Eten
afrodite05
10-01-2024 om 06:04
Sterkte Yette. Hier is vorige week een familielid van man plotseling onverwacht overleden. We hadden weinig contact, maar ondanks dat is het zo vreemd. Je hoort veel vaker dat mensen na een (lang of kort) ziekbed overlijden. Aan de andere kant is die mensen zelf een lang lijden bespaard gebleven. Maar dat maakt het gemis natuurlijk niet anders, zeker als je wel een goede band had.
Ik maak vanavond couscous met een mengsel van gehakt, champignons, paprika en sperziebonen. We moeten een beetje op tijd eten, want ik moet daarna weer terug naar school voor 10-minutengesprekken. Lekker terugkomen op de eerste dag na de vakantie
Blij als deze dag weer voorbij is.
Moosey
10-01-2024 om 07:49
Lief maakte gister chili sin carne, met een stukje haloumi erbij en een Too Good to Go broodje van onze lievelingsbakker. Was héérlijk. Ik ga ook maar ns op zoek naar een recept om zelf haloumi te maken, scheelt wel in de portemonnee. Ik schrik altijd van wat zo’n pakje kost.
Dolfje
10-01-2024 om 07:51
Ik heb nog broccoli, bloemkool en heb gehaktballetjes uit de diepvries gehaald dus dat, het hoe en wat qua bereiden en smaak weet ik nog niet.
irmaladouce
10-01-2024 om 08:30
Wat naar, yette. Sterkte!
Dolfje, wij hebben gisteren besloten om eind mei een weekje vakantie op te nemen en zijn nu een bestemming aan 't zoeken. Mss Costa Blanca, Corsica, Sicilië of... of... Voorpret dus. Iemand nog suggesties? Niet te ver weg, niet te duur en lekker weer ?
Gisteren maakte ik een snelle gnocchi-ovenschotel, met groentelarestjes : kerstomaatjes, courgette, lenteui, mozza en een restje geraspte gruyère. Was prima. Voor vandaag nog geen idee. Ik heb “stiekem” wel weer ‘ns zin in een stukje vlees. Een entrecôte parisienne of lamsfilet. En dan met zoete aardappelfrietjes uit de oven en brocs en/of shredded salad/rauwkost. Maar mss krijg ik straks in de super nog andere inspi.
Ted68
10-01-2024 om 09:20
Sterkte Yette:
Hier met nog meer sneeuw opgestaan....Heb gisteravond een Kip uit de vriezer gehaald. Die gooi ik in de oven,met aardappels.En wok daar groente bij.
yette
10-01-2024 om 10:46
Dankjulliewel
Ik heb voor vanavond nog tahoe korma en basmatirijst van eergisteren en wil daar keema matar (curry met gehakt en doperwten) en misschien ook naan bij maken.
irmaladouce
10-01-2024 om 15:59
We neigen naar Sicilië... natuur, cultuur, (in principe) lekker weer en heerlijk eten en drinken...
Dolfje
10-01-2024 om 16:04
irmaladouce schreef op 10-01-2024 om 08:30:
Wat naar, yette. Sterkte!
Dolfje, wij hebben gisteren besloten om eind mei een weekje vakantie op te nemen en zijn nu een bestemming aan 't zoeken. Mss Costa Blanca, Corsica, Sicilië of... of... Voorpret dus. Iemand nog suggesties? Niet te ver weg, niet te duur en lekker weer ?
Eind mei is het volgens mij op de plekken die je noemt wel lekker weer.
Corsica lijkt mij op het eerste gezicht mooier dan Sicilie maar ik ken ze beiden niet dus dat is een aanname. Spanje is altijd goed wat mij betreft.
Dolfje
10-01-2024 om 16:05
irmaladouce schreef op 10-01-2024 om 15:59:
We neigen naar Sicilië... natuur, cultuur, (in principe) lekker weer en heerlijk eten en drinken...
Ah zie nu deze post. Ik zou ze alle 3 in het achterhoofd houden en beetje kijken welke dag en welke bestemming dan het voordeligst is
FaithfulDuck87
10-01-2024 om 16:10
hier kapucijners met een honig kapucijnersmix (iets kerrie-achtig) met gehakt
Dolfje
10-01-2024 om 16:43
Ik liep net door de Ah na het sporten, niet heel slim maar ik heb me weten te beheersen en heb alleen een ouderwets potje Funghi saus voor de pasta gekocht van Bertolli. Daar doe ik de broccoli in. Had daar ineens zo’n zin in en dan de gehaktballetjes in de airfryer en dan erbij.
Heb zo’n potje al in geen jaren gehad volgens mij. Gek dat je dat dan ineens zo’n zin in kan hebben.
MijnNaamIsHaas73
10-01-2024 om 17:35
Gisteren werd er voor ons gekookt. Simpele macaroni, maar heerlijk als het klaar staat na een lange dag werken.
Vandaag maak ik nachos, met zwarte bonen, gehakt, mais en paprika. Oh en geraspte kaas natuurlijk.
Morgen uit eten voor de verjaardag van schoonmoeder. Ik ga zo eens op de kaart spieken wat ik zal kiezen
Koreveen
10-01-2024 om 19:44
Ik heb een ovenschotel gemaakt met gehakt, ui, rode kool, aardappelpuree en kaas. Lekker winters
Jynta1981
10-01-2024 om 22:28
Friezinnetje schreef op 10-01-2024 om 16:10:
hier kapucijners met een honig kapucijnersmix (iets kerrie-achtig) met gehakt
Oh die is erg lekker en maak ik ook wel eens maar dan zonder honig: https://www.lifesabout.nl/gerechten-zonder-pakjes-en-zakjes-58-kapucijnerschotel-honig/