Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Tja,het is Zwitserse kost: ieder kamp of skischoolmaakt het.......En het is met deze kou,en opgroeiende kinderen een dankbare maaltijd!

ToetieToover schreef op 23-01-2024 om 20:36:

[..]

Goed punt.

Minpunt: aardappel en pasta gemengd. Grootste minpunt: appelmoes, doet me teveel denken aan mijn ex. Die deed echt overal appelmoes over. Maakte niet uit wat het was.

Hahahaha dat deed mijn man vroeger ook maar inmiddels is de appelmoes vervangen door siracha /sambal/chiliflakes etc 

Ik eet alleen appelmoes bij andijviestamppot en dan eigenlijk vooral bij de gehaktbal.
Verder eten we het gelukkig niet veel.

Vanavond hoop ik dat vriend kookt en dat worden noodels met japanse roerbakgroente, kippendij en een woksausje.

Oh en morgen maak ik gele rijst met chorizo, tomaat er erwtjes. Een erg makkelijk recept en echt 1 van mijn lievelings. Dit is het recept, er gaan alleen bij mij meer erwtjes en tomaten in en de gele rijst maak ik gewoon van rijst en kurkuma: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R524774/gele-rijst-met-chorizo

Jynta1981 schreef op 24-01-2024 om 06:54:

Oh en morgen maak ik gele rijst met chorizo, tomaat er erwtjes. Een erg makkelijk recept en echt 1 van mijn lievelings. Dit is het recept, er gaan alleen bij mij meer erwtjes en tomaten in en de gele rijst maak ik gewoon van rijst en kurkuma: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R524774/gele-rijst-met-chorizo

Lekker! Maakte ik eerst ook regelmatig. Eet nu al een tijdje overwegend kha dus al lang niet meer gegeten. 

Voor vanavond vegetarische krokante schnitzel met sla /komkommer /mozzarellaballetjes. En misschien wat groentesoep.

Ik maak vanavond kipkebab en dat eten we met sla (en tomaat, komkommer, misschien avo) op flatbread. Oja en daar wil man waarschijnlijk knoflooksaus bij, dus dan fabriceer ik dat op basis van yoghurt. 

De broccolisoep van gisteren was erg lekker. Met stokbrood en wat smeersels en een frisse sla was het als maaltijd voldoende. We hebben beiden nog een portie voor lunch vandaag naar werk mee kunnen nemen. De rice paper dumplings van insta ga ik wsch komend WE proberen.

Vandaag eten we appeltaart, appelmoes, ovenappels, appelflappen, appelcompote … weet ik veel… waar we dan alle buren nog voor kunnen uitnodigen. Man had (toen ik ziek was) appels gekocht voor een bladerdeeg-appeltaartje van 30 cm doorsnee. Vanochtend kwam ik erachter dat hij daar blijkbaar minstens 3 kilo appels voor nodig dacht te hebben… Hij is heel lief, hoor, en kan ook lekker koken 

Haha, da's wel heel veel voor één taartje. Gelukkig kun je met appels veel kanten op.

Hier op het menu vanavond pasta met een stoofje van aubergine, paprika, tomaatjes en zwarte bonen. Zoon was helemaal blij, want ik heb hem laatst verteld dat je van zwarte bonen brownies kunt maken. Ik denk dat het eten vanavond een lichte deceptie wordt voor hem

Vanavond gehaktballen, boontjes, broccoli en röstikroketten..Beetje saai....

Vandaag bietjes (ingelegd, als salade) met ui, rucola en ansjovisjes. Niet die zoute maar die tapas dingen van ah. Met zadencrackers en hartige hangop met kruiden.

Vanavond kook ik na het sporten, dat wordt laat en meestal zet ik dan iets klaar maar dat is er niet van gekomen. Ik verwacht dat het noedels wordt, van gele linzenspaghetti, met 5-spice, ketjap, yuzudressing en wat gewokte Chinese kool, ui, radijsjes, wortel. En eendenborstfilet!

RoosOpJeHoed schreef op 24-01-2024 om 10:54:

Haha, da's wel heel veel voor één taartje. Gelukkig kun je met appels veel kanten op.

Hier op het menu vanavond pasta met een stoofje van aubergine, paprika, tomaatjes en zwarte bonen. Zoon was helemaal blij, want ik heb hem laatst verteld dat je van zwarte bonen brownies kunt maken. Ik denk dat het eten vanavond een lichte deceptie wordt voor hem

Arm kind! Of misschien vindt hij het wel lekker. 

Ik maak vandaag vistaart met een tomatensalade. 

En ik ben vandaag vrij dus ik had tijd voor wat mealpreppen. Ik wil echt gaan bezuinigen op mijn lunch in het bedrijfsrestaurant.  Ik ben tegenwoordig vaak 8/9 euro per dag kwijt. Dat is echt te gek. Ik heb vanmiddag groenten geroosterd in de oven,  daar doe ik kikkererwten en feta bij. En een los bakje tzatziki en wat crackers. Ik moet alleen nog naar de winkel voor kikkererwten want die bleken op thuis 
En nog een dressing maken,ik denk gewoon olijfolie en citroensap. 

En van 2 oude bananen en wat winterwortel maakte ik carrotcake cupcakes. 

Ha toetietoover, frutjes waren beiden wat teleurgesteld dat poke bowl met rauwe zalm was, en rauwe zalm toch een ander mondgevoel oplevert dan (in hun ogen) "gewone of gerookte zalm". Het ging alsnog schoon op allemaal, maar ze hebben het toch liever "gewoon". Oké dan. Wel erg fijn dat ze gewoon dingen proberen. De edamame vielen dan weer wel erg in de smaak, die mocht ik wel vaker kopen was het commentaar. En mango én avocado in je avondeten vonden ze ook wel prima.

Vanavond kookt lief "satay noodles" volgens recept van BBC GoodFood, met kipdij, wokgroenten, restje edamame en wat verder in de koelkast zich schuilhoudt aan groenten.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-01-2024 om 18:15

rijst met een prutje van stoofvlees, tomatensaus, prei, wortel en beetje citroen. 

Ik at vandaag Ovenschotel met shoarma & ei (https://www.ah.nl/r/1186194)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.