Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

klinkt goed, KV, dat veganistische diner. Is het een restaurant in jouw 'hood'? 

Gisteren was ik laat thuis wegens een 'borrel' (alcoholvrije Jip en Janneke champagne) op werk. Dus ik maakte snelle fried rice met wortel, snijbonen, kool en lente ui. Gebakken uitjes en kimchi erbij. 

Zonet aten we aardappel-knolselderij gratin en citroenboontjes. De gratin was echt top gelukt. 

yette

yette

19-12-2023 om 20:03 Topicstarter

MijnNaamIsHaas73 schreef op 18-12-2023 om 14:31:

[..]

(...)

@yette, waarom eet jij niet iets anders op zo'n moment? Een bakje uit de vriezer ofzo

Ik wil de kinderen graag het goede voorbeeld geven   

(en we hebben zelden één persoons-porties in de vriezer, kleinere kliekjes eet ik de volgende dag als lunch) 

Vandaag tajine met ratatouille-groenten, hele tarwekorrels, veel verse peterselie en wat korriander, gele ras el hanout en zhoug (pittige yeminitische groene saus, véél lekkerder dan tabasco & co.). waar ik vanmiddag weer eens een fles van heb gemaakt. Erbij lamsmerguez, platbrood, knoflookolijven en Turkse yoghurt met zhoug. 

Zakje uit de vriezer gepakt, met een stoof van zoete aardappel, spinazie, koriander, pinda's en dat opgewarmd geserveerd met rijst. Makkelijk en lekker.

vandaag een soepje van Tomkha pasta met kokosmelk, spinazie, gekookt ei en garnalen met een paar stukjes socca

en

ovenschotel van blokjes pompoen met blokjes brood (knoflook, rozemarijn) en geitenkaassaus er overheen, met rode kool met rozijnen en sinaasappel en gerookte kipfilet. Beetje, ehm, eclectisch wel. Leuke kleuren ook want ik strooide nog met wat rucola en spinazie. 

Wij eten vanavond ook iets uit de diepvries: de kipstoof met mosterd, prei en snijbonen van laatst. Dat "restje" had man in een vrij grote bak gedaan, waardoor het veel ruimte in de diepvries inneemt. Nu past er weer een brood in als ik boodschappen ga doen

yette

yette

20-12-2023 om 09:42 Topicstarter

'Verse' tortellini met kaas, dikke saus van geroosterde puntpaprika & knoflook (met een staafmixer) en verse basilicum, salade van wat ik zoal vind. 

Ik vind twee pakjes gedroogde oesterzwammen in de kast. "Te gebruiken tot 12 maanden na 1 april 2021" (geen grap). Zal ik ze toch gaan wellen vanavond en kijken wat er gebeurt? Het plan is dus volkoren fussili met oesterzwammen en parmezaanse kaas. Salade erbij, met vooral puntpaprika erin.

Ik ben alleen met 1 kind thuis. En voel me vanavond niet verplicht te koken; dus diepvries pizza...

Ik ben inspiratieloos dus ga dadelijk eerst even naar de sportschool en dan de Ah of jumbo in. En naar de slager want moet nog vlees bestellen voor de gourmet /bakplaat zondag en maandag. De winkels zijn wel open maar het kan maar vast besteld zijn zodat ik het zondag kan ophalen.

De heer des huizes slacht nu een rode kool van ruim 3 kilo. Deel kookt hij met abrikozen en nog een stuk op 10 ingrediënten.  Een deel wordt salade. Daarbij gekookte aardappelen, gewoon in de schil.  Kool en piepers uit tuin ouders. Een runderlapje erbij.  Niet mijn favoriete groente maar ja....
Toetje: Griekse yoghurt met wat men erdoor wil. Dat kan schep zelfgemaakte vruchtencompote zijn. Of havermout,  psylliumvezels.  Of zelfgemaakte muesli.  
Dan zitten we voor vandaag weer goed in eiwitten,  koolhydraten en vetten. 

Maar er werden net ook 2 kerstpakketten bezorgd met in de 1 een pond bonbons van een bakker hier uit de buurt. Eigenlijk lachen die mij toe...

Vanavond rode kool met koekkruiden en cranberry’s, hachee en aardappelpuree

en

lunch was spicy pompoensoep met zadencrackers en hartige kwark met in ieder geval paprika.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-12-2023 om 16:39

Aangezien de man van Yette niet langs is geweest, eet ik vanavond deel 2 van de zuurkoolovenschotel

anijsblokje schreef op 20-12-2023 om 10:04:

Ik vind twee pakjes gedroogde oesterzwammen in de kast. "Te gebruiken tot 12 maanden na 1 april 2021" (geen grap). Zal ik ze toch gaan wellen vanavond en kijken wat er gebeurt? Het plan is dus volkoren fussili met oesterzwammen en parmezaanse kaas. Salade erbij, met vooral puntpaprika erin.

Het zal wel niet gaan ontploffen, toch?  Nee ik zou het wel proberen. Het is gedroogd, wat kan ermee gebeuren? Ziet het er nog gewoon goed uit? Ruikt het als paddenstoel (paddenstoelen ruiken niet echt lekker, maar ja)? Dan zal het ook wel smaken. Al zou ik ze dan sneller door een tomatensaus gooien ofzo, helemaal zo op zichzelf staand zou ik toch bang zijn dat ze muf zijn geworden. 

Frut I kookt vanavond en maakt "haar lievelings" (maar ze eet als een bootwerker de laatste tijd, álles is ineens lekker, we noemen de frutjes thuis al de sprinkhanen, ffffrrrrt en weg is het): pastasalade met honingmosterddressing, uitgebakken spekjes, tomaten, komkommer, sla, gerookte kip, avocado.

Hier wordt het een Grieks-achtige salade met kipkebab en ik maak een knoflooksausje met kwark.

@Teigera: Het ruikt muffig en voelt heel slap. Ik ga het misschien nog wel ergens doorheen gooien maar heb vanavond uiteindelijk maar brood gegeten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.