Eten
Moosey
18-11-2023 om 22:04
Lekker trouwens farinata! Dat heb ik al in geen eeuwen meer gegeten. Maakte ik regelmatig, maar nu kookt lief veel vaker dan ik, en die maakt toch met andere dingen.
Moirmel
18-11-2023 om 22:08
Daarstraks al de hutsepot met spruiten klaargemaakt voor morgen. Op vraag van mijn partner, want zij vindt het lekkerder als alle smaken een dagje hebben kunnen trekken.
Jynta1981
18-11-2023 om 22:44
Wij hebben 2 logeetjes, dus 4 kids in huis. Dan moet er natuurlijk patat worden gegeten. Met snacks, allemaal uit de airfryer. Groente had man niet aan gedacht, en ach... voor een keertje...
Morgen voor het ontbijt pannenkoeken hoor ik man net beloven. Ik ga hardlopen dus eet braaf yoghurt met wat fruit van tevoren.
Morgenavond worden zij weer gehaald en eten hun ouders ook mee: bami met saté, zure komkommers, pittige eieren, kroepoek, seroendeng etc.
FaithfulDuck87
18-11-2023 om 23:04
het werd bij mij wat patat, 2 kleine kaaskroketjes en een salade ernaast.
yette
19-11-2023 om 08:01
Moosey schreef op 18-11-2023 om 13:54:
Wauw, heb je dat allemaal in huis Yette?
Yep
Nog wel meer ook. De jongste maakte bijvoorbeeld een pizza met wat diepvriesdöner, rode ui, verschillende kleuren paprika, olijf, zelfgemaakte knoflooksaus (die staat hier bijna altijd) en rucola.
Ik had de weekboodschappen vrijdag gedaan en aangezien ons gezin dit weekend compleet is, zijn alle kasten en koelkasten dan nog voller dan gewoonlijk. Bovendien kwam De Vader tegen middernacht met twee tassen boodschappen en een koelbox vol lekkers uit Frankrijk aanzetten. Hij had (weer eens) iets meer ingeslagen dan de bedoeling
Dus we hebben een overvloed aan verse kaasjes, yoghurtjes, vreemde chips, droge worsten etc. En een doos Beaujolais nouveau, want die is er blijkbaar sinds donderdag weer 
Leuk trouwens die cursus van je! Yoghurt heb ik wel een tijdje zelf gemaakt, kan ik wel weer eens doen. Op dit moment heb ik wat fermenteren betreft alleen nog waterkefir die het na járen opgegeven lijkt te hebben. Amper groei, nagenoeg geen bruis meer. Dus die heeft een rustperiode. Waarschijnlijk heb ik hem laatst overvoerd toen ik hem een extra boost met baking soda gaf
Op mijn planbord staat dit weekend wel nog wijn en bier opstarten. Maar dat doen we altijd samen en ik weet niet of De Vader daar vandaag zin in heeft. Ik vrees dat we voor die wijn dit jaar (bijna?) te laat zijn, de druiven (Muscat) hangen aardig te verpieteren.
Ben benieuwd naar je kaas!
Teigera
19-11-2023 om 08:11
@Dewi-Sri: ik schep de kikkererwten uit een blikje om met olijfolie en kruiden waar ik zin in heb: combinatie van komijn, paprika, pimenton, tijm, kerrie, ras el hanout, van alles kan. Dat rooster ik in de oven op 200 graden, 2x tien minuten (na de eerste tien minuten even omscheppen zodat de andere kant ook goed geroosterd wordt).
Vrijdagavond ging ik uit eten, bij een Griek (ik had de reservering niet gemaakt
). Dat was desondanks tóch lekker, want gewoon goed gemaakt en goed gekruid en alles. Vooraf courgettekoekjes met geklopte feta, daarna gegrilde kip en souvlaki, met pilav en een lekkere koolsalade.
Gisteravond mini orecchiette gemaakt, met geroosterde kikkererwten (daar zijn ze weer) en gebakken courgette met sesamzaadjes en tijm, op een bedje van Griekse yoghurt met knoflook, dille en munt. Erop kwam nog gebakken feta. Viel goed in de smaak.
Vanavond is dit het idee: https://www.deliciousmagazine.co.uk/recipes/healthier-chicken-casserole-with-tarragon-dumplings/
yette
19-11-2023 om 08:20
Oh ja, wat we eten vandaag ... ik maak lasagne met rode, groene èn witte sauzen.
Dolfje
19-11-2023 om 09:33
Wij deelden gisterenmiddag een clubsandwich ( man wilde die graag maar was een beetje saai) en ik at er kippensoep bij en nog een broodje.
Gisteravond in het Aziatisch restaurant hebben we wat sushi gegeten ( ik alleen de vega variant) en beef tataki ( heet dat zo?) verder een kom misobouillon en wat dingen van het buffet zoals sweet and sour pork, kip kerrie een groente loempia en wat nasi goreng en noedels. Het was lekker maar mijn buik is sindsdien wel van slag. Nu heb ik dat met mijn prikkelbare darm wel vaker ( vooral op vakantie)en ben verder niet ziek dus hopelijk trekt het zo weg.
Poison
19-11-2023 om 09:39
Vanavond gaan we naar happy italy. Ik ga denk ik voor de bruschetta, pasta pollo e limone (met als toevoeging rode pepertjes) en als toetje panna cotta. Zin in.
ToetieToover
19-11-2023 om 10:13
Ik
geroosterde kikkererwten en socca en falafel en hummus. Yum.
Vanavond op verzoek van dochter koolraap met kaassaus en gehaktballetjes, vriendlief maakt er aardappelpuree met spekjes bij.
Dochter is ook dol op crème brûlée 🍮 dus dat maak ik als toetje. Het arme schaap is niet zo fit en heeft een zeer koude nachtdienst van 12 lange uren erop zitten en ligt voorlopig nog te slapen. Beetje verwennen dan maar.
En verder heb ik nog mosterdsoep met spekjes, zadencrackers met hummus (ja! Kikkererwten
) avocado en zalm. En ik maak vandaag erwtensoep zodat we de komende dagen lekker makkelijk kunnen eten.
Dewi-Sri2
19-11-2023 om 12:05
Dank je wel voor het recept, Teig, ik heb hem gelijk opgeslagen.
Voor vanavond weet ik het nog niet, hangt een beetje van de smaak van echtgenoot af.
Dewi-Sri2
19-11-2023 om 15:31
Dolf, gaat het goed met de darmen? Het klinkt allemaal wel erg lekker wat jullie daar eten. Lig je lekker in de zon?
Ik had zin om iets te doen op deze mistige, druilerige dag en ik heb amandelspijs gemaakt. Vond ik wel kunnen na de intocht van sinterklaas
. Van de week, als de massa een paar dagen in de ijskast heeft gelegen, ga ik daar banketstaven van maken (denk ik), want die kennen ze hier volgens mij niet. Binnen twee weken moet ik dan nog een portie maken, want binnen die tijd moet het amandelmeel op, of ik moet er iets anders mee verzinnen. Gelukkig kan je amandelspijs invriezen. Misschien dat ik eens marsepein probeer, want daar ben ik dol op. Maar dat ligt hier ook gewoon in de supermarkt, bij de bakingrediënten. En gevulde speculaas staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar ik wacht nog op de speculaaskruiden die ik online heb besteld.
Ik heb eigenlijk niks met de feestdagen, maar nu we hier wonen, begint het toch te kriebelen. Vannacht heb ik een reep chocola in echtgenoot's schoen gestopt, bij gebrek aan chocoladeletter. Hij vond het ontzettend leuk
.
afrodite05
19-11-2023 om 16:03
Hier staat een Grieksige ovenschotel op het menu met aardappelschijfjes, prei, gehakt, feta en veel oregano. Ik ga er maar eens aan beginnen, dan is het straks wat rustiger in het spitsuur.
RoosOpJeHoed
19-11-2023 om 16:17
Boerenkoolstamppot met pittige gehaktballetjes. Maar het kan zijn dat ik te lui ben ballen te draaien en het gehakt gewoon rul bak met ui en knoflook. Misschien wordt het dan een ovenschotel met wat kaas. Keuzes... maar allemaal lekker iig