Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Boerenkool, zuurkool enzovoorts eet ik graag met gerookte kip of gerookte zalm. Of amandelen met rooksmaak.

Vandaag hier geen stamppot, wel aardappelpuree. En een salade met fijngesnipperde ui, edamame, rucola en gewokte snijbietjes met vinaigrette plus warmgerookte zalmmoot. 

Ovenschotel voor morgenavond staat ook klaar: laagjes gemaakt van pappadums met daartussen aubergineplakjes en een saus van gepureerde zwarte bonen en gele kerstomaten uit blik. Italiaanserige kruiderij. Er komt aan het einde van de baktijd nog iets bovenop, of na het bakken als ik dat vergeet: walnoten en feta. 

Lunch voor morgen is al gebakken: ovenomelet met een restje aardappelpuree, restje makreel, restje cavolo nero, ui, pijnboompitten en parmezaanse kaas. 

Lekker bezig met preppen, Toetie!

Ik heb eigenlijk pasta carbonara met broccoli op de planning, maar ik wissel hem om met wat ik voor morgen had bedacht: aardappeltorentjes met een krokante kipburger en snijbonen. Die aardappeltorentjes zijn nog van het kerstassortiment van de Lidl. Ze bevielen vorig jaar (of nouja, inmiddels dus alweer twee jaar geleden) zo goed, dat ik laatst in de aanbieding twee verpakkingen meenam. Ik vind dat ze nu lang genoeg ruimte van de diepvries hebben ingenomen, dus eentje gaat er nu uit.

Gisteravond warmde lief een portie ragu bolognaise op uit de vriezer, daarbij broccoli en spinazie. En tagliatelle natuurlijk. Was erg lekker. Helaas geen andere porties meer, ik moet binnenkort weer eens een voorraadje maken van het een of ander. 
Vanavond eten we shakshuka met kikkererwten en feta, platbrood erbij.

Gisteren at man een restje gnocchi alla sorentina en ik een restje pasta met paddenstoelen. Dat was gemakkelijk, snel en lekker.

Vandaag wil ik dan toch echt die rice paper dumplings van insta (maxiskitchen) maken...

… maar er liggen ook nog wraps die opmoeten en waar ik die Mexicaanse pizza’s die Toetie hier laatst beschreef van zou kunnen maken, want die klonken ook heerlijk.

Groot dilemma dus 

Vanochtend de vriezer gevuld met 1 persoons porties macaroni, en rijst met kip noten en broccoli... Nemen hier mijn kinderen mee naar de uni...voor de lunch... Dus vriezer is gevuld.

Vanavond eten we spätzli, met zürcher geschnetzeltes. ( kalfsvlees met champignons). En daarbij gebakken tomaatjes, en salade. 

Irma, maak je gnocchi zelf, of koop je kat en klare?

Ik ben geïnspireerd door iemand hier die schreef over hutspot met hachee.  Dus dat eten wij vanavond.  Ik ga het vlees zo maar eens opzetten

Wij eten dürüm met kip, rode ui, paprika's en groene appel, zonder Knorr. Erbij Griekse yoghurt (AH had geen Turkse) met lavasblad en peterselie en wat gehakte komkommer. Dit recept heeft als optie de kip te vervangen door geroosterde kikkererwten, ga ik ook eens proberen.

Pompoenlasagne maar weer in de herhaling hier vanavond. 

Hier wordt het broccoli met hamblokjes in een champignonsausje ( uit een potje dat dan weer wel). Lekker makkelijk want ik ben lui moe

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

31-01-2024 om 17:21

hier kapucijners met kerrie-gehaktsaus deel 2

Morgen wordt het op verzoek van kind 2 chili con carne met wraps (en creme fraiche, gerapste kaas en ijsbergsla).

We hebben net samen het weekmenu gemaakt, die werd dus niet heel creatief maar wel gezellig! Het wordt oa: hutspot, macaroni en kippenpoten met patat. Aangevuld door mij met kip siam en lasagne uit de vriezer (die werd van de week vervangen door pastasaus uit de vriezer). 

Normaal was het geroosterde spitskool met mosterd en kaas, gebakken aardappels en vlees, maar omdat partner een paar drukke dagen had en pompaf thuiskwam heb ik voor ons comfortfood besteld: voor haar vleeskroketten met frietjes en voor mij kapsalon (bestaat dat in Nederland?). Daarnet gegeten en zij ligt ondertussen al in bed. 

Ted68 schreef op 31-01-2024 om 11:23:

Irma, maak je gnocchi zelf, of koop je kat en klare?

K&K, Ted. Maar man heeft beloofd een keer verse te maken tijdens een WE.

De dumplings hebben gewonnen vandaag. Ze waren erg lekker. Maar wel heul arbeidsintensief voor een doordeweekse dag. Gelukkig heb ik woe-middag vrij (dat is historisch zo gegroeid)... Er kwam ook nog een Aziatisch auberginegerecht bij - ook van insta. Was ook heerlijk.

Morgen wsch de Mexicaanse pizzas.

Moirmel schreef op 31-01-2024 om 19:35:

Normaal was het geroosterde spitskool met mosterd en kaas, gebakken aardappels en vlees, maar omdat partner een paar drukke dagen had en pompaf thuiskwam heb ik voor ons comfortfood besteld: voor haar vleeskroketten met frietjes en voor mij kapsalon (bestaat dat in Nederland?). Daarnet gegeten en zij ligt ondertussen al in bed.

Kapsalon komt zelfs uit Nederland.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.