Eten
Dolfje
27-11-2023 om 19:07
Wij eten vanavond weer in het Aziatisch restaurant in het hotel. Waarschijnlijk ligt er hetzelfde als vorige week maar je zit er wat rustiger dan bij het grote buffet.
Morgen eten we de laatste avond in het a la carte restaurant, waarschijnlijk pakken we exact hetzelfde als vorige week 
MijnNaamIsHaas73
27-11-2023 om 20:52
afrodite05 schreef op 27-11-2023 om 07:56:
Wij eten vanavond boerenkoolstamppot met rookworst en wat stoofvleesjus erbij. Mijn stoofvlees is vaak te nattig, waardoor ik een paar bakjes jus eraf kan scheppen. Prima in dit soort situaties!
Wat een briljant idee! Ga ik onthouden.
Ik hoop dat het te doen was met je moeder
Wij aten pindasoep. Met een gekookt eitje, komkommer, bosui, gebakken uitjes en crispy chili olie
Teigera
27-11-2023 om 21:02
@irmaladouce: dankjewel, ja time flies indeed. Zag vanochtend (in de trein onderweg naar een congres) foto's van zes jaar geleden, z'n grote zus die helemaal overdonderd met haar broertje in haar armen zat (met oma ernaast om ervoor te zorgen dat het goed ging), werd er toch een beetje emotioneel van. Gelukkig zat ik in de trein dus kon ik er niet in gaan 'hangen'.
Congres was goed verzorgd trouwens, voor lunch at ik een kleine quinoasalade met oa zoete aardappel, feta, kiemgroente en ingelegde ui, en een broodje met spinazie en andere groenten en een met geitenkaas en pecannoten. Dikke prima. Vanavond bakte lief pannenkoeken, want de jarige mocht kiezen.
MijnNaamIsHaas73
27-11-2023 om 21:13
Teigera schreef op 27-11-2023 om 21:02:
@irmaladouce: dankjewel, ja time flies indeed. Zag vanochtend (in de trein onderweg naar een congres) foto's van zes jaar geleden, z'n grote zus die helemaal overdonderd met haar broertje in haar armen zat (met oma ernaast om ervoor te zorgen dat het goed ging), werd er toch een beetje emotioneel van. Gelukkig zat ik in de trein dus kon ik er niet in gaan 'hangen'.
Congres was goed verzorgd trouwens, voor lunch at ik een kleine quinoasalade met oa zoete aardappel, feta, kiemgroente en ingelegde ui, en een broodje met spinazie en andere groenten en een met geitenkaas en pecannoten. Dikke prima. Vanavond bakte lief pannenkoeken, want de jarige mocht kiezen.
Gefeliciteerd Teigera! Had ik even overheen gelezen
ToetieToover
27-11-2023 om 21:29
Op speciaal verzoek voor vriendlief het volgende gekookt: speklapjes met ui, paprika, ananas(blik), gebonden ketjap/ananassap/chilisaus en Brown basmatirijst. Het groen van preiringen er overheen bij wijze van decoratie. En witte sesamzaadjes die ik roosterde.
De rest van die preien zat in de soep, aardappel-prei-(wit)vissoep met een handje rijst erbij. Roux met kerrie, knoflook en potje kippenbouillon. Was vrij dikke soep, met én aardappel én rijst en roux, dus geen crackers meer bij gegeten.
De combinatie aardappeltjes en rijst vind ik wel lekker, dus ik heb net een zakje massaman curry op de petroleum stoof gezet met gedroogde tomaten, uien, aardappels en kokosmelk. Eten we morgen met rijst en hartige hangop met preiringen en rucola.
Ted68
27-11-2023 om 23:23
Kreeft:ik heb moeite ermee hoe ze tot hun dood komen...En een lekkere garnaal heeft meer smaak....
Moirmel
28-11-2023 om 04:09
Ted68 schreef op 27-11-2023 om 23:23:
Kreeft:ik heb moeite ermee hoe ze tot hun dood komen...En een lekkere garnaal heeft meer smaak....
Bedankt. Mijn partner ziet het ook al niet zitten dat ik het klaarmaak, dus voorlopig komt het nog niet op de menu.
yette
28-11-2023 om 05:54
Ted68 schreef op 27-11-2023 om 23:23:
Garnalen worden ook levend gekookt.
afrodite05
28-11-2023 om 08:55
Zo, ik geniet even van het gevoel dat ik alles onder controle heb. Boodschappen zijn binnen en opgeruimd, kind ligt na zijn eerste fles weer tevreden op bed, de was draait, de vaatwasser is opgeruimd, huis aan kant zodat de hulp overal makkelijk bij kan... Top. En dat terwijl ik onverwacht ongesteld ben en het nog niet eens 9 uur is.
Vanavond maak ik een soort nasi, maar zeker niet volgens familierecept. Gewoon gebakken rijst met nasigroente en daar ei doorheen geroerd zoals bij de nasi van de afhaalchinees, met gehaktballetjes in ketjapsaus en kroepoek.
GeorgieBrown
28-11-2023 om 09:07
Moirmel schreef op 27-11-2023 om 15:40:
Even een vraagje naar advies:
Mensen hier die ervaring hebben met kreeft? Is het de moeite, valt de bereiding mee?
Nog nooit kreeft gegeten en sinds kort ligt die in vriesafdeling van de lidl, dus ik ben nieuwsgierig.
k heb weleens kreeft gegeten. Het is wel lekker, maar wel eens over wat men zegt over garnalen, net zo lekker. Ik weet niet of ik zou beginnen aan kreeft van Lidl, uit de vriezer.
GeorgieBrown
28-11-2023 om 09:16
Teig, nog gefeli. 6 al weer. Voor je het weet heb je pubers!
Gisteren kikkererwten in de week gezet. Vanavond kikkererwtensoep. Makkelijk omdat we naar en concert gaan.
Morgen eet en kook ik bij mijn ouders. Ik heb net ook focaccia deeg gemaakt, ik maak een olijven focaccia morgen. Mss met caponata erbij, ik heb nog bleekselderij. En ik ga lasagna maken. Ik denk met paddestoelen en radicchio. Lekker herfstig.
afrodite05
28-11-2023 om 10:23
Oh Teigera, helemaal overheen gelezen, maar nog gefeliciteerd!
Wat die kreeft betreft (ja, ik zag dat de plannen al gewijzigd waren), staat er niet een bereidingswijze op de verpakking? Ik heb het nog nooit gegeten (laat staan gemaakt), maar ben er wel benieuwd naar. Ik durf het alleen nooit te bestellen in een restaurant want duur en wat als ik het dan niet lekker vind... zou zonde zijn.