Eten
Jynta1981
11-12-2023 om 18:30
Vandaag de lasagna, ik vind het altijd maar een beetje mwah. Misschien ook eens een laagje spinazie erdoor doen, ben dol op spinazie.
Morgen eten we pasta pesto met kip en erwtjes. Lekker snel en makkelijk.
Moosey
11-12-2023 om 22:34
Ik lunchte met de rest caldo verde, die erg lekker was. Voor ‘s avonds haalde ik een bakje pindacurry uit de vriezer, daar kookte ik dikke rijstnoodles bij en at er wat gefermenteerde meiraap en rettich bij. Lekker. Ik moet maar echt gericht soms groenten gaan kopen om te fermenteren, want ik kan er wel aan wennen, vaak zoiets zouts/zuurs/knapperigs bij het eten.
Teigera
12-12-2023 om 08:21
Wij eten nasi vanavond, enigszins geinfluenced door hier, iemand at het laatst en toen dacht ik hé, lekker! Dus nasi, met roerbakgroenten, tofu, omeletreepjes en kroepoek.
Dolfje
12-12-2023 om 08:39
Wij eten gehaktballetjes in pastasaus uit zak met broccoli want dat moet op.
yette
12-12-2023 om 09:08
Geroosterde zoete aardappel in een saus met oa tomaten, limoen & cardamom (Ottolenghi, Flavour) met notenrijst.
irmaladouce
12-12-2023 om 09:14
Wij eten chili sin carne (zwarte boontjes, maïs, uien, rode puntpaprikas, chipotle in adobosaus) in wraps. Met shredded salad, guaca en zure room.
Ted68
12-12-2023 om 10:47
Ik heb bewondering voor al die vrouwen die regelmatig werken en ook nog koken als ze thuis komen....Ik ben net met een regelmatige job begonnen ,echt van 8 tot 17 uur. En opeens vind ik koken een hele stress....Gisteravond spaghetti bolognaise...Vandaag vrij , en morgen ook...Dus vanavond eten we rösti, broccoli, salade en een karbonade. En ideeën ga ik dan vanmiddag voor de donderdag en vrijdag zoeken.
Dolfje
12-12-2023 om 14:53
Als ik van 8-17 gewerkt zou hebben zou ik ook geen zin meer hebben om te koken. Voorheen was ik op woensdag en vrijdag pas na 18:00 thuis, maar wel vaak de ochtend vrij en kookte dan of ik haalde iets uit de diepvries.
yette
12-12-2023 om 15:47
Toen ik nog werkte, haalde ik vaker wat af dan nu
Maar ik was ook een stuk creatiever met vooruit plannen. Ik kookte vaak dubbele porties waarvan ik dan een of twee dagen later weer nèt iets anders maakte. De kliek werd dan bijv. een ovenschotel, soep of maaltijdsalade, want dat soort gerechten zet je met reeds gekookte ingrediënten zó in elkaar. Vaak splitste ik de kliek ook op. Van de rijst en curry met kipfilet en boontjes, gebruikte ik op dag 2 de rijst voor nasi en op dag 3 kwam die curry dan weer op tafel maar dan fijngehakt door pinda- of kokossoep met naan erbij.
ToetieToover
12-12-2023 om 16:12
Ted68 schreef op 12-12-2023 om 10:47:
Ik heb bewondering voor al die vrouwen die regelmatig werken en ook nog koken als ze thuis komen....Ik ben net met een regelmatige job begonnen ,echt van 8 tot 17 uur. En opeens vind ik koken een hele stress....Gisteravond spaghetti bolognaise...Vandaag vrij , en morgen ook...Dus vanavond eten we rösti, broccoli, salade en een karbonade. En ideeën ga ik dan vanmiddag voor de donderdag en vrijdag zoeken.
Het is altijd even wennen aan een nieuw ritme. En misschien kun je delegeren? Ik kookte gisteren vooruit zodat ik op de onmogelijke tijd van 18:00 uur kan gaan sporten en ik toch in 5 minuten mijn stoofpotje voor mijn hongerige neus heb staan daarna als ik thuiskom. Ik kijk er nu al naar uit
.
Moirmel
12-12-2023 om 16:56
Ted68 schreef op 12-12-2023 om 10:47:
Ben dan wel geen vrouw, maar toen ik nog werkte kookte ik vaak 's morgens (muziekje, wijn, lekker rustig). Mijn werk liep van 19u tot 6 ongeveer, als ik dan 's morgens thuiskwam was het eerst de ochtendrituelen en wanneer partner en stiefzoon vertrokken waren deed ik dan meestal wat huishoudelijke taken en maakte ik al wat zaken klaar voor het avondeten.
Stelde mijn weekmenu toen ook wel zo op dat het paste met de werkdagen en ik vooraf of groter kon koken.
FaithfulDuck87
12-12-2023 om 17:38
ik zou vandaag bami eten, maar op het werk stond er vis op het menu met gebakken aardappeltjes en 3-kleurige wortels. Dus dat gegeten, en dan morgen bami
Koreveen
12-12-2023 om 17:59
Wij werken allebei ook hele dagen. Ik prep veel en maak grotere porties die we over 2 dagen eten of in de vriezer gooien. En ik heb een paar snel te maken happen in mijn repertoire die ik altijd kan maken als ik geen puf meer heb.
Gisteren aten we auf wiederschnitzel met ovengeroosterde wortel en aardappels.
Lief heeft kerstborrel dus ik heb een zelfgemaakte tomaten paprika soepje uit de vriezer getrokken wat ik eet met een tosti geitenkaas
anijsblokje
12-12-2023 om 18:19
Pompoensoep met een verdwaalde wortel hier.
@Ted: Waarom zouden alleen vrouwen koken? Hier inderdaad ook vaak 2x hetzelfde eten, of net-een-beetje-anders of met hulp van de vriezer. Iets afhalen of niet-zelfgemaakt-eten komt niet vaak voor, als het 1x per maand is vind ik dat veel. Waarschijnlijk is het gewoon even wennen aan een nieuw ritme voor je. Werkte je eerder halve dagen of minder uur per dag ofzo?
(Mijn Ethiopische maaltijd van vorige week was dus inderdaad in een restaurant!)