Eten
yette
27-12-2023 om 12:05
We heben logées die vis eten, dus dat loont zich eindelijk weer eens. Het wordt een romig potje met zalm, tilapia en tijger-garnalen. Erbij gepofte aardappel, maïskolf, kruidenboter, boontjes en salade. Voor de niet-vis-eters een vegburger.
anijsblokje
27-12-2023 om 12:28
Ovenschotel met zuurkool, boekweit, paprika, komijnzaad, komijnekaas.
Jynta1981
27-12-2023 om 18:59
Wij zijn nu pas onderweg naar huis na een heerlijk dagje pretpark. Zo thuis hebben we nog allerlei kerstrestjes: quiche, carparcio, ragout, tomaat/mozzerella, soep, stokbrood. Voor ieder wat wils dus.
Mama-Inge
27-12-2023 om 19:01
Restje aardappelgratin voor man en mij.
Kinderen hadden aardappelschijfjes.
Daarbij sla, witlof en een snitzel.
MijnNaamIsHaas73
27-12-2023 om 20:39
Ik heb vandaag van de overgeschoten venkelknollen soep gemaakt met prei en aardappel. Dat aten we vooraf met uitgebakken spekjes.
Als hoofdgerecht even "normaal" een avg-tje van gekookte aardappelen, hamburger en bietjes die op moesten.
afrodite05
28-12-2023 om 07:53
Ik wilde van gisteren wat overhouden, omdat we vandaag naar een pannenkoekenboot zouden gaan al vrij vroeg (1600), dus dan konden we daarna nog wat kleins eten. Helaas werden we gisteren gebeld dat de boot niet vaart ivm hoog water. Man wil nu heel graag naar de lidl om een verse pizza te halen. Prima, we zien wel welke ze hebben liggen. Doen we het restje van gisteren wel als lunch ofzo.
Dolfje
28-12-2023 om 08:45
Wij eten gehaktballetjes en ik heb nog rucola, tomaat, komkommer dus dat.
ToetieToover
28-12-2023 om 12:21
Ik heb de laatste knolgroenten in de soep gemikt: halfje koolraap, kwart knolselderij, wortelpeterselie, aardappel en pastinaak. Op mijn standaard manier van soep maken: een uitje fruiten en daar een pot bouillon bij knikkeren en alles pureren als het gaar is. Deze keer als mosterdsoep, dus een paar flinke lepels mosterd erbij en wat koffieroom (want alle slagroom en wat daar op lijkt is wel op zo na de kerst). Spekjes uitgebakken en Tadaa: soep. Met zadencrackers met gerookte zalm.
Vanavond wordt het kipgehakt met prei-taugé-ui en nasikruiden, gerold in geblancheerde rode koolbladeren, afgebakken in de oven. De ovenschaal staat al klaar dan kunnen we vanavond na het sporten lekker uitgebreid douchen terwijl de oven kookt.
Moosey
28-12-2023 om 18:20
Hier alsnog geveld door de griep
Gister aten we restjes kerstdiner die ik had meegekregen van de vrienden waar we niet waren op eerste Kerstdag: aardappelpuree, rosbief en spruitjes. Vandaag maakt lief soep omdat ik zielig ben (ik had zelfs koorts! Bel de krant) Hopelijk gaat het morgen weer een beetje, want i ik heb 6 liter rauwe melk in de koelkast die omgezet moet worden in kaas..
Jynta1981
28-12-2023 om 18:28
Wij aten hapjes met vriendinnen. Ik maakte quiche met geitenkaas, prei, walnoten en zongedroogde tomaten. Verder waren er verschillende wrapjes, kaasjes, worst, filodeeghapjes, chips, nootjes, druiven etc. Dat was rond 16u, maar voldoende denk als avondeten. Vriend at ook elders, jongste aan het logeren en oudste eet naar volle tevredenheid een pizza.
Dolfje
28-12-2023 om 19:30
Beterschap Moos!
Ik moet nu morgenmiddag tot 18:00 uur werken dus trek een bakje erwtensoep uit de diepvries denk ik. Moet anders morgenvroeg boodschappen doen en koken maar wil gaan sporten en dan is de ochtend zo om.
MijnNaamIsHaas73
28-12-2023 om 21:01
Beterschap Moos!
Wij waren naar een superleuke voorstelling "het oneindige verhaal" in de schouwburg.
Daarna tapas gegeten, niet echt bijzonder maar wel lekker
yette
29-12-2023 om 07:25
Sterkte Moos!
Wij hadden gisteren gasten. Om op het laatste moment niet te lang in de keuken te hoeven staan, had ik een pan gele erwtensoep met een Arabisch tintje: sucuk, ras el hanout, veel knoflook. Erbij pides, olijven, schapenfeta, knoflookyoghurt en shoug.
Vanaf vandaag komt mijn schoonmoeder logeren en dan zoek ik ivm overprikkeling juist bezigheden om af en toe niet gezellig te hoeven doen. Dus de komende dagen kook ik wat ingewikkelder. Vandaag rendang, eiercurry, rijst en boontjes.
afrodite05
29-12-2023 om 07:25
Beterschap, Moos!
Haas, ik krijg meteen dat liedje van the neverending story in mijn hoofd, was het daar een voorstelling van?
Wij ontvangen vandaag schoonvader + partner en mijn moeder voor een lunch die uitloopt in theetijd. Dit ipv verplichte bezoekjes met kerstdagen/oud en nieuw. Schoonvader + partner houden meer van zoet en wij zijn meer van hartig, dus zo is er (hopelijk) voor ieder wat wils. Ik heb gisteren al champignonsoep gemaakt en een soort kaneelbroodjes van croissantdeeg (deeg uitgerold, mix van suiker+kaneel erop gestrooid, weer opgerold, in plakken gesneden en in een muffinvorm afgebakken). Ik ga straks in de benen voor een citroentulband waar ook nog citroenglazuur op moet, dus hopen dat hij op tijd is afgekoeld. Verder heb ik pittige gehaktflapjes gemaakt en er komt ciabattabrood op tafel met filet americain, paling, zalm, brie en kipkerriesalade. Lijkt me meer dan genoeg. Restjes kunnen door naar de 31e en ik heb mijn moeder gevraagd een bakje mee te nemen voor een restje soep. Restjes kaneelbrood geven we wat mij betreft mee aan schoonvader, tulband kunnen we ook wat van meegeven.
Voor vanavond maak ik een simpele salade van bietjes, linzen, feta en walnoot, zodat we toch nog wat groente binnenkrijgen.