Eten
Poison
18-11-2023 om 08:54
klinkt lekker die koek! Heb je recept Toetie?
Wij aten gister gebakken krieltjes met sla en kipcordonbleu.
Vandaag maak ik volkorenpenne met spinazie, gegrilde cherrytomaatjes, kruidenroomkaas, spekjes en pijnboompitjes met erbij een simpele spinaziesalade met tomaat, komkommer en vinaigrette.
afrodite05
18-11-2023 om 09:04
Hier staat een ovenschotel op het menu, van witlofstamppot (rauwe witlof door puree gemengd) met hamblokjes, tomaat en eroverheen een laagje kaas.
Dolfje
18-11-2023 om 09:18
Wij hadden gisteren dus een reservering in het Italiaanse restaurant hier. Dat was echt meer dan prima. Veel van wat er ligt kun je in het grote restaurant ook krijgen maar ze hadden ook andere dingen en ze waren ook de pizza's aan het uitrollen.
Vooraf hadden we een bordje gemaakt met oa carpaccio, vitello tonato( en ik die geen vis eet lust dat dus wel) salade, focaccia. En ik had een half kommetje minestrone soep.
Voor hoofd had ik een beetje carbonara, een stukje canneloni en aubergine en spinazie. Was zo lekker dat ik nog een stukje canneloni gehaald heb en een klein puntje pizza en toen plofte ik dus geen toetje gepakt. Hebben de hele avond staan dansen op het feest in het hotel dus hopelijk ben ik een beetje van de calorieën kwijtgeraakt
Voor vanavond hebben we een reservering in het Aziatische restaurant. Ben benieuwd.
Het is wel een beetje stom systeem, je kan via de app reserveren maar het tijdslot voor 3 dagen later komt om middernacht online.
De Aziatische en Italiaanse lukte tussendoor wel maar het a la carte restaurant ben ik al de hele week mee bezig. Had uiteindelijk een reservering voor maandag om 21:00 uur maar dat is voor mij eigenlijk veel te laat om te eten en gelukkig is het vannacht gelukt om een reservering voor de dinsdag om 18:30 te pakken te krijgen dus kan ik de andere annuleren.
irmaladouce
18-11-2023 om 09:30
Kippenpoten met knof en rozemarijn uit de oven met groentenbulgur en sla/rauwkost met avocadodressing.
FaithfulDuck87
18-11-2023 om 09:33
ik ga aan het eind van de middag met een vriendin naar een herfst/kerstmarkt. Mss dat we daar iets halen en anders thuis iets simpel. Heb gisteren kaaskroketten bij de lidl mee genomen. Mss neem ik daar een van met wat salade
Moosey
18-11-2023 om 10:02
Wij hadden een bakje verse friet gekregen bij een Too Good Too Go (begrijp niet waarom dat bestaat, diepvriesfriet is net zo lekker) dus dat moest op. Lief airfryerde dat en bakte er hamburgertjes bij een maakte een heerlijke salade met winterpostelein, appel, walnoten en rode ui.
Vanavond ben ik alleen thuis (
) en ik denk dat ik pizza maak voor mezelf en nog 2 of 4 voor in de vriezer. De broodoven gaat toch aan voor brood.
Kaaaaaaaatje
18-11-2023 om 12:59
Gisteren aten we broodjes shoarma, donderdag aten we roerbak teriyaki unit ding. Vandaag gaan we uit eten bij Brasserie Boer. Zusje van de Librije dus ik ben heel erg benieuwd.
yette
18-11-2023 om 13:43
Wij versieren vanavond diepvriespizza's. Ik dacht vanmorgen voor mezelf aan champignons, blauwschimmel, extra mozarella, ui, spinazie en truffel-olie, maar heb op dit moment meer zin in ansjovis, tonijn, garnalen, rode peper, paprika, rode ui, zwarte olijf en kappertjes. Kan dus alle kanten op
ToetieToover
18-11-2023 om 13:48
Poison schreef op 18-11-2023 om 08:54:
klinkt lekker die koek! Heb je recept Toetie?
Wij aten gister gebakken krieltjes met sla en kipcordonbleu.
Vandaag maak ik volkorenpenne met spinazie, gegrilde cherrytomaatjes, kruidenroomkaas, spekjes en pijnboompitjes met erbij een simpele spinaziesalade met tomaat, komkommer en vinaigrette.
Ik gebruik ongeveer het recept van Simone’s kitchen, https://simoneskitchen.nl/castagnaccio-toscaanse-kastanjecake/
- 250 gr kastanjemeel
- 400 ml water (of restje sinaasappelsap erbij, ook geen probleem)
- 20 gr pijnboompitjes (ik doe meer)
- 50 gr rozijnen (geweld in sinaasappelsap)
- 1 takje rozemarijn (meer…)
- Snufje zout (en zwarte peper!)
- Zest van 2 Sinaasappels
- Olijfolie
De hoeveelheid water is even uitproberen, want het ligt aan je meel hoeveel het opneemt. Het moet uiteindelijk een beetje lijken op iets tussen pannenkoeken- en cakebeslag in. Een soort clafoutis eigenlijk maar dan met gedroogd fruit en nou ja, kastanjemeel dus. Ik week de rozijnen in sinaasappelsap en doe er ook het zest in. De bovenkant moet een beetje barsten bij het bakken. En serveren met ricotta met sinaasappelzest van nog 1 sinaasappel en honing is ook een must
Moosey
18-11-2023 om 13:54
Wauw, heb je dat allemaal in huis Yette? Ik dacht ook aan blauwe kaas voor op mijn pizza vanavond (lief is er niet dus ik kan mijn kans grijpen, normaal delen we altijd pizza’s en hij lust geen blauwe kaas) maar ik heb zoooooo geen zin om naar de winkel te gaan… dus overweeg een soort salsiccia. Heb ook nog geitenkaas in de diepvries, daar leg ik voor de zekerheid ook maar een stukje van uit. En heel misschien krijg ik toch nog de geest om naar de winkel te gaan. Maar ik verwacht het niet.
Over kaas gesproken: het witschimmelkaasje wat we afgelopen cursusdag hebben opgestart en wat nu in mijn kelder woont begint te beschimmelen
In de goede kleur dan ook nog hè. Oh ja, ik wilde eigenlijk ook nog naar de winkel voor melk, om yoghurt te maken. Niet dat we dat veel eten hier maar het is zo makkelijk dat ik het wel even een keer gedaan wil hebben.
RoosOpJeHoed
18-11-2023 om 14:49
Vanavond maak ik een snelle groentesoep. Erbij stokbrood met een smeerseltje. Past echt helemaal bij dit druilerige weer. We hebben de plaatselijke Sinterklaas-intocht maar overgeslagen.
Dewi-Sri2
18-11-2023 om 16:32
Dat het echtgenoot op het ogenblik niks kan schelen wat hij eet, omdat hij nog steeds niks proeft, heeft ook zijn voordelen: vanavond maak ik weer eens kippen/champignonragout met uit, knoflook, kerrie en een paprika die op moet. Lekker met rijst (eigenlijk nog lekkerder met ragoutbakjes, maar dat zullen we maar niet doen).
anijsblokje
18-11-2023 om 18:15
@Moosey: Yoghurt maken is leuk en ook lekker. De makkelijkste manier is met een schep yoghurt, melk en een thermosfles. Zo deed ik dat op mijn studentenkamertje! Maar dat is ook een beetje smokkelen natuurlijk.
Heb je het fermenteren geleerd van Meneer Wateetons? Die heb ik in ieder geval een keer ontmoet bij iets culinairs en ik weet dat hij ook veel met fermenteren doet.
@Dewi: Sterkte voor echtgenoot, hopelijk knapt hij gauw op.
Ik maak vanavond farinata di ceci e spinaci, met feta erbij en een salade met rode ui, groene en rode paprika en tomaatjes in een balsamico/olijfolie-dressing ernaast.
Loulou39
18-11-2023 om 18:19
Dewi-Sri2 schreef op 18-11-2023 om 16:32:
Dat het echtgenoot op het ogenblik niks kan schelen wat hij eet, omdat hij nog steeds niks proeft, heeft ook zijn voordelen: vanavond maak ik weer eens kippen/champignonragout met uit, knoflook, kerrie en een paprika die op moet. Lekker met rijst (eigenlijk nog lekkerder met ragoutbakjes, maar dat zullen we maar niet doen).
Klinkt heerlijk! Maar qua substantie als je niets kunt proeven… 😱
Moosey
18-11-2023 om 22:02
@Anijs met een thermosfles en warme melk was precies mijn plan
al zou heet ook nog wel met de sous vide-stick kunnen, bedenk ik me.
Het is een cursus van Meneer Wateetons inderdaad, ik was een beetje huiverig omdat ik m nogal popiejopie vind op social media, maar hij weet echt wel waar hij het over heeft, en hij kan het ook heel goed overbrengen. Heb alweer zin in komende maandag ![]()
Ik heb vandaag ook nog succesvol brooddeeg en pizzadeeg gefermenteerd
Op de pizza kwam uiteindelijk geitenkaas, rode ui en witlof, en tomatensaus natuurlijk. Was erg lekker. Daarnaast bakte ik nog een twintigtal prachtige zuurdesem pistoletjes met een flink aandeel volkoren rogge en tarwemeel erin, en lekker veel sesam.