Eten
irmaladouce
23-01-2024 om 08:45
Jynta1981 schreef op 23-01-2024 om 06:56:
[..]
Wat had je man??
*** ik praat even voor mijn beurt ***
Ja, dat is wel iets Zwitsers, Älplermagronen. Een soort mac 'n cheese waar ook aardappels, uien, knof en evt. spekblokjes doorgaan. En als je 't écht goed wil doen, eet je er geloof ik appelmoes bij... Ik heb het zelf nog nooit gegeten of klaargemaakt.
Wij eten iig broccolisoep vandaag. Want man had zaterdag 2 (!) enorme (!) stronken gekocht. Why? We zijn opnieuw maar met z'n tweeën door de week. En ik zag vanochtend dat er nog rijstvellen lagen, waarmee ik mss de rice paper dumplings ga maken die ik onlangs op insta tegenkwam.
yette
23-01-2024 om 08:46
Waardeloos, Irmaladouce. Ik ben mijn laatste keer covid ook enorm beroerd geweest. Tot ijlen aan toe - ik hoorde steeds een draaiorgel en panfluiten terwijl het notabene buiten een rotherrie was omdat ze op straat het asfalt weghaalden. Hele rare ervaring.
Goede reis Koor!
Ik ga straks rendang maken en heb een bakje tofu korma uit de vriezer gehaald. Maak er basmatirijst bij (waarin ik wat cardamom en djeroek poeroet meekook) en een roerbak met boontjes, paksoi & rode ui waarvoor ik nog een boemboe verzin.
Ted68
23-01-2024 om 08:54
Inderdaad, Aeplermakronen zijn blokjes aardappel,en staafjesnudeln gekooktin room en bouillon. Met gebakken spek,ui, knoflook, en daardoor gaat ook nog gemalen gruyere....
Vanavond eet ik niets, heb nog een curcus voor mijn werk. Dus eet een broodje
RoosOpJeHoed
23-01-2024 om 09:44
Wij eten een op bobotie geïnspireerd gerecht. Gehakt met ui, knof, kerrie, appel, rozijnen, abrikozenjam, citroen en laurier. Erbij volkoren rijst en sperzieboontjes.
afrodite05
23-01-2024 om 09:45
Hier staat een traybake op het menu uit de Allerhande. Oa met prei, tomaat, aardappel en witte kaas. Ben benieuwd. Ook of ik überhaupt het einde van de dag haal. Iets met een veel te vroege ochtend, naast de luier plassen tijdens verschonen, daarna niet willen slapen want gepoept (maar dat had ik niet geroken want mijn neus zit verstopt waardoor ik toch al een brakke nacht had), daarna bedje ondergespuugd... en dat allemaal voor 7.30 
yette
23-01-2024 om 11:49
Oh jee Afrodite
Plas, poep èn overgeef ... dan ben je echt aan alle kanten druk. Is hij ziek of is het 'zomaar'? Sowieso sterkte ermee!
Misschien een troostende gedachte: als ik mijn kwartet zie (de jongste is nu 18), herinner ik me dat soort momenten al járen niet meer. Maar er kwam ongetwijfeld af en toe veel te veel zooi uit.
(en over een paar jaar geef je hem voor halloween de beste brownies van de klas mee naar school - geïnspireerd op vandaag
)
Teigera
23-01-2024 om 13:31
Wij eten vanavond een poke bowl met oa avocado, mango, edamame, wortel, zalm - op verzoek van frut I die ook "kookt". Lief eet een restje nasi uit de vriezer, want die wordt niet blij van rauwe vis.
Fijne vakantie alvast Koreveen!
Dolfje
23-01-2024 om 16:21
Ted68 schreef op 23-01-2024 om 08:54:
Inderdaad, Aeplermakronen zijn blokjes aardappel,en staafjesnudeln gekooktin room en bouillon. Met gebakken spek,ui, knoflook, en daardoor gaat ook nog gemalen gruyere....
Ik denk dat ik dat wel lust
ToetieToover
23-01-2024 om 16:35
Dolfje schreef op 23-01-2024 om 16:21:
[..]
Ik denk dat ik dat wel lust
![]()
Echt? Brrrrr. Ik ga voor de bowl van Teigera. Goede smaak heeft je frut!
ToetieToover
23-01-2024 om 16:38
Vandaag eten wij ovenschotel deel 2, dus niks nieuws te melden maar ik wil hier even klagen over de informatie over allergenen die niet klopt op de ah website versus op de verpakking. Gelukkig las ik het etiket (uit gewoonte). Anyway ik zat dus zonder lunch dus dat werden twee ongepelde, gekookte eitjes en een banaan. Eten smaakt altijd beter als je trek hebt, zeggen ze. Klopt: deel 2 van de ovenschotel was veel lekkerder dan deel 1 😋.
Dolfje
23-01-2024 om 16:44
ToetieToover schreef op 23-01-2024 om 16:35:
[..]
Echt? Brrrrr. Ik ga voor de bowl van Teigera. Goede smaak heeft je frut!
Nou spek en kaas
afrodite05
23-01-2024 om 20:28
yette schreef op 23-01-2024 om 11:49:
Oh jee Afrodite
Plas, poep èn overgeef ... dan ben je echt aan alle kanten druk. Is hij ziek of is het 'zomaar'? Sowieso sterkte ermee!
Misschien een troostende gedachte: als ik mijn kwartet zie (de jongste is nu 18), herinner ik me dat soort momenten al járen niet meer. Maar er kwam ongetwijfeld af en toe veel te veel zooi uit.
(en over een paar jaar geef je hem voor halloween de beste brownies van de klas mee naar school - geïnspireerd op vandaag)
Ach, het overgeefsel bestond uit slokjes melk, minder vies dan het klonk, maar wel vies genoeg voor een nat bed. Die slokjes komen terug als hij te vroeg op z'n buik ligt na de voeding, wat hij normaal in de ochtend niet zou doen omdat hij in slaap valt. Maarja, door die volle luier lukte dat niet, ging hij draaien en the rest is history. Maarre, had ik gezegd (geschreven) dat ik brownies had gebakken of heb je in je glazen bol gekeken? Kan het me niet herinneren, misschien had ik het wel gemeld. Anyway, de brownies waren wel goed gelukt
en ik heb de dag overleefd, de traybake was ook voor herhaling vatbaar.
Koreveen
23-01-2024 om 20:28
Vandaag laatste werkdag gehad. Had een evenement georganiseerd. Was een drukke dag maar zeer geslaagd. We hadden lekkere borrelhappen en in de auto nog een banaan gegeten dus geen trek meer. Lief had voor zichzelf een omelet gemaakt.
Nu pootjes omhoog en onder een dekentje op de bank
ToetieToover
23-01-2024 om 20:36
Dolfje schreef op 23-01-2024 om 16:44:
[..]
Nou spek en kaas
![]()
Goed punt.
Minpunt: aardappel en pasta gemengd. Grootste minpunt: appelmoes, doet me teveel denken aan mijn ex. Die deed echt overal appelmoes over. Maakte niet uit wat het was.