Eten
Mama-Inge
26-12-2023 om 08:24
Mijn schoonouders komen vandaag hier
En we gaan bij de Chinees eten halen
Koreveen
26-12-2023 om 08:31
Afrodite, zij zijn hier de enige waarvan ik het weet. Ze bezorgden het dus heel makkelijk. Balen van je tong en dat het allemaal niet mee zat.
Dorestad, veel sterkte
Teigera
26-12-2023 om 08:35
Iedereen fijne Kerst gewenst, mochten de omstandigheden niet ideaal zijn dan toch hopelijk een fijn momentje op de dag!
@afrodite: eatsous.com geeft je veel mogelijkheden om maaltijden te bestellen bij restaurants, die je thuis nog even 'af' moet maken.
Wij kregen op Kerstavond mijn schoonvader en zwager te eten, op verzoek van de frutjes gingen we gourmetten. Dat bleek zwager nog nooit gedaan te hebben, dus dat was leuk. Had verschillende vlees en vega opties, en als bijgerechten een frisse tomatensalade, sperziebonen met nootjes en citroen, en hasselback potatoes. En natuurlijk brood. Toe Viennetta. Wat heeft Ola dit jaar gedaan? Ik zag overal reclame voor Viennetta, het werkte nog ook want ik ben er niet dol op (in m'n jeugd wel gegeten), maar op verzoek van de frutjes hebben we dit dus gekocht. "Mama wat is dat, het ziet er lekker uit, kunnen we dat kopen?"
Gisteren Kerstbrunch met mijn kant van de familie, erg gezellig en lekker. Mijn ouders verzorgden alles, wij hoefden per gezin alleen een gerechtje mee te nemen. Frut I wilde graag koken en koos voor gevulde eieren. In de avond kookte lief: vooraf vitello tonnato en carpaccio met een rucolasalade, hoofdgerecht was kalkoenrollade met cranberrysaus, aardappelgratin en groene asperges. Toe maakte ik Eton Mess met frambozen.
Vanavond is het mijn beurt. Frut maakt "Kerstsoep" als eerste gang, ze wilde een sjieke soep, het is op basis van bouillon met knolselderij, aardappel en garnalen. Hoofdgerecht is zalm uit de oven met citrusvruchten en gremolata, met gewokte spinazie en gebakken aardappelwedges erbij. Toe nog een keertje Viennetta
, zo'n ding krijg je niet in 1x op.
FaithfulDuck87
26-12-2023 om 09:24
hier wordt het: biefstukpuntjes, krulfrietjes en een salade. Ben vandaag alleen en dat vind ik helemaal niet erg, al 2 drukke dagen gehad.
Dolfje
26-12-2023 om 10:17
Wij hebben alle verplichtingen ook achter de rug.
Gisteren dus weer bakplaat, had geen voorgerecht gemaakt want het is altijd al zoveel. Had tomaat, komkommer en ananas voor erbij maar ik was de enige die tomaat en komkommer gegeten heeft. Moeder had Eton mess gemaakt en daar hebben we nog een kommetje van over. En een hoop fruit, dat kan ik zo mooi in mijn ontbijt shake doen.
Vandaag wil ik mosterdsoep maken en we hebben carpaccio en nog stokbrood over waar ik dan toastjes van maak en dan is het wel genoeg. Moet wel nog even naar de winkel voor wat dingetjes zoals spekreepjes en rucola.
Hier schijnt eindelijk de zon dus ik heb net al een ommetje gemaakt en ga straks naar de sportschool.
Moosey
26-12-2023 om 10:36
Fijne kerst allemaal!
Hier gaat het allemaal niet zoals gepland. Liefs blafhoest is erger geworden (we hebben de conclusie ‘bronchitis’) getrokken) en die van mij ook, hoewel lang niet zo erg als die van lief. Ik ging gisteren dus alleen naar de familie voor lunch, dat was wel heel erg gezellig. Zéker sinds al mijn nichten en neven volwassen zijn heb ik toch wel echt een leuke familie eigenlijk. Met de broers en zus kan ik het ook goed vinden hoor, maar die jongere garde ligt me erg goed (en ik hen ook gelukkig
)
Wel vrij bizar dat ik volgend jaar al twee keer oudtante wordt. Dat woord associeer ik enorm met bejaarde mensen, wat logisch is want zowel mijn vader als moeder zaten aan de jongere kant van een groter gezin, en ik ben ook de jongste thuis. Dus de oudtantes die k überhaupt heb gekend waren antiek
Toen teruggegaan naar lief, samen erwtensoep opgezet (lang leve de Instant Pot, binnen drie kwartier klaar!) en nog een spelletje gedaan maar eigenlijk waren we daar allebei te moe voor. Hij was ook wel echt chagrijnig/verdrietig, wat ik natuurlijk wel snap, maar voor mij werd t er ook niet gezelliger op.
Dus nou ja, vandaag nog maar effies rustig aan, en vanavond hoop ik toch eigenlijk echt wel naar de vrienden te gaan. Lief blijft thuis. Zo eerst maar eens even naar buiten, een stukje zelfgemaakte stol bezorgen bij mijn bejaarde vriendin op het dorp. Dat moet ik trouwens echt het recept even van opschrijven, want die is me toch een partij schandalig lekker geworden! Zelfs mijn jongste broer die toch heel behoorlijk kookt en erg goed bakkende dochters heeft was er diep van onder de indruk.
Ted68
26-12-2023 om 12:32
Na gisteren eerst geskied te hebben en hebben we daarna kaasfondue gegeten. Vandaag ga ik alleen nogmet de honden het bos in,en verder doeik echt niets: Man en zwager maken Mante ( turkse ravioli met yoghurt saus) .
MijnNaamIsHaas73
26-12-2023 om 13:44
Klinkt weer goed allemaal!
Wat sneu voor je vriend Moos!
Wij zijn onderweg naar mijn schoonouders en daar eten we een restaurantmenu. Ik geloof wel vier gangen en een amuse waarbij het voor- en hoofdgerecht uit meerdere gerechten om te delen bestaan.
Dewi-Sri2
26-12-2023 om 14:10
Ik ben net klaar met de coq au vin, die staat nu heel zachtjes te pruttelen. De rodekoolsla heb ik eergisteren al gemaakt, ik doe er nog wat gewone sla bij en het stokbrood is vanmorgen gehaald. De kaas is uit de koeling, evenals de vijgencompôte. En nu even rust!
Bij de Intermarché deden ze totaal niet moeilijk over de scheermessen. Ik had ze meegenomen als bewijs in een plastic zakje. Ze vroegen heel beleefd of ik het zakje soms terug wilde
.
Dorestad
26-12-2023 om 14:29
dank jullie wel voor jullie reacties. Alle anderen hier die met ziekte te maken hebben wens ik veel sterkte toe.
Wij hebben gisteren wederom in het personeelsrestaurant gegeten. Een Portugese crèmesoep. Daarna een kalkoeniets met gestoofde witlof, aardappelgratin, stoofpeertjes, rauwkost. Nagerecht chocolademousse met slagroom.
Het was kerst, ik besloot toch maar netjes te gaan, dus panty, rokje, hoge hakken. Toen liet 1 van ons de soepkom bij de kassa vallen. Daar lag ik in mijn nette outfit de vloer te dweilen. We kregen enorm de slappe lach. Heel ontspannend deze ontlading....
FaithfulDuck87
26-12-2023 om 17:13
ik zit eigenlijk nog erg vol. Had als lunch wat plakjes stokbrood met kruidenboter uit de oven en later nog een appel met een mix van suiker en kaneel, wat ik nog over had.
Ik denk dat ik alleen wat krulfrieten in de airfryer gooi.
afrodite05
27-12-2023 om 08:27
Op wat snotneuzen na zijn wij weer beter. Ik ga vanavond een wokgerechtje maken met udon noodles, veel groente (peultjes, bosui, julienne wortel, champignons) en teriyakisaus. Daarbij een krokante kipburger uit de airfryer. Stiekem hoop ik dat er wat over blijft voor morgen.
FaithfulDuck87
27-12-2023 om 10:52
ik heb nog biefstukpuntjes liggen, die op moeten, dus die bak ik en ik maak het denk ik wat oosters in een ketjapsaus, hierbij wat groente gebakken en mie of rijst erbij.