Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

17-12-2023 om 19:13 Topicstarter

Lui dagje: ik hang op de bank en krijg zometeen verse patat, een Gelderse schijf en wat plakjes komkommer. 

Ik had dus nog van die hete bouillon in de diepvries en daar met een zak soepgroenten en extra water een soep van gemaakt. Verder hadden we dumplings die ik gestoomd heb. Sausje gemaakt met soja, ketjap en crispy chili flakes ( potje).
Vandaag eten we pompoenblokjes uit de oven met chipolataworstjes.

Orecchiette met broccoli"pesto" en Parmezaan en pijnboompitjes wordt het vanavond. 

yette

yette

18-12-2023 om 09:36 Topicstarter

Liefde is ... vandaag zuurkoolstamppot met rookworst op tafel zetten & eten omdat De Vader daar dol op is  

Om het ook voor mij enigzins aantrekkelijk te maken, kook ik de zuurkool compleet dood en gaat er véél zoet gebakken ui in. 

Voorgerecht: maagtabletje. 

Bijgerecht: een flink glas melk. 

(anders ligt ik vannacht wakker van het maagzuur)

Ik ga een instagramrecept maken, met rode linzen, spinazie en tomaat. Ik ben benieuwd. 

oeh, pompoen! Goed idee Dolf. Er liggen pompoentjes van eigen oogst in de kelder waar ik nooit aan denk omdat lief niet zo van pompoen houdt. Maar ik ben er dol op. Vanavond roosteren met ui en walnoten. Beetje rucola erbij wellicht. Lief eet elders. 

Hier een Hollands AVG'tje: aardappel(puree), braadworstje en bloemkool. 

Vandaag stoofvlees met Provençaalse aardappels uit de oven. Nog maar weinig stoofvlees gemaakt en niet zeker van de kwaliteit van het vlees, dus hoop dat het goed gaat. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-12-2023 om 12:18

zuurkoolschotel met gebakken ui, spekjes en rookworst 

Friezinnetje schreef op 18-12-2023 om 12:18:

zuurkoolschotel met gebakken ui, spekjes en rookworst

Komaan! Nodig dan tenminste de man van Yette uit zodat zij iets anders kan eten.

Moirmel schreef op 18-12-2023 om 12:41:

[..]

Komaan! Nodig dan tenminste de man van Yette uit zodat zij iets anders kan eten.

Haha!

@yette, waarom eet jij niet iets anders op zo'n moment? Een bakje uit de vriezer ofzo

Ik ga vanavond uit eten met collega's. Veel zin in, pincho's en tapas 😋

Sta nu een enorme pan boerenkool te maken (geïnspireerd door jullie 😁). Lekker vanavond en in bakjes in de koelkast of vriezer.

anijsblokje schreef op 18-12-2023 om 09:40:

Ik ga een instagramrecept maken, met rode linzen, spinazie en tomaat. Ik ben benieuwd.

Mocht het bevallen, wil je het recept dan delen? Mijn repertoire kan wel wat nieuwe recepten met linzen gebruiken

Op het menu vanavond gebakken rijst met veul groente (prei, wortel, witte kool, boontjes) en gebakken ei

RoosOpJeHoed schreef op 18-12-2023 om 16:07:

[..]

Mocht het bevallen, wil je het recept dan delen? Mijn repertoire kan wel wat nieuwe recepten met linzen gebruiken

Ok, ik kan het niet laten, categorie ongevraagd advies:

Tomatensoep met linzen, courgette en chorizo. Snijd een chorizoworst in kleine stukjes en bak 5 min in een soeppan zonder olie. Snijd intussen 2 courgettes in stukjes, doe die bij de chorizo en roer door. Voeg 2 blikken gepelde in stukjes gesneden tomaten toe. Vul beide blikken met water (zo pak je de restjes mee) en voeg dat ook toe aan de soep. Breng aan de kook. Voeg dan 2 blikken uitgelekte linzen toe, roer nog even door en serveer. Lekker met stokbrood met kruidenboter. 

Bietjessalade met linzen, walnoot en geitenkaas. Doe 400gr in stukjes gesneden (gekookte) biet in een grote kom. Voeg 1 blik afgespoeld linzen toe. Meng er wat olijfolie, zout, peper en een zuurtje door (een lekkere azijnsoort of gewoon wat citroensap). Meng de zachte geitenkaas in stukjes gesneden door de salade en voeg vlak voor het serveren wat walnoten toe. Ipv geitenkaas kan je ook feta gebruiken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.