Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-12-2023 om 16:48

Moirmel schreef op 18-12-2023 om 12:41:

[..]

Komaan! Nodig dan tenminste de man van Yette uit zodat zij iets anders kan eten.

hij mag komen hoor, heb wel voor 2 personen  

Vanavond zoete aardappel friet met creme fraiche, en een runder slavink.

afrodite05 schreef op 18-12-2023 om 16:34:

[..]

Ok, ik kan het niet laten, categorie ongevraagd advies:

Tomatensoep met linzen, courgette en chorizo. Snijd een chorizoworst in kleine stukjes en bak 5 min in een soeppan zonder olie. Snijd intussen 2 courgettes in stukjes, doe die bij de chorizo en roer door. Voeg 2 blikken gepelde in stukjes gesneden tomaten toe. Vul beide blikken met water (zo pak je de restjes mee) en voeg dat ook toe aan de soep. Breng aan de kook. Voeg dan 2 blikken uitgelekte linzen toe, roer nog even door en serveer. Lekker met stokbrood met kruidenboter.

Deze ga ik zeker eens maken!

Het diner bij het vegan restaurant was echt megalekker: amuse was een pompoenpannenkoekje met kweeperen chutney.
Voor was pittige olijvensoep met een roompje erin en een salade van rucola met gekaramelliseerde appel en peer. Hoofd was romige aardappelpuree met tahin en topping van pijnboompitten en hazelnoten + tunesische spinazie met witte bonen + geroosterde bloemkool en bleekselderij met piment en granaatappelpitjes.
Toe was nootmuskaatcake met dadel-kardemom ijs

Alles was zo geweldig gekruid. Alles ging schoon op.

Zondag was ik de hele dag op pad en aten we pizza met salami, paprika en champignons. 
Vandaag AGV'tje: krieltjes uit de oven met rode bietjes en een runderhamburger uit mijn Wildernisvlees-kerstpakket van mijn vrijwilligerswerk.

yette schreef op 18-12-2023 om 09:36:

Liefde is ... vandaag zuurkoolstamppot met rookworst op tafel zetten & eten omdat De Vader daar dol op is

Om het ook voor mij enigzins aantrekkelijk te maken, kook ik de zuurkool compleet dood en gaat er véél zoet gebakken ui in.

Voorgerecht: maagtabletje.

Bijgerecht: een flink glas melk.

(anders ligt ik vannacht wakker van het maagzuur)

Jomig, eet jij dan niet wat anders? Ik pak dan desnoods een boterham of bakje yoghurt

Koreveen schreef op 18-12-2023 om 19:20:

[..]

Jomig, eet jij dan niet wat anders? Ik pak dan desnoods een boterham of bakje yoghurt

Precies, of kook een extra portie en vries dat voor hem in, dan heeft hij er nog een keer plezier van en hoef jij het niet te eten 

Ik vind dit recept met linzen erg lekker en lekkere winterkost: https://eetlustig.blogspot.com/2014/10/stoofpotje-met-linzen-pastinaak.html?m=1

Voor vanavond pastasaus uit de vriezer gehaald. Daarbij dus pasta en een simpele salade.

Wij hadden gister dus 'restjes uit de vriezer', maar dat is toch niet echt een succes hier thuis. Het is dan eerder eten omdat er nou eenmaal wat in moet, meisjes kunnen moeilijk kiezen (gister keuze uit 3 dingen, wilden ze liever alledrie niet 🤔). Man eet sowieso liever vers en allemaal hetzelfde... Nou ja, er zijn weer 3 restjes 'op'. 

Man heeft ook een bakje uit de diepvries gehaald voor vanavond, ik weet niet wat. Iets wat hij zelf gemaakt heeft eens volgens mij.
Ik moet werken en normaliter ga ik tussendoor naar huis maar begin vandaag later dus blijf op kantoor. Moet alleen nog wel even wat te eten halen dan. 

Ik heb nog wildzwijn in de vriezer. Dus maak geschnetzeltes. Maak spaetzli erbij, en wat bieten salade.

Ik slinger zo de slowcooker aan en ga een grote portie erwtensoep maken. Dat eten we vanavond en morgen, er gaat een portie in de vriezer en een portie naar onze buurtjes

Hier gemak: frietjes uit de airfryer, kip (nog even bedenken hoe) en een zak gegrilde groente die de wok in gaat.

Dank voor de recepten met linzen!

Wij eten vanavond een simpel avg'tje van de bakplaat: aardappeltjes, worteltjes en kipfilet

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-12-2023 om 16:36

snert, (en ik weet nu zeker dat het snert is)

Friezinnetje schreef op 19-12-2023 om 16:36:

snert, (en ik weet nu zeker dat het snert is)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.