Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Hier vanavond zoute aardappel friet, met kip, en broccoli

Ik vind kreeft wel erg lekker en feestelijk eten. Ik eet het 1 keer in de zoveel jaar maar maak het niet zelf klaar. Laatste keer was vorig jaar voor verjaardagen van jovo en mijzelf. Aan diepvrieskreeft van de Liddl zou ik echt niet beginnen...

Vandaag worden het vega peperschnitzels, gestoomde broccoli en gebakken èrrepels. En een restje coleslaw van zondag.

Van mij ook nog gefeliciteerd Teig, ook ik had er overheen gelezen.

Ik ben dol op kreeft, maar als ik het maak, haal ik hem echt wel bij een goede vishandelaar, en niet ingevroren.

Vanmorgen hebben we de griep- en de covidvaccinatie gehaald, dus ik had heel simpel eten gepland voor het geval dat we niet helemaal fit zouden zijn, maar we merken er niks van. Dan dus maar gewoon simpel, ook nooit weg.
Morgen maak ik weer eens een ouderwetse pan soep, van een enorme schenkel, wortel, ui, prei en selderij en kruiden. Kent iemand van jullie Ria van Eindhoven nog? Ze had ooit, zeker 30 jaar geleden, 's morgens een kookprogramma samen met ene Manon Thomas. Ria had het altijd over WUPS: Wortel, Ui, Prei en Selderij. Zo heb ik het altijd onthouden en hoef ik er nooit over na te denken.

Goed bezig Afrodite 💪

Er wordt vanavond macaroni voor ons gemaakt. Fijn om zo aan te kunnen schuiven 

De WUPS ken ik als basis voor oa Italiaanse pastasaus, maar ik wist niet wie die afkorting had bedacht. De naam en/of het programma zeggen mij niets, maar dat is misschien niet gek aangezien ik 33 ben... 

Wij aten Thaise rode curry met kipgehaktballetjes, broccoli en cherrytomaatjes met rijst erbij. Ik was lang onderweg van werk naar huis en kon bij thuiskomst meteen aanschuiven: fijn!

Morgen eten we noodles met wokgroente en kip. Woksausje moet ik nog even bedenken.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

28-11-2023 om 21:16

ik had vandaag nog een lamuchan met extra groente erop en wat kaas erover. 

WUPS  
De wups heeft ook een klassieke Franse naam (en de prei hoort er officieel niet in) maar ik kom er toch niet op zeg.. 
oh ja, mirepoix. Mengsel van wortel, ui en knolselderij wat je aanzet als begin van soep stoofschotel etc noem maar op. 

Laat ik ook nog even on topic gaan: gister kwam ik doodmoe thuis van een dag tegen, file en fermenteren, en slingerde i ik een kroket en frietjes in de Airfryer. Vandaag kookte lief, flied lice met spitskool, prei en een beetje kip. Was ook lekker

Moosey schreef op 28-11-2023 om 22:08:

WUPS
De wups heeft ook een klassieke Franse naam (en de prei hoort er officieel niet in) maar ik kom er toch niet op zeg..
oh ja, mirepoix. Mengsel van wortel, ui en knolselderij wat je aanzet als begin van soep stoofschotel etc noem maar op.

Net als de combi ui-gember-knoflook, voor Oosterse gerechten. Ik houd trouwens niet zo van wortel in dat soort mengsels, die laat ik weg. Maar een uitje is vaak wel het begin van mijn gerecht. Zonder ui kan ik niet koken 

Wij hebben ons laatste avondmaal op hier op het eiland  was in het a la carte restaurant en weer net zo lekker als vorige week.
Morgen nog ff flink volstouwen bij het ontbijtbuffet  en dan worden we eind van de ochtend opgehaald.
Morgenmiddag /avond dus kip of pasta in het vliegtuig. 

Goede reis terug, Dolfje! Zal een flinke overgang zijn qua weer...

Wij gooien vanavond Italiaanse bollen in de airfryer, daarop gaat een kipburger en er gaat courgette bij. Ik weet alleen nog niet op wat voor manier die courgette erbij gaat: in plakjes voor op de burger of in stukken gegrild ernaast. Als het dat laatste wordt, gaat er ook ui meegegrild worden. Plus een yoghurtsausje met knoflook. Mijn start bij zelf koken is vaak ui en knoflook bakken ipv wups Vandaag gaat die knoflook dus niet samen met ui. Ocharme...

Bedankt voor de felicitaties nog! We vieren nog even door, vanmiddag zijn kinderfeestje. Dan is het écht klaar en kunnen we door met de Sinterklaasfeestelijkheden. En ze zijn nog lang geen pubers, hou op met me GB!! 

Gisteren een erg drukke en lange dag, we aten spinaziekaasrondo met gebakken aardappeltjes en broccoli. Vanavond maakt lief kung pao chicken. 

afrodite05 schreef op 29-11-2023 om 06:57:

Goede reis terug, Dolfje! Zal een flinke overgang zijn qua weer...

Ja daar zien we wel echt tegenop. Zit nu nog in korte broek en hemdje. Gaan nog even op het strand kijken en dan douchen en de lange broek weer aan. Heb net bij het ontbijtbuffet wat croissants en cake gepakt voor onderweg. Eer dat we in het vliegtuig zitten en eten krijgen zijn we een halve dag verder.

yette

yette

29-11-2023 om 11:15 Topicstarter

Jammer dat het alweer voorbij is, Dolf! Goede reis terug! 

Hier is het de eerste dag ècht koud. Volgens mij is het inmiddels traditie dat ik op die dag de vriezer ontdooi. 

Dus de lades staan nu even buiten, ingepakt in dekentjes. Het was meteen een mooie gelegenheid om al dat bevroren lekkers te inventariseren. Voor vandaag vond ik een ovenschaaltje met lasagne voor De Vader en een bakje kip met groenten in kerrie/kokossaus voor de kinderen en mijzelf - daar maak ik nog sperziebonen en soba noodles bij. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.