Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ravioli. Vanmorgen al boodschappen gedaan, hoef lekker de deur niet meer uit. 

anijsblokje schreef op 16-01-2024 om 22:42:

Ohhh nee hebben ze de maten van de glazen Ikeabakjes veranderd? ...alweer?
Bij mij gaan de clipjes meestal goed maar ik laat zo nu en dan een bakje kapot vallen. Goede indicatie van hoe moe ik ben. Ik wil al een hele tijd weer naar Ikea om mijn bakjes aan te vullen maar kom er steeds niet aan toe. Nog zeker 2 weken geduld en dan ga ik maar eens kijken welke formaten er nog zijn!

Ik weet niet wanneer het is veranderd. Maar ik heb kleine rechthoekige bakjes. Maar nu zijn die kleine bakjes vierkant. 

Het werd dinsdag 2 soorten curry. De boontjes met kokoscurry was lekker, maar de paddestoelen met cashew tomaat was een topper. 
Gisteren had Brown gekookt. Vegetarische chili. Ook erg lekker. 
Nu lag er niet meer zoveel in de koelkast, maar ik had nog kikkererwten-spinaziesoep, dus dat werd het. Ook lekker makkelijk en snel.

GeorgieBrown schreef op 18-01-2024 om 19:41:

[..]

Ik weet niet wanneer het is veranderd. Maar ik heb kleine rechthoekige bakjes. Maar nu zijn die kleine bakjes vierkant.

Nooooo ik heb ook de rechthoekige. Maar bij mij is gelukkig (nog?) niets kapot, even afkloppen...

Wij aten vanavond tortilla, met spinazie en chorizo en kaas. Viel goed in de smaak, frut I wil morgen het (kleine) restje wel mee naar school als lunch dus dat is een mooi compliment.

afrodite05 schreef op 18-01-2024 om 19:57:

[..]

Nooooo ik heb ook de rechthoekige. Maar bij mij is gelukkig (nog?) niets kapot, even afkloppen...

Brown had 1 deksel laten vallen en toen was er zo'n clipje afgebroken. Het sluit nog steeds en ik gebruik het nog, maar ik zou het niet meer meenemen omdat ik bang zou zijn dat het lekt. Dus ik dacht ik koop een nieuw deksel. Fingers crossed dat jouwe nooit vallen en nog jaren meegaan!

Gisteren was de sushi gesloten dus we hebben vandaag laten leveren en eigenlijk vond ik hem tegenvallen (en dat zeg ik niet snel bij sushi). Kan mijn vinger er niet opleggen, maar hij was heel koud (wat al niet goed is voor de dragon roll's), proefde eigenlijk als de sushi die je uit de supermarkt kunt meenemen. Denk dat ik deze zaak schrap voor de toekomst. 
Morgen is het voor partner en mij pasta en voor stiefzoon lasagne. Heel eenvoudig met pastasaus uit de vriezer en lasagne uit de winkel (anders eet hij het niet), voor een volgende keer heb ik een nieuw receptje gekregen voor pasta: 

https://www.youtube.com/watch?v=MJrKvmn4EB0&t=32s&ab_channel=Vincenzo%27sPlate

Ik dacht vandaag veel tijd te hebben, dus staat deze op de planning: Romige spinazielasagne https://www.ah.nl/r/660056. Maar ja, een afspraak bij de huisarts, een afspraak bij de pedicure, een afspraak met de makelaar maken voor een bezichtiging, boodschappen, de zorg voor zoon... Zo blijft er weinig over van de relaxte dag. Helpt ook niet mee dat ik sinds 4.30 wakker ben.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-01-2024 om 09:03

stamppot andijvie met spekjes

Wij gaan vanavond op zoek naar een nieuwe bank en gaan dan eerst bij Ikea wat eten. Of man moet laten weten dat hij laat thuis is dan eten we kip kebab.

Lekker bij Ikea, dat had ik zaterdag gedaan. Wel druk. 
Vandaag een rijstgerecht, ik denk Indiase currie. 
By the way heeft iemand ervaring met Hello Fresh? 

Ik maak een milde curry met kip, spinazie, paprika en tomaat. Erbij rijst.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-01-2024 om 13:41

in de supermarkt lagen allemaal verspakketten op datum van snert. 2 pakketten meegenomen en klaar gemaakt. Zal wat buren en mijn vader er blij mee maken 

Damoontje schreef op 19-01-2024 om 09:11:

By the way heeft iemand ervaring met Hello Fresh?

Ja maar is jaren geleden. Ik vond het te duur voor wat het was en te kleine porties.

Vandaag spaghetti met citroen, ricotta en spinazie. Ik haal tegenwoordig nog wel eens recepten van ChatGPT, zijn vaak best leuk. Ik gooi er wat ingrediënten in waarvoor ik niet zo veel inspiratie heb, en rammelderammel, daar komt wel weer wat naar buiten. Soms doen ze domme dingen (kook eerst de pasta, zet weg en maak dan de saus ), maar dan geef ik ze op hun virtuele kop . De reacties zijn meestal bijna menselijk, hilarisch.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.