjesopmaak-gerecht met rijst, tonijn, rode ui, tomaat en paprika.
Dus vandaag wat ik voor donderdag gepland had. (Broccoli met gedroogde tomaatjes, olijven en volkoren rigatoni)
Het is deze week peulvruchtenweek. Hebben jullie je daar allemaal aan gehouden?
Hier staan ze zeker wekelijks op het menu en gisteren waren er ook mezze met kikkererwten en linzen dus ook deze week is het weer gelukt hier.
Nederlanders eten gemiddeld 7 gram peulvruchten per week... 
FaithfulDuck87
10-02-2024 om 18:01
eigengemaakte en gekruiden kipshoarma met eigengemaakte knoflooksaus en pitabroodje. Erbij wat salade van witte kool
ToetieToover
10-02-2024 om 18:29
anijsblokje schreef op 10-02-2024 om 17:56:
Gisteren heerlijke Libabese mezze in een restaurant. Donderdag werd het een restjesopmaak-gerecht met rijst, tonijn, rode ui, tomaat en paprika.
Dus vandaag wat ik voor donderdag gepland had. (Broccoli met gedroogde tomaatjes, olijven en volkoren rigatoni)
Het is deze week peulvruchtenweek. Hebben jullie je daar allemaal aan gehouden?Hier staan ze zeker wekelijks op het menu en gisteren waren er ook mezze met kikkererwten en linzen dus ook deze week is het weer gelukt hier.
Nederlanders eten gemiddeld 7 gram peulvruchten per week...
Ik
peulvruchten: vezels en eiwitten! ik heb goed mijn best gedaan deze week met zwarte linzen, kikkererwten, bruine bonen, gele linzenspaghetti en rode linzenpenne.
Moirmel
10-02-2024 om 19:27
Vandaag ovenschotel van spruitjes, krieltjes en blokjes ham; doodeenvoudig maar goed meegevallen.
Morgen worden het kwartels met een champignonroomsaus, savooikool en puree.
MijnNaamIsHaas73
10-02-2024 om 19:52
Wij aten vandaag bij een vietnamees restaurant in de stad. Vooraf een "van alles wat"- voorgerecht, soep, salade, rauwe en gefrituurde springrolls en egg roll.
Hoofdgerecht was een soort van noodles salade met gefrituurde garnaal en geroosterde eend. Was lekker!
Teigera
10-02-2024 om 21:15
Ik heb deze week ook linzen gegeten, maar dat was meer omdat de verpakking Puy-linzen echt eens op moest
. Was niet op de hoogte van een peulvruchtenweek eerlijk gezegd. Ik eet wel regelmatig peulvruchten maar niet wekelijks denk ik.
Vanavond aten we een zelf gepaneerd visje uit de oven, met broccoli en gebakken aardappelen. Toe karamelpudding. Het viel wel in de smaak, maar de frutjes willen toch liever de kant en klare lekkerbekjes uit de supermarkt. Barbaren
Gisteravond nog een brownie gemaakt met gehakte dadels erdoor, die vonden ze dan wel weer lekker. Maar ja, chocola, dat is natuurlijk altijd goed.
Moosey
10-02-2024 om 23:13
Lekker Haas, Vietnamees 
hier ook wel wekelijks peulvruchten hoor. Meestal bonen of kikkererwten, soms linzen (ik vergeet telkens rode linzen te kopen, heb al 2 keer naar een zielig restje staan kijken als ik zin had in dahl) Zou ze eigenlijk ook nog wel vaker voor lunch willen eten.
Ik had de snelste week ooit. Het ene moment was het dinsdagochtend, en ineens was het zaterdagavond en waren we 2 buikgriepen (ik één en lief één) 2 SEH-bezoeken (allebei voor lief) en een nachtje ziekenhuis verder. Tussendoor heb ik geloof ik nog tweeenhalve dag gewerkt maar dat weet ik niet helemaal zeker
Nou ja, de rust is wedergekeerd en alles is weer in orde. Morgen nog maar een beetje bijwerken. En een beetje bijkomen. Gisteravond kwam ik met gierende honger terug uit het ziekenhuis en flansde een salade van kikkererwten, witlof, een uitje, wat gefermenteerde groenten en feta. Was lekker. Vandaag maakte ik shakshuka met kikkererwten, was ook lekker maar wat duurt t toch altijd belachelijk lang voor die eieren een beetje willen garen in de oven (ik doe altijd de warme saus in een ovenschaaltje, daar de eieren in breken, dat in de oven op 180 graden. Duurt dus nog minstens 20 minuten! Belachelijk.)
Morgen nemen we ingrediënten mee naar bejaarde vriendin om daar te koken. Nog even kijken wat t wordt. Pastaatje wellicht.