Eten
Koreveen
20-12-2023 om 20:15
GB, het is dit restaurant https://a-la-damaris.com/ Echt een aanrader maar wel ruim van tevoren reserveren. Op haar site staan ook megaveel lekkere recepten
Snert van gisteren was heerlijk en vandaag uiteraard nog lekkerder
Moirmel
20-12-2023 om 20:40
Friezinnetje schreef op 20-12-2023 om 16:39:
Aangezien de man van Yette niet langs is geweest, eet ik vanavond deel 2 van de zuurkoolovenschotel
Verdorie Yette, wel een beetje meewerken hé. Hoe kan ik nu ooit carrière maken als voedselkoppelaar?
Hier was het spinaziepuree met worst. Ook de komende dagen wat simpele dingen zodat we zondag en maandag extra genieten.
Dolfje
20-12-2023 om 21:11
Ik heb voor morgen gehakt uit de diepvries gehaald dus kan er nog alle kanten mee op.
yette
21-12-2023 om 00:59
Friezinnetje schreef op 20-12-2023 om 16:39:
Aangezien de man van Yette niet langs is geweest, eet ik vanavond deel 2 van de zuurkoolovenschotel
Hè, ik lees dit nu pas. Is er nog iets over?
FaithfulDuck87
21-12-2023 om 07:31
yette schreef op 21-12-2023 om 00:59:
[..]
![]()
Hè, ik lees dit nu pas. Is er nog iets over?
![]()
nee, nu is het op.
Volgende keer zal ik het eerder aankondigen
Jynta1981
21-12-2023 om 11:47
Oudste heeft vanavond Gala op school en een vriendin van haar eet ook mee. Ik maak dus was veiligs: pasta met spinazie, hamblokjes, champignons, uitje, roomkaas en pijnboompitjes.
Morgen heb ik een rollade, met pommes duches (?) en broccoli. Allemaal kerstige dingen in de aanbieding en hier had ik trek in. Bij de rollade maak ik een champignonsausje.
GeorgieBrown
21-12-2023 om 14:26
Koreveen schreef op 20-12-2023 om 20:15:
GB, het is dit restaurant https://a-la-damaris.com/ Echt een aanrader maar wel ruim van tevoren reserveren. Op haar site staan ook megaveel lekkere recepten
Snert van gisteren was heerlijk en vandaag uiteraard nog lekkerder
Hey thanks. En het plan is ook meteen al gemaakt.
GeorgieBrown
21-12-2023 om 14:38
Gisteren at en kookte ik bij mijn ouders. Indiase curry met spruitjes (ipv bloemkool, daar is mijn vader niet dol op), aardappel, kikkererwten en champignons. Ik had er raita bij gemaakt. Met witte rijst. Was allemaal erg lekker.
Ik ga vandaag denk ik minestrone maken, ik heb nog allerlei kleine beetje groente (boontjes, bleekselderij, aardappel, snijbonen, spruiten, groene kool, wortel, paprika, wat kikkererwten). Dat eet ik dan of vandaag of morgen. Ik heb ook spinazie, en mss heb ik daar meer trek in vandaag.
afrodite05
21-12-2023 om 15:12
Hier weer die aardappeltortilla-achtige situatie van laatst, met gebakken spekjes en ui erdoor. Erbij sperziebonen.
yette
21-12-2023 om 15:36
Jynta1981 schreef op 21-12-2023 om 11:47:
Oudste heeft vanavond Gala op school en een vriendin van haar eet ook mee. Ik maak dus was veiligs: pasta met spinazie, hamblokjes, champignons, uitje, roomkaas en pijnboompitjes.
Morgen heb ik een rollade, met pommes duches (?) en broccoli. Allemaal kerstige dingen in de aanbieding en hier had ik trek in. Bij de rollade maak ik een champignonsausje.
Onze dochter studeert al een tijdje, maar als ze vroeger met vriendinnen ging stappen, maakte ik vaak iets met véél knoflook voor ze.
(yep, ik ben een rotmoeder
)
Vanavond bulgur met gegrilde groenten & Syrische kaas, tzatziki, turks platbrood.
Jynta1981
21-12-2023 om 16:38
Hahahahahaha goede tip Yette! Het is een vrij onschuldig kerstgala op school, maar ik gooi er voor de zekerheid wat extra knoflook door ✅️
Dolfje
21-12-2023 om 17:33
Ik heb in de wok het gehakt gegooid met ui en knoflooksambal broccoli en sperziebonen en ketjap en bak er een ei bij.
MijnNaamIsHaas73
21-12-2023 om 19:23
Gisteren hadden de kinderen kerstdiner op school. Man en ik aten na afloop het restant van de tomatensoep en wat gestoomde gyoza uit de vriezer.
Ik had de tomatensoep per ongeluk te pittig gemaakt, oeps! Oudste had geen klachten van zijn klasgenoten gehoord gelukkig.
Vandaag aten we pasta pesto met kip, courgette en kastanjechampignons.
Ik las nog even terug over het veganistische diner van KV. Ik vind olijvensoep echt fascinerend. Ga ik binnenkort maken. Ik vond daarvan helaas geen recept op de site van het restaurant, maar wel een andere aantal recepten.