Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Dolfje schreef op 31-01-2024 om 21:11:

[..]

Kapsalon komt zelfs uit Nederland.

En ik maar denken dat het uit Antwerpen kwam. 
Bedankt voor de verheldering, dus dan kennen jullie het ook. 

Moirmel schreef op 31-01-2024 om 21:26:

[..]

En ik maar denken dat het uit Antwerpen kwam.
Bedankt voor de verheldering, dus dan kennen jullie het ook.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kapsalon_(gerecht)

yette

yette

31-01-2024 om 22:12 Topicstarter

Wat leuk dat je het Viva-archief bent ingedoken, Dewi! 

Vanmorgen ben ik creatief geweest op die dagbesteding. Was best lekker eigenlijk. Maar net als vorige week ook best vermoeiend. Toen ik thuis na de lunch even ging liggen, werd ik pas om 18.00 wakker   Gelukkig had ik alles in huis voor een makkelijke hap: tortellini met een groene saus van oa courgette, spinazie, verse kruiden, pesto, slagroom, roomkaas en ricotta. 

Morgen gado gado. Met lontong. 

Fijn Yette! 

Hier staat dus de pasta carbonara op het menu. 

Ik denk komkommer /tomaat /feta /rode ui en een van de vega dingen die ik nog heb. En iets van soep.

afrodite05 schreef op 01-02-2024 om 06:43:

Fijn Yette!

Hier staat dus de pasta carbonara op het menu.

Hmm, een van mijn lievelingsgerechten zelfs al is het zo simpel. 
Vandaag echt de geroosterde spitskool met gebakken aardappels en vlees. 
Morgen is het een simpele pasta met tomatensaus (mag het geen bolognaise noemen) en voor stiefzoon lasagne uit het pakje, hij eet niet graag spaghetti. 

Stomme vraag, maar zitten er hier nog anderen die op youtube chefs volgen om te kijken hoe zij iets maken en tips op te pikken?

Cherrytomaatjes, paprika, feta, kalamata-olijven en boekweit wordt het hier vanavond. Misschien peterselie erover voor wat extra kleur.

Moirmel schreef op 01-02-2024 om 07:21:

[..]

Stomme vraag, maar zitten er hier nog anderen die op youtube chefs volgen om te kijken hoe zij iets maken en tips op te pikken?

Geen stomme vraag.

Ik volg via instagram o.a.

• maxiskitchen
  • foodbymaria
  • johngs
  • foodiechina888
  • saveurmag

En JoVo maakt wel eens recepten van thecookingguy (samthecookingguy).

En man volgt deze : nonnasilviofficial

Verder nog iemand suggesties?

Owww en ik volg Jeroen Meus op insta : dagelijksekostbe

Bietjesstamppot met gebakken spekjes en appel

irmaladouce schreef op 01-02-2024 om 12:12:

[..]

Verder nog iemand suggesties?

Ik kijk graag naar Andy Cooks ( Andy Hearnden) op Instagram en Tiktok.

Ik volg niet echt chefs, meer foodbloggers zoals francescakookt.nl en oh my foodness. 

Wij eten vanavond vriezervondsten, voor 3 personen pindasoep. En voor de lusiknie een restje lasagne. 

Weer thuis. Wel snotverkouden geworden. De kids die mee waren hadden heerlijke snottebellen dus die heb ik nu ook. Toen het vliegtuig landde knalde mijn kop uit elkaar. Er zit nog steeds 1 oor half dicht.
Gisteravond een hele goede wagyuburger met dikke friet met schil gegeten. 
Zometeen maak ik een bak zalm en spinazie lasagne met bechamelsaus. Morgen weer werken en dan eten we deel 2. Lekker makkelijk

Ik volg ook diverse foodblogs en koks via Instagram. Vaak sla ik recepten op maar maak het nooit dus laatst een keer door m’n opgeslagen recepten gegaan en een hoop weggegooid 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-02-2024 om 17:21

hier deel 2 bami met kip. 
Ik volg geen blogs of koks, maar ik sla wel recepten op op Pinterest. 

we hebben nog 2 kaascroissants van de meest recente TooGoodtogo actie. Lief maakt er pastinaaksoep met gebakken champignons bij, lekker

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.