Eten
ToetieToover
01-02-2024 om 17:49
irmaladouce schreef op 31-01-2024 om 20:36:
[..]
K&K, Ted. Maar man heeft beloofd een keer verse te maken tijdens een WE.
De dumplings hebben gewonnen vandaag. Ze waren erg lekker. Maar wel heul arbeidsintensief voor een doordeweekse dag. Gelukkig heb ik woe-middag vrij (dat is historisch zo gegroeid)... Er kwam ook nog een Aziatisch auberginegerecht bij - ook van insta. Was ook heerlijk.
Morgen wsch de Mexicaanse pizzas.
Leuk! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden
ToetieToover
01-02-2024 om 17:55
Vandaag maar weer eens de oven het werk laten doen: aardappelen/aardperen schotel (met room en parmezaan) en de laatste 10 minuten leg ik er 2 roodbaarsfilets bovenop. Met een lauwwarme salade omdat ik restjes Chinese kool en snijbiet ga bakken met een uitje en dat uitstort over een zakje rucola. Met vinaigrette.
Het is dat ik de Eetmeter bijhoudt, anders wist ik de lunch nu al niet meer. Die is allang vergeten en verteerd: broodcroutons van opgebakken glutenvrije broodblokjes en hartige hangop met paprika, lente-ui, mosterdkers en furikake.
Dolfje
01-02-2024 om 18:02
Friezinnetje schreef op 01-02-2024 om 17:21:
ik sla wel recepten op op Pinterest.
Oh ja dat doe ik ook, heb denk ik genoeg recepten opgeslagen om elke dag iets anders te kunnen maken tot ik 80 ben
Kaaaaaaaatje
01-02-2024 om 18:23
Die ovenschotel met pappadums klinkt heel fascinerend toetie.
Hier vandaag tortilla's gevuld met chili. Gisteren aten we mac&cheese met bloemkool.
De mac & cheese was een nieuw recept (dat is 2 dit jaar) en op zich een lekkere versie, maar het doet me zelf gewoon niet super veel. Tortilla's zijn een retourvoertopper. Want de kinderen eten het tenminste....
Ted68
01-02-2024 om 19:02
Irma: gnocci maken, vind ik echt een rot werk....
Heb op mijn werk gegeten: zuchetti, polenta, en osso bucco. Vanavond dus een broodje. Had kaas taart voor het gein, Met tomaten salade
irmaladouce
01-02-2024 om 19:59
ToetieToover schreef op 01-02-2024 om 17:49:
[..]
Leuk! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden
![]()
Nou Toet! Het was een inslaand succes (da's niet de juiste uitdrukking, maar ik kan er u in t NL niet opkomen)! Heerlijk, die houden we erin !
FaithfulDuck87
01-02-2024 om 20:03
irmaladouce schreef op 01-02-2024 om 19:59:
[..]
Nou Toet! Het was een inslaand succes (da's niet de juiste uitdrukking, maar ik kan er u in t NL niet opkomen)! Heerlijk, die houden we erin !
doorslaand 
irmaladouce
01-02-2024 om 20:04
Koreveen schreef op 01-02-2024 om 17:11:Ik volg ook diverse foodblogs en koks via Instagram. Vaak sla ik recepten op maar maak het nooit dus laatst een keer door m’n opgeslagen recepten gegaan en een hoop weggegooid
Ja, dat opkuisen van opgeslagen recepten doe ik regelmatig...
Enne, welkom thuis !
ToetieToover
01-02-2024 om 20:52
irmaladouce schreef op 01-02-2024 om 19:59:
[..]
Jynta1981
02-02-2024 om 07:13
Wij eten drumsticks uit de oven met patat uit de airfryer. Erbij maak ik een salade. Sowieso met komkommer en tomaat. Denk ook voor de kids ei en ik heb nog feta.
Morgen ga ik een weekend weg met vriendinnen. Dat wordt dus veel buiten de deur eten, morgen iig bij een Italiaans restaurant.
Ga zo alvast even op de kaart spieken.
afrodite05
02-02-2024 om 07:26
Ik heb gistermiddag een cake gebakken (in een ronde taartvorm) alvast voor man zijn verjaardag, die is morgen. Nog een tijdje geklooid met de chocoladetopping. Ik had chocola gesmolten met slagroom, maar dat bleef een soort zachte massa. Op zich prima, maar toen zei man ineens dat hij een hard laagje chocola erop wilde. Prima joh, dus nog een reep gesmolten en die er overheen gegoten. Nu is het medium-hard. Hij doet het er maar mee. Hij wilde vanmiddag een stuk meenemen naar z'n vader, dus vandaar dat ik de taart/cake gisteren al maakte.
Vanavond maak ik couscous met gegrilde groente (zak met aubergine, paprika, courgette), tomaat en broccoli, gehaktballetjes erbij.
MijnNaamIsHaas73
02-02-2024 om 08:20
Als je echt zo'n "krak"chocolade laagje wil moet je de chocolade tempereren (ofzo). Heb ik me ook nog nooit aan gewaagd, maar ik maak wel eens dadels omhuld met chocolade en dan wil ik dat eigenlijk ook. Misschien ooit als ik heel veel tijd heb haha
Ot : ik weet niet wat we eten want man regelt dat op vrijdag. Zal wel weer wat makkelijks worden.
irmaladouce
02-02-2024 om 08:30
Vandaag verzint/koopt/kookt man wat we eten. Omdat ik minder uren per dag/week werk dan man, doe ik meestal de bsch en zorg ik voor het eten, maar ik heb het even helemaal gehad met koken en laat me dus verrassen.
RoosOpJeHoed
02-02-2024 om 10:04
Wraps om zelf te vullen, vindt zoon leuk. Ik heb krokante kip, geroerbakte groente (paprika, courgette, ui), wortel julienne, komkommer en knoflooksaus.
Dolfje
02-02-2024 om 10:46
irmaladouce schreef op 02-02-2024 om 08:30:
Vandaag verzint/koopt/kookt man wat we eten. Omdat ik minder uren per dag/week werk dan man, doe ik meestal de bsch en zorg ik voor het eten, maar ik heb het even helemaal gehad met koken en laat me dus verrassen.
Dat heb ik morgen omdat ik moet werken is hij verantwoordelijk voor het eten dan.