Eten
irmaladouce
05-01-2024 om 09:56
Ha yette, je hebt me geïnfluenced/beïnvloed met je quiche/courgettetaart! Ik maak een quiche met courgette en spekjes vandaag. Jovo eet niet mee vanavond (die blieft geen quiche) en er liggen nog courgettes die opmoeten.
Oww, en het Mexicaanse stoofvlees van gisteren was verrukkelijk gelukt en ging dus schoon op.
afrodite05
05-01-2024 om 10:05
Dat Mexicaanse stoofvlees klinkt erg goed... onthouden voor binnenkort.
Ik maak vanavond pasta (een keer fusili ipv penne) met broccoli, courgette, kleine gehaktballetjes met veel knoflook en een citroenroomsausje.
Moosey
05-01-2024 om 10:56
Ja, dat stoofvlees klinkt inderdaad goed, ik heb nog eea in de vriezer liggen. Binnenkort de slowcooker maar ns aanslingeren.
Lief en ik zijn 14 jaar samen vandaag
Hij is nog helemaal niet fit na de laatste griep, dus we blijven lekker thuis. Als verhoging van de feestvreugde hadden we bedacht friet en een kroket te eten
hoewel ik nu ook net aan springrolls dacht… Maar ik heb het gevoel dat friet gaat winnen.
Jynta1981
05-01-2024 om 11:26
Omdat wij rond etenstijd in de bios zitten heb ik een zak pastasaus uit de vriezer getrokken. Dat eten we met penne denk ik, want geen trek in spagetti.
Morgen wil de rest van het gezin graag kaasfondeuen. Ik zit daar niet heel erg op te wachten na al die feestdagen, maar goed. Prima.
irmaladouce
05-01-2024 om 11:43
irmaladouce schreef op 05-01-2024 om 09:56:
Ha yette, je hebt me geïnfluenced/beïnvloed met je quiche/courgettetaart! Ik maak een quiche met courgette en spekjes vandaag. Jovo eet niet mee vanavond (die blieft geen quiche) en er liggen nog courgettes die opmoeten.
Ik krijg net een appje van man dat we vanavond Markokkaans gaan eten. Oh well... van die courgettes draai ik wel een soepje
Gefeliciteerd, Moosey! Maak er een culinair avondje van! Heerlijk hoor, een kroket. Daar kan ik zo nu en dan écht naar verlangen, net als naar een (broodje) haring met uitjes...
ToetieToover
05-01-2024 om 11:52
Gefeliciteerd Moos!
En door Yette heb ik nu ook zin in uiensoep, vooral omdat daar een Piadina met kaas
heel goed bij past
dus wie weet sta ik zometeen uien in ringen te snijden.
Diner wordt hier verzorgd door vriendlief, geen aardappelpuree, shocking I know, maar een pizza en die is even more shocking. Met salami ham, jalapeño en…. ananas voor hem (barbaars!!
🍍
) en voor mij met pancetta, ansjovis, artisjok, ui en rucola.
Dewi-Sri2
05-01-2024 om 12:18
irmaladouce schreef op 05-01-2024 om 11:43:
[..]
Gefeliciteerd, Moosey! Maak er een culinair avondje van! Heerlijk hoor, een kroket. Daar kan ik zo nu en dan écht naar verlangen, net als naar een (broodje) haring met uitjes...
Ook felicitaties van mij, Moos!
Oh, kroketten en haring met uitjes... wat een heerlijkheden. Ik mis ze ook zo, maar ach, ik doe me er wel aan te goed als we weer in Nederland zijn. Daar verlang ik weer terug naar echt lekkere paté en baguette tradition.
Vanavond deel 2 van de ayam pedis, sambal goreng telor en sambal goreng boontjes.
Dolfje
05-01-2024 om 13:58
Ooh kroket
Nu even niet, denk dat ik straks ook ff een snelle uiensoep in elkaar flans. Heb mijn lunchreep al op en avondeten duurt nog lang en net gesport dus weer trek. Dus beter soep maken dan gaan snaaien.
MijnNaamIsHaas73
05-01-2024 om 15:05
Gefeliciteerd met jullie jubileum Moos! En Teig alvast met je lief!
Lekker dingen lees ik hier, kroket, uiensoep, broodje hamburger 😋
Wij gaan vanavond met de kinderen en oma uit eten. Unlimited kleine gerechtjes, feest voor jong en oud
yette
05-01-2024 om 15:34
Wat leuk dat ik heb geïnfluenst!
(Ik schiet helemaal vol van al die uien
)
ToetieToover
05-01-2024 om 15:37
yette schreef op 05-01-2024 om 15:34:
Wat leuk dat ik heb geïnfluenst!
(Ik schiet helemaal vol van al die uien)
Hij was heerlijk! (Tip: lenzen indoen
)
RoosOpJeHoed
05-01-2024 om 16:05
Feli Moos! En Jynta, veel plezier in de bios. Welke film? Wij waren vandaag naar Vogelvlucht en die was nog best grappig (ik wilde liever naar Wonka, maar dat zag zoon niet zitten en we gingen voor hem dus tja).
Wij waren een nachtje weg en aten gisteren culinair bij de Mac
. Zoon weer blij en ik ben er weer een half jaar vanaf. Vanmiddag op de weg terug bij een leuk pannenkoekenhuisje gegeten. Ik had er één met gegrilde groente en kaas. Was heerlijk, maar kreeg 'm niet op. Nog steeds vol, dus vanavond een boterham ofzo. De pasta met saus van gegrilde groente schuift door.
anijsblokje
05-01-2024 om 16:21
Hier soort-van-hoerenpasta. Maar dan ook met veel paprika erin want moet op. Beetje balsamico erdoor...volkoren spaghetti denk ik erbij.