Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

22-11-2023 om 17:56 Topicstarter

Ook balen, Dewi! Hoe doe je dat eigenlijk met een motor, moet je dan sowieso afgesleept worden? 

Hier was het trouwens ook een schroef  Mijn auto is helaas morgen pas klaar. De band bleek vlak voor sluitingstijd niet te vullen. Dus heb ik ze zojuist razendsnel mijn winterbanden gebracht. Die gaan er morgen op. 

Nou ja. Proost🍷zometeen nog even even het land redden van rechts door mijn stem uit te brengen. Er moet toch ìets goed gaan vandaag?! 

Haha, goed bezig Yette! Een goede daad op zo'n k#tdag. Wel slim van die winterbanden, is dat ook meteen geregeld.

Ik heb vanmiddag nog een bananenbrood gebakken om 4 bruine bananen van de kliko te redden. 

De burritos/enchiladas staan in de oven

Dewi-Sri2 schreef op 22-11-2023 om 16:56:

Heel erg leuk, Moos, jouw fermenteerwoede. Camembert, worsten, wat een moedig mens ben jij! Ik ga ook eens opzoeken wat er voor nodig is.

Haha, nou, zo’n cursus helpt wel érg met het behapbaar maken en het dus vervolgens aandurven hoor. Een wel zo fijn om meteen goed te beginnen. Ik heb ooit een keer eerder droge worst gemaakt bijvoorbeeld, op basis van een recept uit een degelijk aandoend boek, maar ik vond m toch wat funky ruiken destijds. Wel wat van gegeten maar niet alles. Nu gingen we worst maken en kwam ik erachter dat ik destijds een redelijk cruciale stap had overgeslagen (die stond dus ook gewoon niet in dat recept). Dus ik ga ervan uit dat deze worsten minder funky worden Heb besloten 2 worstjes in de kelder te hangen en 2 in de schuur, kan ik erachter komen wat het beste werkt. 

Wij aten aardappelgratin en na 10 minuten in de oven kreeg die gezelschap van makreelfilets. Beetje salade erbij van waterkers-spinazie-ijsberg-rucola en handje geroosterde kikkererwten. Goed idee van hier!

En de soepige brunch was spicy pindasoep met taugé  en linzenwafels met pindakaas, gekookt ei, sambal en komkommer.

Wij gaan vandaag drie kwarten van de broccolitaart in de oven afbakken. Zoon krijgt vandaag weer vaccinaties, dus dan is het fijn als ik vooral met hem bezig kan zijn (de vorige keer voelde hij zich niet lekker na de vaccinatie, heftige koorts, en nu is hij net beter van de verkoudheden... Arm kind.)

yette schreef op 22-11-2023 om 17:56:

Nou ja. Proost🍷zometeen nog even even het land redden van rechts door mijn stem uit te brengen. Er moet toch ìets goed gaan vandaag?!

... helaas ging ook dit gisteren verkeerd, yette.

Gisteren liep alles anders en aten we hapsnap wat snelle verse gevulde pasta. De lamskoteletjes met gratin en tomaatjes komen vanavond op tafel.

yette

yette

23-11-2023 om 11:48 Topicstarter

irmaladouce schreef op 23-11-2023 om 10:33:

[..]

... helaas ging ook dit gisteren verkeerd, yette.

Gisteren liep alles anders en aten we hapsnap wat snelle verse gevulde pasta. De lamskoteletjes met gratin en tomaatjes komen vanavond op tafel.

Helaas ja. Ik baal heftig! 

Vandaag groene curry met gehaktballetjes en rijst. 

Voor vandaag een zakje verse pastasaus uit de vriezer getrokken, dat eten we met spagetti. Erbij een simpele salade van sla, komkommer en tomaat. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-11-2023 om 17:10

vanmiddag op het werk al warm gegeten, bami met een stok saté met pindasaus. Lekker makkelijk, want moet om 18 uur bij de kapper zijn. Eet daarna nog wat soep met een cracker.

Wij eten vanavond tagliatelle, met ragu bolognese (uit de vriezer) en gebakken champignons / prei / uitje erdoor.

De gevulde speculaas staat af te koelen, maar ik vraag me af of het wat geworden is. Werkelijk alles ging verkeerd, bakken schijnt toch echt niet mijn ding te zijn.
Om te beginnen zag ik dat ik alleen tarwebloem in huis had, dus dat maar gebruikt. Mijn donkerbruine basterdsuiker was keihard geworden en die kreeg ik met geen mogelijkheid meer zacht, ondanks goeie tips van ChatGPT. Dus maar lichtbruine basterdsuiker gebruikt. Waarschijnlijk daardoor kreeg ik totaal geen samenhangend deeg, het bleven aan elkaar plakkende kruimels. Ik heb nog een tijdje met de hand staan kneden, maar dat hielp niet.
Vervolgens kon ik mijn vierkante bakvorm nergens vinden. Waarschijnlijk is die bij de verhuizing in het ongerede geraakt, dus ik heb mijn rond springvorm gebruikt. Ik denk dat die wat de groot was, want ik bleek ook al niet genoeg deeg te hebben. Wat ik had heb ik met de hand op de bodem geperst zodat het toch nog deegachtig werd en van de rest tussen twee stukken folie met een wijnfles (ik had mijn deegroller in Nederland weggegooid, want helemaal gescheurd) een soort bovenkant gerold. Paste niet helemaal, dus tussen de speculaas zitten stukjes Weesper mop.
Tenslotte zo goed en zo kwaad als het ging de bovenkant bestreken met ei. En toen ik hem leuk wilde versieren met amandelen, bleek dat ik zoute amandelen had gekocht. LEES DE VERPAKKING DAN, TRUT!!!
Vriendin krijgt morgen wel wat van de chocola die ik in echtgenoot's schoen had gestopt.

Vanavond eten we iets heel eenvoudigs, dat weet ik wel. En wat bakken betreft hou ik het bij een banketstaaf met k&k bladerdeeg en zandkoekjes. Grrrrr

Oooh sorry Dewi maar ik moest echt lachen om je relaas... wat een drama! Nee, dat wordt m niet voor je vriendin. Ik ga dit weekend ook gevuld speculaas bakken, gaat tot nu toe elk jaar goed dus hopelijk dit jaar ook. En anders denk ik aan je...

Dewi-Sri2 schreef op 23-11-2023 om 17:23:

De gevulde speculaas staat af te koelen, maar ik vraag me af of het wat geworden is. Werkelijk alles ging verkeerd, bakken schijnt toch echt niet mijn ding te zijn.
Om te beginnen zag ik dat ik alleen tarwebloem in huis had, dus dat maar gebruikt. Mijn donkerbruine basterdsuiker was keihard geworden en die kreeg ik met geen mogelijkheid meer zacht, ondanks goeie tips van ChatGPT. Dus maar lichtbruine basterdsuiker gebruikt. Waarschijnlijk daardoor kreeg ik totaal geen samenhangend deeg, het bleven aan elkaar plakkende kruimels. Ik heb nog een tijdje met de hand staan kneden, maar dat hielp niet.
Vervolgens kon ik mijn vierkante bakvorm nergens vinden. Waarschijnlijk is die bij de verhuizing in het ongerede geraakt, dus ik heb mijn ronde springvorm gebruikt. Ik denk dat die wat te groot was, want ik bleek ook al niet genoeg deeg te hebben. Wat ik had heb ik met de hand op de bodem geperst zodat het toch nog deegachtig werd en van de rest tussen twee stukken folie met een wijnfles (ik had mijn deegroller in Nederland weggegooid, want helemaal gescheurd) een soort bovenkant gerold. Paste niet helemaal, dus tussen de speculaas zitten stukjes Weesper mop.
Tenslotte zo goed en zo kwaad als het ging de bovenkant bestreken met ei. En toen ik hem leuk wilde versieren met amandelen, bleek dat ik zoute amandelen had gekocht. LEES DE VERPAKKING DAN, TRUT!!!
Vriendin krijgt morgen wel wat van de chocola die ik in echtgenoot's schoen had gestopt.

Vanavond eten we iets heel eenvoudigs, dat weet ik wel. En wat bakken betreft hou ik het bij een banketstaaf met k&k bladerdeeg en zandkoekjes. Grrrrr

O wat jammer van die speculaas! Ik vrees dat ik weer zelf kruidnoten moet bakken want net als vorig jaar zijn de glutenvrije uitverkocht. Grrr. 

Ik schuif zometeen een schaal in de oven,  zodat die klaar is als ik terug ben van sporten. Ik heb wat geflanst: zoete aardappelschijfjes, aubergineschijfjes, feta, en een saus tussen de laagjes van bonenpuree-tomatenblokjes-chilisaus-tijm-knoflook en bovenop geraspte kaas. Beetje groene salade erbij. Nou nog ff trek kweken. 

Wat baken Dewi! Misschien smaakt het toch wel, als je niet kijkt hoe het eruit ziet. 

Wij aten pasta pesto met kip, champignons,  courgette en prei

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.