Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik was ook thuis aan het werk vandaag. Helaas omdat ik corona heb, niet vanwege de gladheid. Heel toevallig dat ik erachter kwam, ik deed random een test, ik had een beetje hoofdpijn en ik wilde mss naar mijn ouders gaan. 

Italie was leuk, en lekker gegeten, hoewel niets wat ik nog niet kende. Zaterdag had ik een soort Mexicaanse rijstschotel gemaakt, gisteren paddestoelen risotto en vandaag maak ik kikkererwten-spinaziesoep. 

Heb die olijvensoep opgeslagen. Klinkt leuk. Idd vaag met de hoeveelheden, maar is wel uit te proberen. 

Ik laat iets bezorgen.
Was vanmorgen mijn portemonnee kwijt. En daardoor heeft mijn diepvries-maaltijd veel te lang buiten de vriezer gestaan en vrees ik dat t niks meer wordt. Vieze plakkerige bende is t geworden.
En het is zo koud op deze blue monday. Het moet voor 1 x maar even zo. Morgen weer koken.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-01-2024 om 16:55

pizza van verse pizzabodem, erop prei, ui, champignons, kaas en salami

Beterschap Gb!

Ik maak koolhydraatarme andijviestamp (met bloemkool ipv aardappelen) erbij gebakken spekjes en rookworst. Past wel bij dit weer denk ik zo.  Heb er ook echt zin in. Lekker met grove Limburgse mosterd.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-01-2024 om 17:07

oh en ik maak straks voor morgen stamppot boerenkool met wat stoofvlees. 

Omdat ik morgenmiddag moet werken ipv morgenavond en pas om 18:00 uur thuis ben heb ik ook vast in een pan ui, broccoli, courgette en hamblokjes en een restje rucola in een k&k kaassaus gemikt. 
Ben ik voor morgen in elk geval ook al klaar.

Vanavond is er Tagliatelle met zalm en roomsaus. 

Morgen eet ik alleen met de kinderen en heb ik 2 bakjes bloemkoolschotel uit de vriezer getrokken met gehakt. Die gooi ik morgen met wat kaas erover even in de oven. 

vandaag wilde spinazie gewokt met een uitje en wat knoflook en roomkaas erdoor, Zeewolffilet uit de oven en daarin stond al wat langer aardappelgratin te bakken

verder vandaag linzen/pompoensoep met hartige hangop (met tonijn, paprika en gepofte pompoenpitten)

Jynta1981 schreef op 15-01-2024 om 18:06:

Morgen eet ik alleen met de kinderen en heb ik 2 bakjes bloemkoolschotel uit de vriezer getrokken met gehakt. Die gooi ik morgen met wat kaas erover even in de oven.

Handig! Heb je ook van die vriezer-naar-oven bakjes daarvoor?

Ik heb ook iets uit de vriezer getrokken voor morgen, ernstig passend bij het weer: snert! Met gerookte kipflakes, geen worst. En mosterd, veel mosterd denk ik, en een glas melk, op zijn Fins. Met een beetje mazzel bakt-ie flensjes toe, de Fin des huizes.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-01-2024 om 18:52

Friezinnetje schreef op 15-01-2024 om 17:07:

oh en ik maak straks voor morgen stamppot boerenkool met wat stoofvlees.

euh, geen boerenkool maar andijvie

ToetieToover schreef op 15-01-2024 om 18:09:

[..]

Handig! Heb je ook van die vriezer-naar-oven bakjes daarvoor?

Nee, ik moet ze nog wel even van vriezerbakje verplaatsen naar ovenschaal 😁

Jynta1981 schreef op 15-01-2024 om 22:04:

[..]

Nee, ik moet ze nog wel even van vriezerbakje verplaatsen naar ovenschaal 😁

Wij hebben van de ikea glazen ovenschaaltjes met een plastic deksel. Erg handig, die kunnen zowel in de diepvries als in de oven en de verse lasagnebladen van de AH passen er precies in.

Man wilde graag pizza en aangezien de New York Pizza een aanbieding heeft, zullen we daar vanavond maar gebruik van maken. Straks bij de lunch is er nog een restje Chinese tomatensoep. Er is ook nog wat tomatenrijst over van gisteren, ik denk dat ik dat morgen als lunch meeneem naar werk.

Ooo ik heb nu echt alvast zin in de snert die thuis op mij staat te wachten. Inderdaad in een IKEA-bakje. I 💜 IKEA, ze hebben nu ook handige tekenbenodigdheden… 

Ik had geen lunch klaargezet en dus ook niet meegenomen en ze hebben niets dat binnen mijn dieet past hier. Voorheen wel. 🤷🏼‍♀️ Ik heb wat ongepelde gekookte eitjes en een paar bananen, een cappuccino en een slecht humeur gescoord. Ik denk dat ik hier vroeg weg ben (ga verder wel thuiswerken) en op het station bij Starbucks of een ah ToGo uitkijk naar wat eetbaars. Grrrr. 

afrodite05 schreef op 16-01-2024 om 10:58:

[..]

Wij hebben van de ikea glazen ovenschaaltjes met een plastic deksel. Erg handig, die kunnen zowel in de diepvries als in de oven en de verse lasagnebladen van de AH passen er precies in.

Ja, die bakjes zijn top. Ik heb ze ook. Enige jammere is, 1 van de dekseltjes is niet meer goed (1 zo'n zijkant/sluiting is afgebroken), maar nu hebben ze de maten veranderd. Dus ik kan geen nieuw deksel meer kopen. 

Dolfje schreef op 15-01-2024 om 16:59:

Beterschap Gb!

Thx Dolfje, ik voel me best okay eigenlijk gelukkig.

Vanavond maak ik curry. Als ik de geest krijg 2 verschillende, 1 met boontjes en kokos en een met tomaat/cashew en paddestoelen. Als ik lui ben gooi ik het gewoon bij elkaar. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.