Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Mijn goede voornemen is niet meer zo veel te drinken en me niet laten overhalen tot shotjes
En blijven sporten.

Een goed, gezond en culinair plezierig 2024 gewenst voor jullie allemaal!

Kaaaaaaatje, wat stom van je zo lang ziek zijn. Is je huis na de verbouwing naar jullie zin geworden? De dim sum van oudste was gewoon uit de vriezer van de toko... we stomen het in stoommandjes met blaadjes ijsbergsla, zodat het niet plakt. En lief maakt er dan lekkere sausjes bij, altijd iets met hoi sin - iets met ketjap - en dan deze keer had hij nog iets met gembersaus. 

Wij hadden een gezellige avond gisteravond bij vrienden. Frietjes, kaasplank, mooi stuk vlees (vriend is een liefhebber, zijn vrouw niet dus hij is blij als wij komen en hij een mooi stuk vlees met chimichurri kan maken), wat hapjes in de avond, film voor de kinderen (althans, de oudsten dan, de jongsten lagen nog wel even op bed tussendoor), spelletje voor de volwassenen, het was erg gezellig. Helaas geen oliebollen, die waren ze vergeten te kopen! 

Vandaag net na de brunch naar huis vertrokken, onderweg nog een korte wandeling gemaakt op de hei om nog wel even de beentjes te kunnen strekken en zelfs wat zonlicht te voelen. Lief kookte "Zweedse" gehaktballetjes in roomsaus, met cranberry compote, erwtjes, champignons en gebakken minikriel. "Hoort" natuurlijk eigenlijk met aardappelpuree maar dat vind ik erg niet-lekker (laat het de vriend van Toetie maar niet horen, het is maar goed dat ik niet met een Fin ben). 

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Wij hadden het lekker rustig bij vrienden, die gelukkig het 6-gangen-menu hadden ingedikt tot 4, waarvan we ook nog ns niet aan het nagerecht zijn toegekomen Maar het was erg lekker allemaal, met kleine soepjes en stokbroodjes met ditjes en datjes en een hoofdgerecht met fazant en groene kool. Spelletje gedaan tot 12 uur en toen stortte ik heel vreselijk in, ineens hoofdpijn en misselijk. Dus ik lag voor enen op bed. 
vandaag enigszins bijtijds naar huis gegaan maar toch de nieuwjaarsduik gemist, maar met mijn verkouden hoofd was dat wellicht wel verstandig. Daarna nog wel aangehaakt voor drankjes met de dorpsgenoten, wat uitmondde in een compleet hapjes-festijn bij iemand thuis onder de overkapping met vuurkorven en een bbq en the whole shebang. Was heel erg gezellig. Maar goed dat we al zo vroeg begonnen met drinken want nu ben ik wel klaar voor een tukje, en morgen gaat de wekker om 7.00 Morgen begint wat mij betreft overigens ook Dry January. 
Verder nog deelnemers hier?

Haha Teigera, ik eet er niet zo fanatiek van als hij. Toevallig heeft-ie net weer 3 kilo aardappelen in puree omgetoverd vandaag. Ik ben er even niet en ik vermoed dat hij zich daar de komende dagen doorheen eet.
Verder vandaag glutenvrije spekdikke gebakken bij mijn vriendin die in het noorden woont. Ze had de hele keuken geboend en een nieuw wafelijzer gekocht speciaal om die traditionele soort pannenkoekjes glutenvrij samen te kunnen bakken. We hebben een hele stapel van die dingen gegeten! Onderweg erheen de urenlange autorit onderbroken voor een paar zoute haringen en een versgetapte sinaasappelsap van de supermarkt. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

02-01-2024 om 07:05

ik eet snert vandaag
En dry januari doe ik niet aan mee. Ik drink helemaal niet zo veel en vind dat dus niet nodig

Ik maak vanavond een ovenschotel met gehakt, rodekool en puree. 

Wij doen aan dry heel jaar  Wij dronken sowieso niet veel, dus is voor ons niet zo moeilijk. Maar nadat het zo lang duurde voor ik de eerste keer blijvend zwanger was, willen we nu snel weer beginnen met proberen voor een tweede kindje. Dat mag pas in mei ivm keizersnede, maar om zowel de cellen van man als die van mij in optimale conditie te krijgen, gaan we nu alweer starten met extra gezond leven (antioxidanten, noten, bepaalde supplementen, extra bewegen) en dus ook geen alcohol. Daar zou je minstens 3mnd voor conceptie mee moeten starten, dus dan zijn we mooi op tijd. Hopelijk duurt het dit keer niet 5 jaar voor we een kindje in onze armen hebben. 

Spannend Afrodite, jullie plannen voor komend jaar! Help jullie hopen dat jullie kleine een broertje of zusje erbij krijgt in de komende jaren .

Ik doe niet aan dry january, nooit gedaan ook. Alleen tijdens m'n zwangerschappen uiteraard een periode bewust niet gedronken. Ik ben geen groot drinker. Ik vind het dus ook niet nodig en denk ook niet dat ik er daadwerkelijk gezondheidsvoordelen van zou merken. 

Het hele huis is nog in rust, maar mijn thuiswerkplek is alweer actief. Vakantie zit erop. Vanavond eten we Indiase curry met kikkererwten en bloemkool, erbij een naanbrood.

Goedemorgen, ik doe een soort van dry januari want we maken niet de maand vol want hebben in het laatste weekend een borrel-afspraak staan dus we doen 4 weken ipv de hele maand.

Ik heb nog een bakje champignons, als die tenminste nog goed zijn dus daar moet ik wat mee. Denk dat het een champignonsoep wordt.
En verder denk ik een vleesvervanger uit de airfryer met spinazie.

Ik doe ook mee aan dry januari, na al die feestdagen is een pauze echt wel een goed idee. Ik ga dan ook bewust met de auto naar verschillende eet afspraken...

Gisteren de restje gegeten; maar heb nog steeds een kilo kalfsvlees. Maak vanmiddag daar maar Zürich geschnetzeltes van. Vanavond met 1 kind en man...en dan de rest voor donderdagavond....Kunnen ook alle prei en champignons die over zijn door heen.

Dry January is hier niet nodig. Ik drink al zo'n vijftien jaar geen alcohol meer en man is er sinds mijn zwangerschap ook mee gestopt. Voor iedereen die zijn best gaat doen deze maand: succes!
En spannend Afro, ik hoop dat een tweede kindje jullie iets makkelijker gegund zal zijn.

Vanavond eten wij pilav. Wel zoals Knorr ooit bedacht had, dus met kip en perzik (en boontjes, tomatenpuree en rijst, beetje opgefluft met kruiden).

Ik doe een dry always: een beetje hindert meteen bij mijn sportprestaties de volgende dag, ik vind het geen prettig effect hebben en bovendien kom ik uit een familie van alcoholisten. Ik ben nog nooit verder gekomen dan een half glas wijn.

Vanwege de storm blijf ik nog een nachtje langer bij mijn vriendin in het noorden des lands en hebben we allerlei hapjes gescoord. We moesten een eindje rijden voor een ah (die hebben veel glutenvrij met label) en hebben meteen even de route verlengd om de ramptoerist uit te hangen in Midwolda. 😳.  

Ontbijt was alweer een stapel spekdikken.

yette

yette

02-01-2024 om 17:38 Topicstarter

Ik lust graag een wijntje, maar ben al in december rustiger aan gaan doen. Met 4 feestdagen, 2 verjaardagen, 7 (8,9?) dagen dinergasten en 12 dagen logées die mee-aten en borrelden, schiet ik daar meer mee op dan in het doodsaaie januari.

(Pfff ik sta er zelf van te kijken nu ik het bij elkaar optel!) 

Vandaag super-makkelijk: ik zet de pasta-kliek van eergisteren in de oven. Met de geraspte kaas van gisteren erover. 

Hier dirnk ik al een tijd helemaal geen alcohol, dus voor mij niet speciaal nu met januari.
Vriend wel vermoed ik, al nam hij gister gewoon een biertje?
Wel ga ik ernstig minderen met suikers. Ik merk dat ik het een behoorlijke tijd heb losgelaten (sinds sinterklaas) en er echt zó een trek in kan hebben! Verslavend goedje. Vandaag is goed gegaan. Ik moet wel zorgen dat ik voldoende snaai dingen mee heb, zoals fruit, maiswafels, komkommers etc. Dan kan ik wat in mijn mond schuiven als ik trek voel opkomen. Er mogen ook wel een kilo of 3/4 vanaf, dus hoop dat er ook meteen mee te bereiken. 

Ik ga nu koken en maak macaroni. Geen zin in, maar gehakt al uit de vriezer gehaald gister, groente moeten ook op en man heeft kruiderij gehaald, dus het moet maar.

Wij aten zojuist boerenkoolstamppot met rookworst en spekjes.

Vanmiddag bij de lunch at ik een restje chinese bami, opgebakken met een restje haricot verts, 1 eieren, ketjap en crispy chili. Was heerlijk zo'n warme hartige lunch.
Ik doe niet aan dry januari. Ik drink al een tijd veel minder alcohol. Als ik er dan wel voor kies is het bewust en (meestal) met mate.

Heb trouwens sinds kort een sport/smartwatch. Die meet ook m'n slaapkwaliteit. De nacht van oud en nieuw was die heel slecht (volgens dat horloge dan  ). Zou kunnen komen door de alcohol. Wel iets om eens in de gaten te houden. Het zou ook kunnen komen doordat ik later dan normaal in bed lag. Sorry voor de offtopic

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.