Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gefeliciteerd nog Moosey!

Gisteren lunchte ik in een leuke tent in onze hoofdstad, na het bezoeken van een tentoonstelling aldaar met een vriendin. Ik had aardappelpreisoep, met een kruidige olie en broodje erbij. Vandaag was het een snelle boterham tussendoor, qua lunch . Avondeten is een pizza met mozarella, tomaten en pesto. 
Vandaag gevuld speculaas gebakken, de klassieke versie zonder Weesper moppen, ruikt heerlijk. Ook chocolate chip muffins (24 stuks) gebakken voor het trakteren van frut II maandag op school. 

Dank allemaal! 
Nee hoor, verder geen verjaarsactiviteiten hier, het feest in september was wel weer even genoeg. Vandaag werkte ik en was ik latig thuis, lief had iets geroerbakt met een vrij excessieve hoeveelheid donkere sojasaus. Was nog wel net ok. Ik bakte er plakjes van mijn zelfgefermenteerde zwarte bonen-tempeh bij, en die was behoorlijk spectaculair. 
Morgen heeft lief voor het eerst sinds al het gedonder weer eens een heus optreden. Ben benieuwd hoe hij het vol houdt. Er komen aardig wat vrienden en familie kijken, dus misschien dat we daarna nog wel ergens wat gaan eten. Maar misschien is-ie ook wel uitgeput en gaan we naar huis. Dan heb ik nog 2 pizza’s in de vriezer liggen die ik laatst had gebakken, schuiven we die wel in de oven. 

Wij eten vandaag de tweede helft van de bloemkool, maar dan geroosterd uit de oven met pasta en chiliflakes volgens dit recept: https://miljuschka.nl/penne-met-geroosterde-bloemkool/ Alleen heb ik geen peterselie, ben ik nooit zo'n fan van, dus het wordt een kleurloze bende op de borden. Maar dat maakt niet uit, want de smaak is altijd prima.

Moosey, treedt hij zelf op of gaan jullie ergens kijken? Hoe dan ook: veel plezier!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-11-2023 om 08:37

Lamuchan, die ik wat ga  op pimpen tot een pizza. Rode ui erop, wat prei, en kaas. Wat salade erbij. 

Ik laat peterselie ook vaak weg, voegt weinig toe en dan heb ik weer zo'n plant. 

Ik maak vanavond ragout met kip en kastanjechampignons. Ik doe er erwtjes bij (of door, maar denk erbij) en heb rijst en nog wat verdwaalde ragoutbakjes.

Ts, stelletje barbaren Peterselie is zoooo lekker. Maar je moet er wel meer overheen doen dan een paar groene flinters en liever platte dan krul (hoewel die ook heus smaak heeft) Ik hou dus ook nooit over want in principe gaat de hele plant over het gerecht (als ik al koop, ik heb t meestal in de tuin) 

Afrodite, hij speelt zelf. Is ook z’n vak (al heeft-ie er ook bijna altijd wel wat naast gedaan qua werk, en nu zeker)

Vet: patatje oorlog, kroketten, en frikandellen...En een bak salade erbij....

Wij aten weer van het buffet, ik had wat pasta maar dat viel een beetje tegen. 

yette

yette

26-11-2023 om 12:04 Topicstarter

Ik gebruik juist veel peterselie. Meestal voeg ik het op het laatst toe. Soms neem ik ook peterselie ipv verse korriander, want daar gruwelt er hier eentje van. 

Aan dat gerecht van Miljuschka kan je eventueel ook meer kleur geven door op het laatst het groen van een bosuitje toe te voegen en/of de chilivlokken te vervangen door ringetjes rode peper. Of door pasta tricolore te nemen - dat eten wij vandaag. Met oa courgette, gemarineerde veg-kipstukjes en room.

Wij aten net zelfgebouwde cheeseburgers met coleslaw en een paar frietjes.

Nog gefeliciteerd Moos en fijn dat je man weer gaat optreden vandaag, ik hoop dat het goed gaat.

En Teig, gefeliciteerd (alvast) met frut II.

Wij hadden vanmorgen ook gevuld speculaas, zelf gehaald bij de bakker Nu wat kruidnootjes terwijl we voor de 100e keer dit jaar naar Frozen kijken. Gelukkig wisselen we zo nu en dan af met Frozen 2

Vanavond een gebraden kippenpoot van de slager. Had ik ineens zin in. Eten we zelden want niemand is hier fan van vlees met bot. Erbij broccoli met gebakken krieltjes.

Hier zilvervliesrijst met sperziebonen en in oa ketjap en sambal gemarineerde tofu. 

Wij gaan vanavond uit eten. Dus ik moet nog zien wat het wordt. Er staat niks op de kaart waar ik heel enthousiast van wordt, wel een paar gerechten die prima zijn. Wie weet hebben ze nog een daghap ofzo. (Restaurant niet zelf gekozen, dat is duidelijk)

Net pindasoep staan maken voor morgen. 

En man gevulde speculaas mee laten brengen van de winkel. Ik weet nu waarom, daar heb ik hier zoveel over gelezen dat ik onbewust beïnvloed ben 

Hier vanavond een lekkere en simpele maaltijd. Een salade met braadworst en gebakken aardappelen. Heerlijk na gisteren uitgebreid uit eten te zijn gegaan.

yette schreef op 26-11-2023 om 12:04:

Ik gebruik juist veel peterselie. Meestal voeg ik het op het laatst toe. Soms neem ik ook peterselie ipv verse korriander, want daar gruwelt er hier eentje van.

Aan dat gerecht van Miljuschka kan je eventueel ook meer kleur geven door op het laatst het groen van een bosuitje toe te voegen en/of de chilivlokken te vervangen door ringetjes rode peper. Of door pasta tricolore te nemen - dat eten wij vandaag. Met oa courgette, gemarineerde veg-kipstukjes en room.

Goede tip, er ligt in de koelkast nog een bosui zonder bestemming, dus dat komt mooi uit!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.