Eten
yette
06-12-2023 om 12:12
BritgetJones007 schreef op 06-12-2023 om 08:26:
wat smaakt er lekker bij/ in de kaasfondue?
En hoe maak je zelf kaasfondue
Wij eten het met verschillende soorten stokbrood en een salade. Ook wel eens wat kort gekookte groenten erbij gedaan zoals broccoli en spruitjes. Of rauwe champignons. Maar aangezien ik kaasfondue een makkelijke maaltijd vind, wil ik dat meestal zo houden en blijft het bij brood.
Ik gebruik ongeveer dit recept, met witte wijn. Maar dan óók nog met kirsch en een snufje versgeraspte nootmuskaat.
Dewi-Sri2
06-12-2023 om 13:49
Hier staat sinds vanmorgen een pan rendang te pruttelen. Ik maak er wat sambal goreng boontjes bij, lekker makkelijk.
Dolfje
06-12-2023 om 14:06
BritgetJones007 schreef op 06-12-2023 om 08:26:
wat smaakt er lekker bij/ in de kaasfondue?
En hoe maak je zelf kaasfondue
Brood, komkommer en tomaatjes, soms kleine augurkjes. Meer vind ik niet nodig.
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/kaasfondue
Ik laat de wijn weg en gebruik bouillon of bier.
Dolfje
06-12-2023 om 14:06
ToetieToover schreef op 06-12-2023 om 08:59:
[..]
1) niets
2) geen idee
Ik heb het 1x gemaakt maar ik vond het niet lekker. En ik houd dus echt van kaas!
Dolfje
06-12-2023 om 14:15
En nu heb ik ook zin in kaasfondue maar man houdt er niet zo van dus hooguit een keer per jaar hier op tafel.
Misschien pre-kerstavond die zaterdag of zo.
Kerstavond gaan we steengrillen /gourmetten /bakplaten bij schoonouders. Ik haal vlees voor schoonouders en man en mezelf en schoonzus voor hun gezin ( elk dus voor 4 personen) schoonmoeder zorgt voor brood etc en toetje en voorgerechtje moeten we nog even verdelen.
Eerst kerstdag komen mijn moeder en broer hier dan wordt het ook bakplaten. Moet even bedenken dat we dan niet 2 dagen hetzelfde vlees hebben maar beetje variatie. Mijn moeder zou iets bakken voor na.
Tweede kerstdag zijn we samen thuis en dan haal /maak ik hapjes denk ik. Misschien een mosterdsoep, kan die soep natuurlijk ook maken voor voorgerecht op eerste kerstdag al
Waarschijnlijk gaan we daarna nog borrelen ergens in een café.
Weten jullie al wat je doet?
RoosOpJeHoed
06-12-2023 om 14:32
Eerlijk gezegd ben ik blij dat Sinterklaas weg is, dus Kerst wil ik nog even niet aan denken. Wel gaan we één van de twee dagen bij een leuk tentje ontbijten. Ligt midden in het bos, dus hopelijk is het dan mooi weer, plakken we er een boswandeling aan vast. En kerstavond zal wel iets van hapjes bij een kerstfilm worden. Maar verder ben ik er nog niet mee bezig hoor
Eten vooruit koken doe ik zelden. Invriezen ook alleen als ik de slowcooker gebruik. Wij eten altijd vrij afgepast en hebben nooit kliekjes. Maar nu zoon steeds meer gaat eten en we voor 3 moeten gaan koken i.p.v. 2,5 gaat dat wel anders worden denk ik.
Vanavond makkelijk: roergebakken spitskool (op smaak gebracht met kerrie, komijn, ui, ketjap) met gehakt en rijst.
Ted68
06-12-2023 om 15:17
Kaasfondue met melk?Nog nooit van gehoord.... Hier voor 4 personen: 400 gram Gryere, en 400 gram emmenthaler geraspt. De fondue pan met tenen knoflook inwrijven. 2 grote glazen witte wijn met de kaas opwarmen. En 2 grote theelepels maizena er door roeren. Is de fondue te ddun :maizenaerbij, Is ie te dik,nog een beetje witte wijn erbij.
Er bij: olijven,gevulde tomaatjes Augurkjes
We aten dat al een keer deze week..
Vanavond eten we een shepards pie.
Dolfje
06-12-2023 om 15:23
Ik was net even een stukje wandelen en paar boodschappen halen en ben van gedachten veranderd wat we eten, ik maak nu koolhydraatarme prei-stamppot met wat spekjes erdoor en een rookworst erbij. Had daar ineens zo’n zin in. De bloemkoolnasi schuift door naar vrijdag. Morgen weet ik nog niet, zien we dan wel weer.
afrodite05
07-12-2023 om 07:25
Vandaag komt de Appie weer een werkvoorraad aan boodschappen brengen. Vanavond ben ik laat thuis, dus staat er een simpele spinaziestamppot op het menu met speklapjes.
irmaladouce
07-12-2023 om 09:45
Wow anijsblokje, eet smakelijk vanavond! Ga je dat zelf klaarmaken of resto?
Ik was gisteren in een Japanse toko en nam daar een soort bapao's met gemarineerd varkensvlees mee. Die komen vanavond op tafel, samen met roergebakken pak soi met ui en paddenstoelen en Aziatische smaakmakers.
Teigera
07-12-2023 om 12:44
Dat klinkt echt lekker anijsblokje. Ken het uit Ethiopisch restaurant inderdaad wel, nooit zelf gemaakt.
Vanavond Hollandsche pot: snijbonenstamppotje met zongedroogde tomaten en een vega "kip"- burger ernaast.
yette
07-12-2023 om 14:11
Ooh, lekker, Anijsblokje! Ik ken het via mijn Eritrese gastmeiden. Wel veel werk om zelf te doen!
Hier vandaag pasta met spinazie, courgette, spekjes & kaas.