Eten
Dolfje
02-02-2024 om 10:48
Vandaag eten we bloemkool nasi met pittig gehakt en sowieso bosui en ik bedenk me net dat ik taugé had willen halen nog maar vergeten dus. Heb nog wel wortels, denk dat ik er daar wat van doorheen rasp. Erbij gebakken ei en augurkjes. Misschien verblijd ik man ook nog met een beetje pindasaus voor erbij.
FaithfulDuck87
02-02-2024 om 11:27
ik heb nog quiche in de vriezer, dus die eruit gehaald. Lekker en makkelijk. Nog steeds niet fit, dus dan hoef ik niet te koken
Teigera
02-02-2024 om 13:32
Gisteravond maakte lief een traybake van gnocchi (k&k hoor!), courgette, pesto en kip. Vier lege bordjes, dus dat zullen we nog weleens eten. Lekker makkelijk ook, hup de oven in en klaar.
Vanavond kookt frut, ze wil deze week "gevulde pasta" maken. Heb tortelloni gehaald gevuld met kaas en spinazie, daarbij doen we een pestosausje, pijnboompitten, broccoli en gehalveerde tomaatjes.
irmaladouce
02-02-2024 om 17:54
Teigera, dat klinkt allemaal verrukkelijk!
Hier blijkt het kaasfondue te worden. Met brood. Slaatje erbij. Beetje charcu vooraf. Helemaal prima
irmaladouce
02-02-2024 om 17:55
Teigera, dat klinkt allemaal verrukkelijk!
Hier blijkt het kaasfondue te worden. Met brood. Slaatje erbij. Beetje charcu vooraf. Helemaal prima.
Ted68
02-02-2024 om 18:06
Hier nt een stuk runder lendenen in de oven geschoven op 80 graden....Eten dus tegen 21 uur...Maak daar een gevulde tomaat met ei creme fraiche en. Kaas bij, en gebakken spinazie bij...
ToetieToover
02-02-2024 om 18:07
Vandaag courgetteschotel: courgette julienne met ui, champignons en gebonden roomsausje met witte wijn en zilveruitjes met daar bovenop aardappelpuree gemengd met gerookte & geprakte makreelfilets. Laatste minuten amandelschaafsel erover.
En verder gevulde portobello: geitenkaas, walnoten en zadenmix. Misosoep met een paar gekookte eitjes, lente-ui en furikake.
ToetieToover
02-02-2024 om 18:12
En voor morgen weet ik het ook al! We gaan “Wie is de mol” bij mij thuis morgen kijken met onze Molkijkvrienden, ik maak pom (1x met paneer en 1x met kipdijen) met Brown basmatirijst, gewokte spinazie en paksoi, sperziebonen, ingelegde komkommers en een witlof/mangosalade.
Toetje is mokkapalat want mijn Finse lief heeft zijn toets Nederlands behaald! 🇫🇮 🇳🇱
Dolfje
02-02-2024 om 18:13
ToetieToover schreef op 02-02-2024 om 18:12:
Toetje is mokkapalat want mijn Finse lief heeft zijn toets Nederlands behaald! 🇫🇮 🇳🇱
Gefeliciteerd!
Moederkareltje
02-02-2024 om 19:24
Lasagne met spinazie gegeten met kind. Man had 16.00 uur al roti op de hoek gehaald en zat nog vol. Ben totaal uit mijn inspiratie de laatste dagen. Kan niet meer iets bedenken, brein werkt niet meer mee. Dus hier eens rondneuzen.
afrodite05
03-02-2024 om 07:59
Gefeliciteerd Toetie!
Hier ook feest, man is jarig. Als "verrassing" (hij weet het allang) gaan we naar een hamburgerrestaurant. Daarmee bedoel ik niet een mcD of Burger King oid, maar een restaurant waar ze zelf hun brioche maken, zelf de burgers (heet dat patty?) maken, etc etc. Ze hebben ook echt alleen maar burgers op de kaart staan, zowel van rundvlees als vega. Ja ok, en een paar bijgerechten als frietjes en salade. Ik ben heel benieuwd, dit restaurant stond ook al een tijdje op mijn to do/to visit. We gaan wel vroeg, zodat zoon wel gewoon op tijd naar bed kan (en zodat zo min mogelijk mensen last van hem hebben, ook al verwachten we geen schreeuwpartijen want dat heeft hij nooit gedaan, maar je zal net zien...).
Dolfje
03-02-2024 om 08:21
Gefeliciteerd met man Afrodite. Lekker hoor burgers!
Ik moet dus straks werken en man gaat Soto ayam maken. Ben benieuwd.
MijnNaamIsHaas73
03-02-2024 om 11:57
Gefeliciteerd voor de man van Tootie en Afrodite! Veel plezier in het hamburger restaurant Afro, klinkt goed!
Ik ga zometeen op verzoek van jongste (een grote pan) bolognesesaus maken. Dat eten we vanavond met spaghetti en de rest gaat in de vriezer. Vanmorgen al granola gemaakt. Dan voel ik me weer een hele keukenprinses 🤣