Eten
Jynta1981
19-01-2024 om 18:30
Vriend staat op dit moment shoarma te maken van kippendij, paprika, champignons en ui. Erbij pita en turk brood, ijsbergsla en natuurlijk de nodige sausjes.
FaithfulDuck87
19-01-2024 om 18:32
Heb de snert klaargemaakt en heb 4 man/vrouw blij kunnen maken met een bakje. Buurvrouw zei al: Wat eten we volgende week??
MijnNaamIsHaas73
19-01-2024 om 19:05
Wat lief Friezinnetje!
Wij aten gisteren broccolisoep en tosti's. En ik had twee gevulde broodjes (voor in de oven) van de slager meegenomen om uit te proberen. Die broodjes waren lang niet zo lekker als ze eruit zagen. Niet voor herhaling vatbaar. En de soep was niet te eten want man was vergeten om de stelen van de broccoli te schillen dus er zaten allemaal hele harde draadjes in. Ook de smaak leek erdoor beïnvloed.
Vandaag haalde ik versgebakken lekkerbekken op de markt en daar aten we geroosterde/geglaceerde wortels bij en friet uit de airfryer.
ToetieToover
19-01-2024 om 19:14
Friezinnetje schreef op 19-01-2024 om 09:03:
stamppot andijvie met spekjes
Die aten wij vandaag! Vriendlief maakte de aardappelpuree en bakte de spekjes, ik bakte de lamsmerquez en sneed andijvie fijn. Ik doe er altijd wat azijn over en laat het even staan, dan wordt het alvast wat zachter. Fijngesnipperde ui erover.
afrodite05
19-01-2024 om 21:04
afrodite05 schreef op 19-01-2024 om 06:53:
Ik dacht vandaag veel tijd te hebben, dus staat deze op de planning: Romige spinazielasagne https://www.ah.nl/r/660056. Maar ja, een afspraak bij de huisarts, een afspraak bij de pedicure, een afspraak met de makelaar maken voor een bezichtiging, boodschappen, de zorg voor zoon... Zo blijft er weinig over van de relaxte dag. Helpt ook niet mee dat ik sinds 4.30 wakker ben.
Dit recept is een blijvertje, de lasagne was erg goed gelukt. Ik had het recept netjes gevolgd en dus een vierpersoonsportie gekookt, waardoor ik nog een tweede ovenschaal kon vullen. Die staat dus in de koelkast, klaar om de diepvries in te gaan.
Grappig, Dewi-Sri, dat je recepten van ChatGPT haalt. Op school is het mijn grootste vijand, maar wel een leuk idee om het op deze manier in te zetten. Ik ga er ook eens naar kijken!
Jynta1981
19-01-2024 om 22:10
Eten jullie wel eens overnight oats? En zo ja, hoe maak je het en wat doe je erdoor?
Ik heb het net gemaakt en in de koelkast gezet, alleen havermout en melk. Ik neem doordeweeks altijd ontbijt mee naar werk, meestal Griekse yoghurt 0% met druiven en banaan, muesli en een beetje honing. Dacht overnight oats is misschien wel een mooie afwisseling en ook makkelijk van te voren te maken, maar ik heb ooit bedacht dat ik havermout vies vind terwijl ik het geloof ik nooit echt geproeft heb 😅
Doe ik er dan morgen ook gewoon banaan en beetje honing in? Hoe maken jullie het lekker, maar toch gezond?
Kaaaaaaaatje
19-01-2024 om 22:20
Hier geen over night oats. Ik vind alle pap achtige dingen zo vies....
Vanavond kookte vriend vissticks, broccoli en aardappels. Morgen eten we tomatensoep met een broodje, rauwkost en wat lekkere dingen...
Jynta1981
19-01-2024 om 22:28
Kaaaaaaaatje schreef op 19-01-2024 om 22:20:
Hier geen over night oats. Ik vind alle pap achtige dingen zo vies....
Ook yoghurt met muesli of valt dat niet onder pap? Ik vind brinta wel lekker, maar alleen met een grote schep suiker erdoor en ik wil nog een kilo of 2 kwijt (ben er al 3 kwijt sinds 1 januari, die gingen heel rap op de een of andere manier) en de dag een beetje gezond beginnen 😅
yette
19-01-2024 om 23:41
Ik heb ChatGPT nooit gebruikt, maar is Google voor recepten niet handiger? Ik geef dan als zoekterm wat ingrediënten die ik wil gebruiken, de keuken waar ik zin in heb en het woord recept. Meestal in het engels, dan krijg je meer resultaten. Bijvoorbeeld 'Chicken zucchini Mexican recipe'.
Vandaag heb ik bolognese gemaakt.
Moirmel
19-01-2024 om 23:52
Jynta1981 schreef op 19-01-2024 om 22:10:
Eten jullie wel eens overnight oats? En zo ja, hoe maak je het en wat doe je erdoor?
...
Ik mengde daar soms rozijnen of bessen onder en liet ze dan een nacht staan.
ToetieToover
20-01-2024 om 00:13
Jynta1981 schreef op 19-01-2024 om 22:15:
(gebakken?) Appel met kaneel is lekker denk, dat doe ik morgen.
In de winter eet ik graag warme havermoutpap. Ik breng het aan de kook, stop het in een thermos en eet het een paar uur later op. Wel schudden anders wordt de havermout een klont
.
Overnight oats maak ik alleen in de zomer, met espresso en chiazaad erdoor, zoals deze:
https://www.jan-magazine.nl/lifestyle/a45818102/havermout-tiramisu-overnight-oats-recept/
Moirmel
20-01-2024 om 01:27
ToetieToover schreef op 20-01-2024 om 00:13:
[..]
In de winter eet ik graag warme havermoutpap. Ik breng het aan de kook, stop het in een thermos en eet het een paar uur later op. Wel schudden anders wordt de havermout een klont
.
Overnight oats maak ik alleen in de zomer, met espresso en chiazaad erdoor, zoals deze:
https://www.jan-magazine.nl/lifestyle/a45818102/havermout-tiramisu-overnight-oats-recept/
Verdorie Toetie, voor ik inzoomde dacht ik nog dat het een erotische foto was.
afrodite05
20-01-2024 om 07:48
Ik heb vandaag bami op de planning staan. Er is alleen geen mie in huis, wel noodles, dus dan maar zo. Kipsaté erbij, komt helemaal goed.
Jynta1981
20-01-2024 om 07:59
ToetieToover schreef op 20-01-2024 om 00:13:
[..]
.
Oh dat kan natuurlijk ook, ik heb genoeg thermosbekers. Dat recept ziet er lekker uit, maar lijkt me dan door al die toevoegingen (honing, cacaopoeder, stroop) erg zoet? Maar bedankt voor de inspiratie!